Husk: Nye træningstider fra uge 43

Når vejret bliver koldt og mørkt om aftenen starter mørkemandstræningen kl. 18 fra uge 43.
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 921
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Husk: Nye træningstider fra uge 43

Indlæg af Allan Herskind »

Jeg synes jeg er enig med Knud i, at man kan lade Gravel/Mtb starte kl 09 og landevej kl 10.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Karin Søndergaard
Indlæg: 879
Tilmeldt: 29 jun 2020, 23:27

Re: Husk: Nye træningstider fra uge 43

Indlæg af Karin Søndergaard »

Kære alle,

Under gruppeledermødet i september, hvor alle grupper var repræsenteret, lød der et stærkt ønske om, at starttidspunktet om søndagen skulle flyttes til kl. 10. Og flg. blev taget til referat:
'Tidspunkter
a. Søndagstræning anbefales flyttet til start kl. 10 i vintersæsonen; uge 43 til slutningen af
marts/sæsonstart. Punkt sættes på til drøftelse/vedtagelse på kommende bestyrelsesmøde.'

Fra bestyrelsen var Peter, Bo og jeg til stede ved gruppeledermødet og havde forslaget med på BM i sidste uge, hvor det blev vedtaget.

Hvis vi har fejlvurderet tyngden af ønsket, må vi tage spørgsmålet op igen, men som en af jer skriver, så kan tiderne evt. rettes ind efter vejret og efter, hvem der lægger turen op. Som turledere holder vi øje med vejr og sikkerhed i forhold hertil. Og sikkerhed/tørre veje var et af de punkter, der blev nævnt. Så måske skal vi gøre som de seneste vintre - og senest i søndags; der er et fast tidspunkt, men det kan flyttes efter vejr/aftale.

Og vi 🤞 for masser af 🌞s-søndage 🙏😊 hele vinteren 🥵

Hilsen Karin.
Knud Pedersen
Indlæg: 611
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Re: Husk: Nye træningstider fra uge 43

Indlæg af Knud Pedersen »

Jeg var med til gruppeledermødet, og det undrede mig, at jeg var den eneste der var for kl 9.
Da jeg så spørger til holdningen i søndags (9 mands gravel gruppe), var det lige modsat - folk vil gerne starte kl 9.

Så jeg vil opfordre medlemmer, der kunne finde på at dukke op til en søndagstur, at give deres mening til kende. Så gruppelederne og bestyrelsen kan få en indikation af om vi er i takt med medlemmerne.

Måske ende med Bents forslag, hvor den der lægger turen op bestemmer start tidspunktet afhængig af vejret og længden af turen?
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 921
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Husk: Nye træningstider fra uge 43

Indlæg af Allan Herskind »

Vi kan jo da bare gøre som vi gjorde blandt andet tilbage i 2018:
(Var lige tilbage og kigge på Forum)
Nogle startede kl. 9 og andre kl. 10.

For mit vedkommende kommer jeg ikke kl. 9.
Det er mørkt, koldt og tidligt. Bom!

Men laver gerne en tur kl 10, hvis det ellers bliver vejr til det, og der er nogen der vil med.
Ind i mellem skal jeg dog lave noget andet også, så ikke hver søndag :-)
I 2023 60-70 km og i 2024 ca. 100 km.
Det er i hvert tilfælde sådan planen er lige nu :-)
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Jan Hald Kjeldsen
Indlæg: 212
Tilmeldt: 25 aug 2020, 21:35

Re: Husk: Nye træningstider fra uge 43

Indlæg af Jan Hald Kjeldsen »

Jeg er helt klar for start kl. 9:00 om søndagen.
Så er der plads til en tur på ca. 3 timer og andre aktiviteter søndag eftermiddag.
Det er vi nogen der har brug for/overskud til ;)
Thomas Jørgensen
Indlæg: 43
Tilmeldt: 16 jul 2020, 21:31

Re: Husk: Nye træningstider fra uge 43

Indlæg af Thomas Jørgensen »

Helt klar jeg holder på at vi træner kl. 9.00 i weekenderne…

Mvh Thomas
Peter Dallmann
Indlæg: 87
Tilmeldt: 11 aug 2020, 11:51
Geografisk sted: Odense

Re: Husk: Nye træningstider fra uge 43

Indlæg af Peter Dallmann »

Andre vil formentlig også kunne huske at træningstiden for år tilbage om søndagen året rundt var kl.10. Her mødte ofte mere end 20 uanmeldte pedaleure op, hvorefter vi delte os op i passende grupper, og alt var fryd og gammen. Ramaskriget var derfor stort, da mødetidspunktet i sin tid blev ændret til kl.9, og der var desværre flere medlemmer der efterfølgende undlod at deltage i søndagsturene.
Der er fordele og ulemper forbundet med begge tidspunkter, ikke mindst sæsonbetinget, og med mere end 130 medlemmer findes der selvsagt ikke ét rigtigt tidspunkt.

Som Karin skriver, blev det under en evaluering af klubbens aktiviteter foreslået at afprøve et senere starttidspunkt i vinterhalvåret 23/24, og dette blev så besluttet på det efterfølgende bestyrelsesmøde. Det er håbet, at det senere tidspunkt vil få flere medlemmer til at cykle i klubben i vinterhalvåret, velvidende at turene bliver kortere.
always look on the bright side of life!
Besvar