Tirsdag den 31/03-26 RR

Indlæg fra gruppen, hvor der køres og trænes med henblik på cykelløbsrace, så man vil være i stand til at begå sig i den allerforreste gruppe i motionsløb.
Besvar
Casper Wulff

Tirsdag den 31/03-26 RR

Indlæg af Casper Wulff »

Generelt:

Underskyld det lange skriv men synes det er vigtigt med info her første træning.

Kom gerne 2 min før så vi kan have en fællessnak om sikkerhed og hvordan vi kører i grupper.
Alle er rustne i at sidde i grupper efter en lang vinter. Derfor er det vigtigt, at vi har alle aftaler på plads hvordan vi kører og alle i gruppen kender aftalerne.

Vi kører et antal forudbestemte minutter i front og rotere så alle kommer med rundt. Aftales på Planken når antal deltager kendes.

Husk når i har det hårdt på Brian Holms citat til Adam Hansen med flere brækket knogler i kroppen ”ER MUSS”

Sikkerhed:

Der skal være koncentration i gruppen under hele træningen således dårlige/uheldige situationer undgås. Særlig ved rundkørsler og hajtænder mm er det vigtigt, at de forreste giver tydeligt signal om vi stopper eller kører. Kan hele gruppen ikke nå med videre STOPPER VI.

Når vi ligger i gruppen ligger vi direkte ud for hinandens hjul. Når man ligger i midten af 2 rækker ødelægger du rytmen og placeringen for alle andre rytter end dig selv. De forreste har ingen andre muligheder end at tage dit hjul hvis de skal korrigere på farten.

Vejene er meget hullet og derfor skal der tydelige meldinger ned igennem rækkerne. De forreste melder ud og alle gentager ned gennem så alle kender instrukserne. Husk at vise med armene hvad der skal ske.

Når i rejser jer husk at baske med armene så i viser i vil rejse jer, da alle har tendens til at skubbe cyklen bagud.

Jeg korrigerer ovenstående kørsel undervejs hvis jeg oplever uheldige situationer og i er meget velkommende til at korrigere mig på samme måde. Lev METTE det🤣🤣

TUR:

Der er ikke så meget planlagt på turen. De første par ture plejer at være svære at styre da alle er forårskåde.

VI kører i samlet flok ud til Hesbjerg hvor vi giver alt på bakkerne. Vi samler efter hver bakke.

Husk at komme ned i puls mellem bakkerne så der er noget at give af på bakkerne.

På tredje runde kan vi kører et indløb i til Hesbjerg bakken hvis der er lyst til dette.

Er der nogle der kan starte med at sætte pr i watt på bakkerne?

Rute:

https://connect.garmin.com/modern/course/442630510

Sang:
Dagens sang mens vi går et godt cykelår i møde. Sun is shining and so are you

https://youtu.be/nbXgHAzUWB0?si=v0e6eD0WogwEzYKU

Billede:

Dagens billede går til Bjarne Riis, da det i 2026 er 30 år siden han vandt Tour de France.

Ellers vil jeg bare ønske rigtig god sæson til alle
Vedhæftede filer
IMG_0073.jpeg
IMG_0073.jpeg (92.08 KiB) Vist 45 gange
Morten Hvid

Re: Tirsdag den 31/03-26 RR

Indlæg af Morten Hvid »

Kommer og basker med armene.
Brugeravatar
Michael Madsen SV

Re: Tirsdag den 31/03-26 RR

Indlæg af Michael Madsen SV »

Godt skriv. idéen med at der bliver sat tid på føringerne er rigtig god.

Vi ses tirsdag.
Besvar