Klubtur ”Lillebælt rundt” – søndag, d. 8.7. – 252 km

Indlæg vedrørende weekendturene og andre ture som ikke foregår i mørke.
Jonas Bendixen

Re: Klubtur ”Lillebælt rundt” – søndag, d. 8.7. – 252 km

Indlæg af Jonas Bendixen »

Jeg glæder mig til at komme afsted i morgen og få mange kilometer i benene
Vejret ser stadigt super ud, med lidt sidevind det sidste stykke på Fyn. Og hvis vi er heldige finder vi måske de ekstra watt RR fik lagt på Vestfyn.

God bedring Klaus, en skam at du ikke er helt tilbage, men det gieve er vel en ekstra plads 😁
Jonas Bendixen

Re: Klubtur ”Lillebælt rundt” – søndag, d. 8.7. – 252 km

Indlæg af Jonas Bendixen »

En rigtigt god oplevelse med en super dag på cyklen.

Først en hurtig tur over Gamborg til Middelfart hvor vi prøvede Lagkagehusets direktørsnegel. Herefter videre over Lillebælt igennem Kolding og syd på mod Hjelsminde, hvor der bliv tid til frokost. I Hjelsminde var der rigtig god stemning i anledning af deres store krammer market. Vi fik dog ikke tid til at gøre en god handel. Sydover til Haderslev, hvor der blev tid til at se lidt mere af byen inden vi fandt den rigtigt vej mod Aabenraa. Efter Haderslev slog solen rigtigt igennem og der var lidt snak om vi skulle ændre planen fra bagerstop til pandekage med is, da turens enste punktering netop var ved et sådan serveringssted. Det blev dog ikke til mere end snakken for vi var hurtigt rullende igen. Lagkagehuset i Aabenraa udmærkede sig også over al forventning ved at komme isterninger i vandflaskerne da de hjalp med genopfyldning. :D
Tidsplanen blev holdt på minuttet og vi fik 2 kortet strækninger henholdsvis til færgen til Als og henover Als. I Bøjden stod Halvard desværre af da en tidligere skade drillede. Over Fyn fik Denys og jeg brugt de sidste krafter på nogle korte skilte spurter. Jeg må desværre se mig slået af list fra Peter og mere overskud fra Denys. :twisted:
Vi var 5 mand afsted, meget blandet flok, men det forhindrer os på ingen måde i at blive udfordret. Tak Denys, Halvard, Peter og Flemming for en rigtigt god dag der ihvertfald udfordret mig. ;)
Peter Dallmann
Indlæg: 98
Tilmeldt: 11 aug 2020, 11:51
Geografisk sted: Odense

Re: Klubtur ”Lillebælt rundt” – søndag, d. 8.7. – 252 km

Indlæg af Peter Dallmann »

Ja, som Jonas skriver det var det en super dejlig dag på cyklen. Vejret kunne ikke være meget bedre, og med en rollefordeling, hvor de unge knægte tog sig af modvindsstrækningerne, kom vi fint rundt. :D Selvfølgelig er 250 km i sadlen en udfordring for alle, men takket være fornuftig energiindtagning slap vi for de helt store kriser. Trods sin knæskade fulgte Halvard fint med henover Als, og sørgede for at vi kunne nå den planlagte færge.
I pauserne var der også mulighed for at få en hyggelig snak med klubkammeraterne, og det er en styrke for klubben, at vi på trods af mere end 30 års aldersforskel kan dele en god cykeloplevelse.
Tak for sikker kørsel og godt selskab.
always look on the bright side of life!
Besvar