Italien 2021 Levico søen

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Leif Svarer
Indlæg: 123
Tilmeldt: 30 jun 2020, 23:35

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Leif Svarer »

Er også helt klart med :D :D
Allan Friis Madsen
Indlæg: 178
Tilmeldt: 05 jul 2020, 17:49

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Allan Friis Madsen »

Desværre uden mig næste år. Min datter skal konfirmeres.
Per Antoni Nielsen
Indlæg: 7
Tilmeldt: 08 aug 2020, 08:59

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Per Antoni Nielsen »

Jeg har booket i kalenderen 8-) håber at der vil blive MTB hold, ellers er det op på den smalle racer 8-)
Gunner Andersen
Indlæg: 247
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:23

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Gunner Andersen »

Regner også med at tage turen igen.
Ved ikke hvad det er for noget sludder formanden har gang i ? :mrgreen:
Gunner/Ældste Brumbasse :geek:
Ronny Sonne
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:57

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Ronny Sonne »

Klip fra nyeste info fra FDM

Nu forhøjer Tyskland bøderne
Tyskland skærper bødestraffen for en række færdselsforseelser. Samtidig ændres en række færdselsregler. Bilister skal nu holde en minimumsafstand til cyklister ved overhaling, og alarmer mod fartkontrol forbydes.

Fra den 28. april har Danmarks store nabo nemlig skærpet bødestraffen for en lang række færdselsforseelser og hastighedsovertrædelser.

Det er især inden for bygrænserne, at Tyskland skærper sanktionerne.
Ændringerne betyder blandt andet, at bøderne for at køre for stærkt stiger her.
Risikerer kørselsforbud
Overskrider man i byer den tilladte hastighed med 21 km/t, lyder bøden på 80 euro, mens den ved 26 km/t for stærkt er på 100 euro. Derudover får man i begge tilfælde en måneds kørselsforbud. Det gælder også udenlandske bilister.

Det bliver også dyrere at forbryde sig mod parkeringsreglerne. Standsning eller parkering i 2. række koster nu fra 55 og op til 70 euro. Parkering på cykelstien udløser en ’hilsen’ på 70 euro.
Også bøderne for ulovlig parkering på handicap- og – som noget nyt - elbilpladser stiger.

Endelig forhøjes bøden for at køre i byer uden gyldigt miljøzonemærke fra 80 til 100 euro.

Biler skal holde afstand til cyklister
Det er dog ikke kun bøderne, der forhøjes. En række nye regler indføres for at forbedre trafiksikkerheden.
For at minimere antallet af højresvingsulykker, må lastbiler og busser over 3,5 tons fremover kun køre med op til 11 km/t, når de drejer til højre i et kryds.
Tilsvarende skal bilister i byen holde halvanden meters afstand, når de overhaler cyklister. Uden for byerne bliver kravet to meter. Derudover introduceres et nyt skilt på udvalgte strækninger, hvor biler ikke længere må overhale cyklister og små scootere.

”Det giver god mening løbende at se på, hvordan man kan forbedre trafiksikkerheden. Her skal man huske, at tyske byer ikke har samme gode cykelinfrastruktur som danske. Mange steder har man slet ikke cykelstier, andre steder er de kun tegnet op med en linje på kørebanen,” siger juridisk konsulent i FDM, Dennis Lange, og tilføjer:

”Det afstandskrav, Tyskland nu indfører, har også været foreslået herhjemme. Selvom det er velment, er det ikke noget, FDM støtter. Dels skal man ifølge færdselsloven allerede i dag holde tilstrækkelig afstand ved overhaling, dels er et præcist afstandskrav noget nær umuligt for bilister at vurdere i fart og umuligt for politiet at håndhæve. Derfor synes vi, at et fast afstandskrav er forkert.”

Trafikalarmer forbydes
Tysklands nye skærpede bødestraf blev vedtaget i februar i år og vil også kunne mærkes uden for byerne.

Allerede i dag skal bilister i tilfælde af kø trække ud til siderne, så der i midten åbnes en nødkorridor, på tysk ’Rettungsgasse’, så redningskøretøjer kan komme frem. Gør man ikke det, vil det fremover koste 200 euro, mens bøden for at køre i en nødkorridor nu går op til 320 euro. Også her ledsages bøderne af en måneds kørselsforbud og for tyskere et klip i deres kørekortsystem.

Som noget nyt forbydes enheder, der advarer mod politiets fartkontrol. En sådan udløser nu en bøde på 75 euro.

”Forbuddet gælder også for danske bilister. Har man sådan en i sin bil, som app på sin telefon eller som funktion i sin GPS, er det vigtigt, at man slår den fra i Tyskland. Man skal naturligvis stadig altid overholde de gældende hastigheder og køre efter forholdene,” siger Dennis Lange.
Ronny Sonne
Claus Mogensen
Indlæg: 216
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:39

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Claus Mogensen »

Deltager selvfølgelig også - har ellers fundet et godt sted til 2022, ved dog ikke om vejret i april er for koldt til Bolzano, for Vicki og er jeg er efter lidt mindre bakker omkring byen Heidelberg Tyskland, taget til Bolzano, hvor vejret er plus 30 grader - tog en Charles tur i dag d.v.s. 3 km opvarmning i Bolzano by ( som forøvrigt virker meget charmerende ) og så ellers stigninger på 7-12 procent indtil vi fik kørt ca. 1000 højdemeter - vi var begge godt brugte efter dagens tur på 1600 højdemeter og kun 54 km.

Der var nogle MEGET flotte udsigter på turen og der er masser af muligheder for stigninger lige uden for byen - har jo ikke vendt det med chefen Ronny om det kunne være en mulighed, så tag det som en af mange muligheder for 2022.

Claus
Henrik X Grønvall

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Henrik X Grønvall »

Selvfølgelig skal MTB gruppen osse repræsenteres 😉 Jeg booker i bogen ✔️ og gejler Mtb’en max. op 🤩

X :mrgreen:
Ronny Sonne
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:57

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Ronny Sonne »

Skal du være helt klar til Italien 2021
Tilmeld dig til Italiensk på Pårup aftenskole, undervisning vil foregå på tirsdage fra september.

https://www.paarupaftenskole.dk/dof-paa ... d700c23082

Vi mangler lidt friske til holdet
Ronny Sonne
Ronny Sonne
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:57

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Ronny Sonne »

Hej Alle
Så er de sidste priser landet i min mailboks.
Holdøje med EVENTS snart vil indbydelse/tilmelding ligge klar.
Vi håber på at C19 har forladt os og Italien til uge 16 - 2021

Jeg håber og tror vi kan blive mange på næste års tur, både på Racer & MTB.
Forhåbentlig skal vi bruge ca 10 biler, til at fragte klubkammerater sydover.
Jeg kender allerede til 1 tilmeldt vogn, så meld dig gerne allerede nu på banen direkte på min mail.
Ronny Sonne
Palle Enøe
Indlæg: 154
Tilmeldt: 04 jul 2020, 08:46

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Palle Enøe »

Lad og gi den gas på de brede😎
Jern eller Carbon, så skal vi nok komme op af bjerget i samlet flok🥳
Kom glad :D
Besvar