3. afd af Vcup 2019/20 5.januar 2020

MTB løbsserie på Fyn.
Besvar
Leif Svarer
Indlæg: 122
Tilmeldt: 30 jun 2020, 23:35

3. afd af Vcup 2019/20 5.januar 2020

Indlæg af Leif Svarer »

Kære Vcupper.

Så skal vi til den igen, og denne gang er det Fyn der kalder "Vester Åby" der har lagt spor til 3.afdeling.

Vel mødt.

http://www.vintercup.dk/2019-20/Afd3inv.pdf
Ronny Sonne
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:57

Re: 3. afd af Vcup 2019/20 5.januar 2020

Indlæg af Ronny Sonne »

Så blev dagens Vintercup træning overstået.

Nok den sværeste vi har kørt i år, det ses tydeligt på de flestes point.
Magnus og jeg præsterede allerede inden første post, at ville skyde genvej gennem skov og mark. Det kom vi ikke hurtigere frem af.
Efterfølgende fik vi glemt at dreje et sted på ruten, så med ganske få veje ville vi have kørt udenfor kortet.
Poster stod flere steder lige ved siden af hinanden, det har jeg ikke set tidligere. Om man her skal være obs på den man klipper i, fandt vi ikke rigtig ud af. Vi fik aldrig noget for post 11 (tillægspost) mener jeg det var, heller ikke Jan & Johnny kunne her finde den, der var oplyst på kortet.
Igen gennemkørsel i skoven grundet Jagt, hjalp heller ikke på indkassering af point.
Nå men alligevel, fik vi 51 point - og 15 sekunder tilbage ved mål.

Og endelig en Cup hvor det var bedst at køre på MTB :!:

Cyklen er vasket og smidt tilbage i skuret.

Lad os lige høre i andres udfordringer.
Ronny Sonne
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 224
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: 3. afd af Vcup 2019/20 5.januar 2020

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Team LPdC 1, blev allerede under opvarmning vingeskudt, da mr. X's baghjuls buddy strejkede, så undertegende måtte køre en solo-tur, nåede til startlinien 30sec. før start....

Ja jeg er enig i at det var en svær VinterCup, men samtidig nok et af de bedste, der skulle holdse fokus på kortets mindste detaljer, som at tælle afvandingsrender i skoven.
Stor ros til ruteplanlægger, som Ronny skriver, var der helt som reglerne forskriver må/kan der ligger ens poster med kun 100m afstand, hvis du ikke finder den rigtige midster du alle 6(evt.9) point
Post 11, havde også en "spøgelsespost" 100m fra, (som bevis, fandt jeg den rigtige og svarede korrekt) 8-)

Fakta fra dagens tur:
Nåede at stemble 11 poster
8 rigtige svar(kunne sgu ikke huske hvilket årstal Berlinmuren blev bygget) :x
5 stk. minuspoint for forsent ankomst i mål
63 point -5 straf = 58 point, nok til en 8. plads i dagens afdeling
1 stk. defekt baghjul
1 stk. forfrossen makke i mål (dog i højt humør) 8-)

I den samlede Cup stilling ligger LPdC 1, i den hårde gruppe E, kun en placering fra rødvinen :P
Besvar