Slagelse 7.4

Her skrives indlæg der vedrører LPDC-medlemmmers udskejelser i licensverdenen: Beretninger, planlægning, vidensdeling mm.
Besvar
Jesper Andersen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Slagelse 7.4

Indlæg af Jesper Andersen »

Jeg melder mig til løbet i Slagelse. Jeg kører sandsynligvis med Nyborgfolk derover.
Jesper Andersen
Daniel Voetmann

Re: Slagelse 7.4

Indlæg af Daniel Voetmann »

Jeg kan desværre ikke på lørdag

Men jeg har fri pas i weekenden efter
Kunne du være klar søndag den 15 (ordrup)
Jesper Andersen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Slagelse 7.4

Indlæg af Jesper Andersen »

Så blev det tid til Licensløb igen efter 1,5 års pause pga sygdom. Jeg var meget spændt på dagens udfordring da jeg ikke havde nogen rigtig fornemmelse om hvor god eller dårlig formen var i forhold til andre. Endvidere også spændt på hvordan kroppen reagerede efter sygdom og medicinering. Jeg ved det fra træningen men løb er noget helt andet. Jeg havde ikke nogen specielle ambitioner men ville gerne finde ud af hvad jeg var i stand til at præstere.
Når man køre licensløb er det dels form,taktik og så psyken. Man har mange kriser undervejs hvor psyken nemt kan spille et puds.
Slagelse er et kuperet løb med ca 900 hm på 76 km. Der var en meget hård vind i dag og med start kl.9.05 var det også rimeligt koldt. Så koldt så vi alle 4 fra Nyborg cykel klub blev i bilen så vi kun nåede 4km opvarmning. Det hævnede sig straks da starten gik med(67 tilmeldte ryttere i H50. Dagens største felt tror jeg. Der blev kørt med sømmet i bund fra km 0 og 3 mand skabte straks et hul som faktisk holdt hele vejen. Jeg selv holdt mig til da hele feltet meget hurtigt blev splittet ad i mange dele. Jeg kom med det forreste bortset fra de 3 der stak fra start. Vi var vel 15 mand. Det var hårdt og jeg var meget obs på kroppens signaler.
Men efter et stykke tid begynder jeg mentalt at tvivle på om det er ok med kroppen at presse mig så hårdt og pludselig har jeg fået mig selv overbevist om at det ikke er godt og jeg slipper dem. jeg falder så ned i næste gruppe som kommer og kører med der. Lidt før vi går ud på 2. af de 3. omgange spiller psyken mig atter et puds og jeg beslutter mig for at udgå ved mål da
jeg ikke tror det er godt for kroppen, selvom det faktisk går fint. Jeg stopper og står ved stregen en 3-4 min. og hidser mig gradvist op på mig selv fordi jeg ikke fuldfører og fordi jeg jo godt ved at tænderne skal bides sammen. Så det ender med at jeg hopper på cyklen igen og kører op til 2 andre og slår følgeskab. Vi kører nogle flere ind og jeg ender med at komme til mål som nr 33 efter at have trukket det meste af 2 vindblæste omgange.
Hvad kan jeg så bruge det til:
Formen er faktisk god. Bakkerne blev forceret fint. jeg kunne lukke huller og havde ok ben.
Jeg skal lade være med at være en 'tøs' og tænke positivt når det gør ondt.
Så nu er det bare at få kørt nogle løb så formen bliver finpudset. Det kan kun gøres i løbene.
Jesper Andersen
Carl Nielsen
Indlæg: 48
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:06

Re: Slagelse 7.4

Indlæg af Carl Nielsen »

Hej Jesper. Så er du igang. Spændende beretning
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: Slagelse 7.4

Indlæg af Alan Askvig »

Godt kørt Andersen - havde du ikke stoppet de der 3-4 min, var du jo endt i top 20!
Med sådan en beretning lokker licens-klip jo lidt 😎
Jesper Andersen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Slagelse 7.4

Indlæg af Jesper Andersen »

Bare se at komme igang med at få klippekort👍🚴🏽
Jesper Andersen
Besvar