RR 27.3 kl. 18

Indlæg fra gruppen, hvor der køres og trænes med henblik på cykelløbsrace, så man vil være i stand til at begå sig i den allerforreste gruppe i motionsløb.
Jesper Andersen
Indlæg: 805
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

RR 27.3 kl. 18

Indlæg af Jesper Andersen »

Så starter sæsonens sommertræning og som det første så kommer jeg ikke i morgen :?
Men som dem der deltog i mødet ved Surf og Ski vil vide så står Daniel også klar i trænerrollen
og Daniel tager så opgaven på sig i morgen. Dejligt når vi kan deles lidt om det.
God træning :D
Jesper Andersen
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: RR 27.3 kl. 18

Indlæg af Alan Askvig »

Kommer desværre ikke!
God tur
Daniel Voetmann

Re: RR 27.3 kl. 18

Indlæg af Daniel Voetmann »

Jep som vi snakkede om til vores trænings møde, så er det meningen at vi vil lave en lidt mere struktureret træning i denne her sommer sæson.

Vi snakkede også om at vi skulle have nogle fælles mål at træne efter, som kunne være med til at give lidt mere motivation til træningen, og noget vi kunne planlægge træningen lidt efter.

Vi blev alle enige om at magic cup var et af de mål der kunne være godt at træne efter. Så der skal i lige huske at melde jer til, og gerne i gruppe 1, første løb er den 24 april så vi har lige en måned til at ramme top formen

Ellers kunne første mål være stjernetramp den 8 april.
Der er måske et par stykker der skal køre første licens løb den dag men resten kunne jo så køre stjernetramp.
Så der skal i også lige huske at tilmelde jer inden den 1 april.
Og husk at tilmelde jer 100 km,
og så giver det mening at vi starter sammen og i første start blok.

Og husk at cykelløb er den bedste træning, der bliver bare lige kørt det hårdere, og man presser sig selv lidt mere en hvad man kan til træning.
Og så tænker jeg at vi skal prøve at drille team-Ale lidt så de ikke vinder alle motionsløb på Fyn

I morgen ser vejret stadig okay ud vi kører 20-30 minutter opvarming (i roligt tempo et tempo så man kan snakke sammen) ud mod Hesbjerg, der ude er der en lille rundstrækning vi kører en gang sammen.

Derefter individuelt, vi skal køre 3x10 min (20sek vo2max + 40sek medium) efter hver 10 min er der 6 min pause

Vo2 Max Træning over syregrænsen = 92-100 % af max puls eller 110-120 % af FTP hvis man køre efter Watt.

Medium. = 80-90 af max puls eller FTP hvis man køre efter Watt

Så de 40 sek er ikke pause der skal stadig holdes pres på benene

Derefter kører vi mod Vissenbjerg (roligt tempo)
Og så skal prøve at ramme max pulsen op ad vissenbjerg bakken.

Og fra Vissenbjerg kører vi rulleskift til Morud hvor føringerne skal være AT niveau. Men ikke højere tempo en alle kan være med.

I Morud ser vi lige hvad tiden siger om vi kører direkte mod Odense eller en omvej

AT: Træning på syre grænsen = 87-92 af max puls eller 100 % af FTP hvis man køre efter Watt

træning i alt ca 2,5 time

Det var en lidt lang smøre og jeg håber ikke jeg har skræmt nogen væk, for det er meningen at alle kan være med, uanset hvor godt man har trænet hen over vinteren, bare man er klar på at presse sig selv lidt. Der bliver samlet op efter de individuelle intervaller og alle kommer med hjem.

Som vi igen snakkede om den aften så handler det ikke om at vi skal komme hjem med en højere gennemsnitsfart, vi skal bare træne lidt mere effektivt.

Ses kl 18 husk blinker
Magnus Malling Pedersen
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29 jun 2020, 21:39

Re: RR 27.3 kl. 18

Indlæg af Magnus Malling Pedersen »

Lækkert program Daniel. Jeg bliver altid glad når vissenbjergbakken bliver inkluderet. Jeg kommer imorgen, men kan godt være jeg går en- eller to grupper ned, alt efter i hvor høj grad at influenzaen stadig er tilstede. ..
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: RR 27.3 kl. 18

Indlæg af Alan Askvig »

Det ser godt ud Daniel.
Jeg er med igen efter påske.
Henrik Christensen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jun 2020, 21:14

Re: RR 27.3 kl. 18

Indlæg af Henrik Christensen »

Super struktureret træning, der helt sikker bider i ben og lunger. :x
Vi får nok travlt, da solen går ned kl. 19.47
Vi ses.
Lars Bønneland
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17 aug 2020, 13:36

Re: RR 27.3 kl. 18

Indlæg af Lars Bønneland »

Fin struktureret plan Daniel :)
Jon Gaarsmand
Indlæg: 40
Tilmeldt: 29 jun 2020, 15:47

Re: RR 27.3 kl. 18

Indlæg af Jon Gaarsmand »

Flot træningsprogram Daniel! Ærgerligt jeg ikke når med på træning i aften, men hvis det bliver standarden for sæsonen, kommer bundniveauet til at ligge højt i RR.
Jan Nymark
Indlæg: 42
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: RR 27.3 kl. 18

Indlæg af Jan Nymark »

Avvvvvvvvvvvv, Avvvvvvvvvvvvvvvv og Avvvvvvvvvvv :evil:
Vi ses. :roll:
Steinbjørn Hansen
Indlæg: 107
Tilmeldt: 30 jun 2020, 13:38

Re: RR 27.3 kl. 18

Indlæg af Steinbjørn Hansen »

Meget fint oplæg Daniel. Regner med at være med om tirsdagen fremadrettet. Glæder mig til en god sæson og håber i får skudt godt i gang i aften.
Jeg tager den dog lige med ro påsken over da de slidte knæ lige skal have lov til at hæve ned efter skitur og lidt for hårde intervaller.
Ses efter påske
Besvar