Søndag 11.2 kl 9

Indlæg vedrørende weekendturene og andre ture som ikke foregår i mørke.
Casper Wulff
Indlæg: 133
Tilmeldt: 08 sep 2021, 17:07

Re: Søndag 11.2 kl 9

Indlæg af Casper Wulff »

Kommer
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 921
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Søndag 11.2 kl 9

Indlæg af Allan Herskind »

Mange mødte op på planken til Jespers tur.
Godt der er en der tager initiativet👍.
Vi blev en blandet flok både med og uden skærme.
Og de fleste af os med lange skærme valgte at lave vores egen 4-mandsgruppe og køre turen i lidt roligere tempo.
Det var en rigtig fin tur og meget længe siden jeg har været på de kanter, så tak for det Jesper.
Og tak til Roger, Rousing og Bjarne for det fine selskab og snakke, så længe det varede😁.
Dejligt at komme hjem i varmen og til lidt at spise.
Vi ses🤠
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Lars Rousing
Indlæg: 264
Tilmeldt: 02 jul 2020, 05:12

Re: Søndag 11.2 kl 9

Indlæg af Lars Rousing »

Tak for turen i vores gruppe 2. God ide med opdeling, noget der fremadrettet kunne praktiseres for at få bredden med.
Jan Schulz
Indlæg: 122
Tilmeldt: 14 apr 2021, 22:44

Re: Søndag 11.2 kl 9

Indlæg af Jan Schulz »

Tak for turen i søndags🙏
Hyggeligt som altid.
Der var lidt diskussion omkring skærme/ikke skærme på cyklerne. Nogle kører på gravel uden skærme andre på vinterracer med skærme. Hvad er politikken i LPDC. ? Det kunne være rart med (ved ikke om der allerede er) nogle faste regler eller retningslinier omkring brug af skærme eller ej, således at der ikke er nogle der udskammes unødvendigt. 😊

Glæder mig til næste tur, med eller uden skærme. 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️
Jesper Andersen
Indlæg: 799
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Søndag 11.2 kl 9

Indlæg af Jesper Andersen »

Dette er sakset fra tidligere indlæg og jeg undskylder gravelcyklen.
Da vi kører i de mørke timer og da vejene som regel IKKE er tørre, vær opmærksom på, at følgende er obligatorisk for at køre mørkemandstræning:
- Lange skærme bagpå. (ca. 20 cm fra vejen til nederste skærmkant).
- Skærme foran.
- Godt lys både foran og bagpå.
- Dæk der er beregnet til vinterkørsel
- Hjelm

Derudover kan det anbefales at tage en vest eller trøje med mange reflekser på.
Jesper Andersen
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 516
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Re: Søndag 11.2 kl 9

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

En relateret problematik:

Jeg har kigget lidt på folks watt-tal fra gårsdagens tur, og det ser klart ud til, at en high end gravel bike er hurtigere end en gammeldags vinterlåge med lange skærme og Durano Plus eller indlæg.

Så jeg vil opfordre til, at hvis man om vinteren kommer på udstyr, der på den ene eller anden måde er hurtigere end det foreskrevne, at man så i hvert fald ikke saver dem over, der kommer på de korrekte cykler :D
Jesper Andersen
Indlæg: 799
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Søndag 11.2 kl 9

Indlæg af Jesper Andersen »

Watt tal snyder. Vi er bare mere aerodynamiske :D :D
Jesper Andersen
Jan Schulz
Indlæg: 122
Tilmeldt: 14 apr 2021, 22:44

Re: Søndag 11.2 kl 9

Indlæg af Jan Schulz »

Jesper Andersen skrev: 12 feb 2024, 13:22 Dette er sakset fra tidligere indlæg og jeg undskylder gravelcyklen.
Da vi kører i de mørke timer og da vejene som regel IKKE er tørre, vær opmærksom på, at følgende er obligatorisk for at køre mørkemandstræning:
- Lange skærme bagpå. (ca. 20 cm fra vejen til nederste skærmkant).
- Skærme foran.
- Godt lys både foran og bagpå.
- Dæk der er beregnet til vinterkørsel
- Hjelm

Derudover kan det anbefales at tage en vest eller trøje med mange reflekser på.


Hej igen Jesper

Mit indlæg var ikke noget personligt mod nogen. Det var bare for at skabe klarhed over hvad der er gældende, så der ikke er nogen der “kommer galt afsted”.
For at jeg lige forstår det ret, så gælder reglerne for “mørkemandstræning” hele vinterperioden fra oktober til og med marts. Er det korrekt forstået ?
Bjarne Larsen
Indlæg: 322
Tilmeldt: 30 jun 2020, 10:17

Re: Søndag 11.2 kl 9

Indlæg af Bjarne Larsen »

Vedr. Vintercykling på f.eks. en forholdsvis våd formiddag i en weekend, er der for så vidt ingen skærmregler.

Skærmproblematikken genopstår jævnligt og reglerne fra mørkemandstræning kan vel godt bruges, men de er fra før gravelcyklens tid. Førhen dukkede der måske en op på mtb og han, og vi andre, havde samme “udfordring”.

Jeg ser, qua det store antal gravelcykler, ingen problemer i, at man kører med, nogle kører med fornuftig bagskærm, andre mangler måske, at få den købt.

Personligt er jeg ligeglad👍😀.
Bjarne Larsen
4 seasons
Besvar