I modvind ved 4. afdeling af VinterCupen i Christiansfeld

MTB løbsserie på Fyn.
Besvar
Peter Dallmann
Indlæg: 89
Tilmeldt: 11 aug 2020, 11:51
Geografisk sted: Odense

I modvind ved 4. afdeling af VinterCupen i Christiansfeld

Indlæg af Peter Dallmann »

Hvilken bygning er Danmarks højeste?
A: Storebæltsbroen B: Herlev hospital C: Lighthouse i Aarhus
Rigtigt svar: C - pylonerne på Storebæltsbroen er ganske vist højere, men Storebæltsbroen er ingen bygning. :o

Arrangørerne fra Christiansfeld Cykelmotion havde lagt en god bane på mange mark og skovstier, så vi i stort omfang kunne slippe for den kraftige og kolde vestenvind. Bo og undertegnede fik også navigeret fint rundt, og var så småt ved at forberede os på at modtage folkets hyldest, da sidste post smuttede ud af hænderne på os, og 6 pluspoint blev forvandlet til 3 strafpoint. Dette var dog kun startskuddet på en gigantisk nedtur, der indtraf da resultaterne af de forskellige spørgsmål skulle gøres op. Ved en blindsmagning af tre morgenbittere havde vi ramt plet, men også her forvandledes 6 point af uransagelige grunde til 0. At Storebæltsbroen så ikke er en bygning var en fin finte, som vi pladask røg på, og her må vi jo bare sande det gamle ordsprog, at den mindre kloge narrer den kloge - eller er det omvendt? :)
I stedet for den forventede topplacering blev det til en plads i det slagne felt, og aldrig før har en morgenbitter haft så lang og dårlig en eftersmag. :cry:

p.s.
Igen var det imponerende og se hvilke kræfter de arrangerende klubber lægger i VinterCup arrangementerne, og hvordan man trods kulde og blæst mødes af glade, hjælpsomme mennesker.
always look on the bright side of life!
Knud Pedersen
Indlæg: 611
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Re: I modvind ved 4. afdeling af VinterCupen i Christiansfeld

Indlæg af Knud Pedersen »

Ja et godt løb med mange tricky spørgsmål. Os der kan kongerækken vidste godt at Chr. 4 var konge i 59 år, men de første år talte åbenbart ikke med? så Margrethe kunne slå ham med et halvt år 🙁 Måske derfor hun abdicere nu?
Johnny Sørensen
Indlæg: 302
Tilmeldt: 27 aug 2020, 12:42

Re: I modvind ved 4. afdeling af VinterCupen i Christiansfeld

Indlæg af Johnny Sørensen »

Ja, jeg drikker jo ikke alkohol (overhovet ikke) men med erfaring fra fiskeklubben, kunne jeg på afstand blinddufte at det var Dr. Nielsen og dermed klippe ud for svar B på post nr. 10, som så af en el. anden årsag også blev til 0 point altså et X Hmm… måske de har drukket slatter inden optælling.
Men alt i alt endnu et godt arrangement og dejligt at møde så mange på cyklerne, jeg takker af ved denne 4 afd. og lader det være op til min makker om han vil køre solo ved sidste afd. (jeg skal have ny reservedel, et halvt nyt knæ her den 13.02 og så skal jeg lige trænes op igen)
Johnny Kok

Motion er noget for alle, Ses vi derude? 8-)
Besvar