Cykelrelateret styrketræning i vintersæsonen 23/24 💪🏻

Alt det som ikke kan placeres i andre grupper.
Besvar
Michael Kjærskov
Indlæg: 402
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Cykelrelateret styrketræning i vintersæsonen 23/24 💪🏻

Indlæg af Michael Kjærskov »

Hej Allesammen,

Flere af jer har allerede spurgt ind til hvornår vinterens styrketræningshold for Pedaleurs starter op på klinikken for vintersæsonen 23/24 😊

Planen er indtil videre at starte op som følger:

Opstartsdatoerne for 23/24-sæsonen:
Onsdag 15. november, kl. 17.00 - 18.15 og 18.30 - 19.45 - Hold 1 og 2 “Drengene”
Torsdag 16. november, kl. 18.00 - 19.15 - Charmepigerne

Vi træner fra uge 46 til og med uge 6 (minus uge 52, som er dagene mellem jul og nytår)

Som i sidste vintersæson "finjusterer" vi endnu engang træningsplanen og programmet. Så jeg kan ikke love at I ikke vil støde på nye øvelser og udfordringer 😉

Vedrørende tilmelding vil klinikken sende en mail ud til sidste sæsons holddeltagere, hvorvidt man ønsker i at bevare sin plads i 23/24 sæsonen. Tidligere års deltagere har fortrinsret til holdene (max 14 pers. pr. hold), men viser det sig at der er ledige pladser fylder vi dem op løbende.

Har du ikke tidligere være en del af holdtræningerne, men ønsker at deltage i denne vintersæsons styrketræning kan du skrive til mig her på tråden eller til klinikkens mail: Klinik@dalumfysioterapi.dk
Ønsker du i den forbindelse også at få foretaget en fysioterapeutisk screening for at få afklaret din krops styrker, begrænsninger og muligheder, samt få lagt et personligt træningsprogram, er der også mulighed for det. Klubprisen på screeningen har ikke ændret sig og er fortsat på kr. 295,-

I slutningen af oktober vil alle der er tilmeldt styrketræningsforløbet modtage en mail med nogle grundøvelser, som man med fordel kan smugtræne med 2-3 gange om ugen inden træningsopstart (Nogle husker sikkert hvad jeg tidligere har nævnt omkring vævstilvænning og profylakse ift. overbelastningsskader).


Hvad koster det?
Som glad og stolt sponsor i LPdC holder vi fortsat inflationen i ro. Derfor vil klubprisen på de 12 x cykelrelaterede styrketræningsaftener stadig være kr. 1.188,-
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Bent Bächler
Indlæg: 309
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:11

Re: Cykelrelateret styrketræning i vintersæsonen 23/24 💪🏻

Indlæg af Bent Bächler »

Kommer
Bent
Per Antoni
Indlæg: 305
Tilmeldt: 30 aug 2020, 20:19

Re: Cykelrelateret styrketræning i vintersæsonen 23/24 💪🏻

Indlæg af Per Antoni »

Kommer
Den stor brumbasse🐝🐝
Michael Kjærskov
Indlæg: 402
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning i vintersæsonen 23/24 💪🏻

Indlæg af Michael Kjærskov »

Så har langt de fleste af sidste års deltagere meldt tilbage på invitationen til den cykelrelaterede styrketræning i vintersæsonen 23/24😊.

Et par stykker har måttet melde fra af forskellige årsager, så som det ser ud lige nu, er der stadig pladser til yderligere Pedaleurs på alle 3 hold.

Så hvis du overvejer at fået taget hul på noget cykelrelateret styrketræning i klubregi hen over vinteren, men endnu ikke har fået tilmeldt dig, har du stadig muligheden😊. Grænsen er 14 deltagere pr. hold.
Skriv til mig her på tråden eller på klinikkens mail: Klinik@dalumfysioterapi.dk hvis du ønsker en af de ledige pladser 😊

Jeg mangler stadig at høre fra en del af sidste års deltagere på Charmepigeholdet om torsdagen.
Bliver vi ikke mere end de foreløbig 4 tilmeldte, vil jeg tillade mig at tilbyde jer 4 en plads på Hold 1 om onsdagen i stedet.
(Hvis vi ikke mindst bliver 8 deltagere bliver holdet simpelthen for skrøbelig ift. sygdom, evt. afbud, gruppedynamik, - og selvfølgelig også økonomisk for klinikkens vedkommende 😊)


Den foreløbige holdopdeling ser således ud:


Hold 1 – Onsdag kl. 17.00 – 18.15
Brian S. E.
Claus H.
Gunner G. A.
Jan H. K.
John J. H.
Michael K. S. S.
Michael S. N.
Morten V. (gæst)

Hold 2 – Onsdag kl. 18.30 – 19.45
Bent B.
Jesper A.
Johnny S.
Lars R.
Michael A.
Roger O.
Palle E.
Steen J.
Søren D. M.
Ulrik S. H.
Per A. (start jan.)

Charmepigerne – Torsdag kl. 18.00 – 19.15
Hanne H.
Lene Christensen
Nina E.
Maria S.
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Michael Kjærskov
Indlæg: 402
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning i vintersæsonen 23/24 💪🏻

Indlæg af Michael Kjærskov »

Så er tilmeldingerne til vintersæsonen 23/24 cykelrelaterede styrketræning faldet på plads😊

Det er desværre ikke lykkedes at samle et helt hold udelukkende med Charmepiger, som de foregående år 😊.… men da der har været lidt frafald på Hold 1 om onsdagen pga. skader, arbejde mv. betyder dette, at der er plads til, at de 4 Charmepiger - der har tilmeldt sig styrketræningsforløbet - kan træne med her😊

Som lovet er der tilsendt lidt opstarts/vævstilvænnende øvelser, så vi/I ikke behøver at starte helt forfra 😳 Håber at I kan finde tid i kalenderen til at få dem lavet 2-3 x ugl. inden vi mødes.

Første træningsaften er onsdag den 15. november.


Jeg glæder mig rigtig meget til at give den gazzz med jer allesammen denne vintersæson, og er sikker på at vi får nogle fede og udfordrende timer sammen.



Holdoversigten 23/24 for den cykelrelateret styrketræning i LPdC:

Hold 1 – Onsdag kl. 17.00 – 18.15 (+ Charmepigerne)
Bo Ravn
Claus H.
Gunner G. A.
Jan H. K.
John J. H.
Michael K. S. S.
Michael S. N.
Peter D
Snorre Buur
Morten V. (gæst)

Hanne H.
Karin S.
Nina E.
Maria S.

Hold 2 – Onsdag kl. 18.30 – 19.45
Bent B.
Brian S. E.
Jesper A.
Johnny S.
Lars R.
Michael A.
Roger O.
Palle E.
Steen J.
Søren D. M.
Ulrik S. H.
Per A. (start jan.)
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Michael Kjærskov
Indlæg: 402
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning i vintersæsonen 23/24 💪🏻

Indlæg af Michael Kjærskov »

Så er det i næste uge at vi starter op med den cykelrelaterede styrketræning 😀

Jeg håber at nogle af jer har kigget på de tidligere tilsendte øvelser - og måske også har fået dem afprøvet og genopfrisket - ellers er det ved at være op over :o

Som de tidligere sæsoner starter vi de første ca. 3 uger op med lidt “vævstilvænning” inden vi for alvor begynder at give den gazzz. Så der vil være lidt kendte øvelser her til at starte med for jer der har været med før, men ca. 20 % af den kommende sæsons øvelser er blevet “fin-tunet” med udgangspunkt i sidste års fremragende deltagerniveau. Så I kan godt begynde at glæde jer 😀

Vi ses næste onsdag d. 15. nov. kl. 17.00 eller kl. 18.30 - det blir’ så godt 👏🏻
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Michael Kjærskov
Indlæg: 402
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning i vintersæsonen 23/24 💪🏻

Indlæg af Michael Kjærskov »

Med risiko for at gentage mig selv igen… igen…igen så af ♥️ tak for endnu en FANTASTISK sæson med den cykelrelaterede styrketræning 👏🏻

Dejligt at mærke den store opbakning til holdene fra klubbens medlemmer om end enkelte ikke fik brugt alle deres “klip” af forskellige årsager, - og fedt at der har været så stor opbakning til X-tra forløbene, at vi i år kunne lave hele 2 ekstra-hold frem til sæsonstart. Håber at alle deltagerne i disse forløb også fik fornemmelsen af lidt X-faktorøvelser de xtra 5 onsdage 😉 😂

Er bare også nødt til at skrive at det er MEGA inspirerende som underviser at fornemme og mærke det videbegær, den entusiasme, grinene og det gode humør der bliver lagt i træningerne på ellers triste onsdagsvinteraftener. Jeres tilgang til træningerne, er bare endnu et incitament for mig til at gøre det endnu bedre til næste vintersæson. Tak for det 🙏🏻.
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Per Antoni
Indlæg: 305
Tilmeldt: 30 aug 2020, 20:19

Re: Cykelrelateret styrketræning i vintersæsonen 23/24 💪🏻

Indlæg af Per Antoni »

Det er simpelhen umuligt at undvær 😊,og når man så tillige med også har en træner der virkelig forstår at sætte et program sammen, sådan at man ikke er et sekund i tvivl, om at de muskler som var til tænkt de også bliver stærkere💪 så er det er meget svært at undvære, så tak for dit arbejde Michael☺️ og jeg håber at vi fortsætter i fremtiden 💪😋
Den stor brumbasse🐝🐝
Besvar