Italien 2024

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Anne-Grethe Schou Andersen
Indlæg: 266
Tilmeldt: 30 jun 2020, 04:20

Re: Italien 2024

Indlæg af Anne-Grethe Schou Andersen »

Hej alle.
Tusinde tak for en super god, hyggelig og sjov tur. :lol: 8-)
Og særlig tak til arrangørerne for at finde en perfekt base med mulighed for rigtig mange cykelruter.
Og selvfølgelig også særlig tak til alle turledere for arbejdet med at planlægge ruter, så de passede til de enkelte grupper både i sværhedsgrad og med ønskede udsigter. :D 8-)
Det er en kæmpe fornøjelse at have sådan et klubfællesskab.
Kh AG og Jesper
Nina Egesborg
Indlæg: 284
Tilmeldt: 30 jun 2020, 07:22

Re: Italien 2024

Indlæg af Nina Egesborg »

TAK for en fantastisk tur til Gardasøen!!!

Tak til turplanlæggerne – for mit vedkommende Leif, som lagde et utroligt arbejde i at sammensætte de mest fantastiske cykelture. Dedikation, indsats, et godt kendskab til området og lydhørhed gjorde virkelig hele forskellen.

Tak til Ronny og Charles (håber ikke jeg har overset andre involverede) for at have fundet dette intet mindre end perfekte hotel. Serviceniveauet og gæstfriheden var i top.

Ikke mindst tak for et fantastisk kammeratskab og godt sammenhold som gik igen på hele turen.

Jeg ser allerede frem til vores næste tur – med et lille ønske om at denne tur måske kunne planlægges i forbindelse med Kr. Himmelfart. Dette kunne MÅSKE betyde en anelse lunere og mere stabilt vejr – dette må på ingen måde opfattes som en kritik af den nuværende tur, blot et forslag.

Mange hilsner
Nina E.
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 946
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Italien 2024

Indlæg af Allan Herskind »

Også herfra skal lyde et stort tak for en, igen, dejlig Italienstur.
Dejligt hotel, i forhold til nogle af de andre hoteller vi har boet på tidligere, var dette top top dollar. :D
Området kender jeg jo, så det var ikke så overraskende, men sjovt at komme over på den anden side.
Jeg så en del veje, vi godt kunne have kørt på, så et par ture derover igen, kunne da være meget sjovt.
Vejret i år:
Kørte i korte rør alle dagene uden at fryse.
Løse ærmer et par gange, og overtræksjakke på nedad de fleste gange.
Regn: Ja, 5 minutter på en nedkørsel og 5 minutter hjem til hotellet fra kaffe på havnen.

Statistik:
541 km / 10154 hdm / 26:16 timer i sadlen
(Mindre end 2022 og mere end 2023)

Cyklepleje:
Ja, kæden tørret af efter regnvejrsturen hjem fra byen og smurt efterfølgende. Ellers intet!

Køreturen:
Fint med en overnatning på vej ned. Vi fik en fin cykeltur søndag eftermiddag, og havde ro til at få pakket ud osv.
Både ud og hjem gik trafikken fint uden lange køer, og det gik fint med at deles om kørslen.
Reglen i Pers bil er: Max 140 km/t og max 2½ time bag rattet før skifte. Og det gik "perfetto"
For mig er det dejligt at der er så mange der stiller bil til rådighed, som jo både har plads til cykler, bagage osv.

Når man tænker over, at vi er en meget blandet flok, synes jeg det er fantastisk at have sådan en lille uge uden problemer af væsentlig slags.

Slutteligt skulle jeg hilse fra vores "nye" rafle-venner.
Jeg gik ned og snakkede med dem den sidste aften, da I andre alligevel var gået i seng, og de synes det havde været hyggeligt med vores selskab, og de havde bemærket vores forskellighed, men også at det så ud til at vi hyggede os vældigt. Så de var faktisk kede af at vi rejste. Og de var tyskere.

Tak for turen og også dejligt at komme hjem og vi ses på planken
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Hans Jørgen Nielsen
Indlæg: 118
Tilmeldt: 13 jul 2020, 10:02
Geografisk sted: Odense

Re: Italien 2024

Indlæg af Hans Jørgen Nielsen »

Hjemme efter en fantastisk cykeluge. Vi tilslutter os de gode ord og roser til turlederene og arrangørerne 😁😁👍
Turen hjem…. 15 timers kørsel og 4,5 timers ladepauser - i godt selskab med Bo og Halvard 🙂
Helle havde en god uge med elektrisk hjælp på de største bakker, dejligt at det accepteres i klubben - det giver en bredere klub med mere diversitet.
Søndagen er brugt til vask og rengøring af cykel… vi ses tirsdag kl 18
De bedste hilsner fra Helle og Hans Jørgen
Karin Søndergaard
Indlæg: 889
Tilmeldt: 29 jun 2020, 23:27

Re: Italien 2024

Indlæg af Karin Søndergaard »

Kære alle 😎,

Også en kæmpestor tak til arrangørerne herfra. Jeg kan tilslutte mig alt, der er skrevet om turen 😊. Sikke nogle muligheder vi har, tilsammen kunne alt løses; turplanlægning, tur-ændringer, reparationer osv. Den lille sitren og spænding før afgang gik i sig selv efter første dag. Der var masser af ture at vælge - og blot et lille pip, så var der hjælp til lige nøjagtig den længde og antal hm 🥵, vi ønskede 😉 - og endda følgesvende på turene, så vi blev næsten ikke væk 😉. Tusind tak for det 🙏.

Hotellet - med aflåst parkering og cykelparkering var helt i top.

Opbakningen fra så mange deltagere taler vist også for, at der er grundlag for gentagelse næste år 😊😎.

Mange hilsner fra Karin 🤗
Nina Drivsholm
Indlæg: 84
Tilmeldt: 10 maj 2021, 09:45

Re: Italien 2024

Indlæg af Nina Drivsholm »

Kære alle. Jeg vil sørme også gerne takke for en på alle måder vellykket tur. Specielt tak til arrangørerne og til turlederne. Sikke et kæmpe forarbejde I har gjort. Jeg tilslutter mig alle de smukke ord i de forudgående beskeder!!
Jeg kørte med Leif og blev meget imponeret over hans viden om Garda området, som udmøntede sig i fantastiske ture - også selvom planlagte ture ikke passede til hele selskabet! Leifs store tålmodighed blev sat på prøve adskillige gange - og hele gruppens dynamik gik op i en højere enhed til alles tilfredshed hver dag. Vi grinede meget den uge. (specielt den med udsalg af tuscher i Netto, som kommentar til nogle virkelig farverige tatoveringer på en bjerg cafe servitrices arme!). Hotellet fungerede perfekt med cykelkælderen og swimmingpool sofa området som samlingssted sidst på eftermiddagen. Der var også den smukke sø at kigge på, når vi ikke cyklede.
Jeg kan tilslutte mig tankerne om at rykke til Kr.himmelfart ugen - og måske lidt mere stabilt vejr.
Hvis jeg har glemt nogle roser, vil jeg gerne sprede et kæmpebuket ud over klubfællesskabet og alle gæve cykelryttere i vores klub!
Vedhæftede filer
IMG_4376.jpeg
IMG_4376.jpeg (50.34 KiB) Vist 264 gange
Claus Mogensen
Indlæg: 227
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:39

Re: Italien 2024

Indlæg af Claus Mogensen »

Ja, stor ros til Ronny og Charles,og turledererne for de mange fine ture de tryllede frem ( for mit vedkommende Leif og Per).

Hotellet kunne ikke være bedre - hvis det var/er muligt ville jeg dog foretrække en beliggenhed tæt på byen Negra, da der er mindre trafik og flere rute muligheder.

Jeg et enig med 2 gange Nina, at tidspunktet gerne rykkes 1-2 uger, så sandsynligheden for godt vejr bliver større.

Et lille input til R & C, at hvis der skulle prøves et nyt sted, kunne jeg anbefale området ved byen Bolzano, der er cykelstier - der kan køres fladt - masser af bjerge at køre i - temperaturen er den samme som ved Gardasøen - Bolzano by er en hyggelig by - sparer 75 minutter i transport - vil gerne være behjælpelig med at finde hotel.

Italiensturen er med til at skabe et sammenhold på tværs af køn/niveau som er super, så det skal vi holde fast i.

Claus Mogensen
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 239
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Italien 2024

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Lidt hygge….
https://youtube.com/shorts/yldW-tuGq_k? ... 0BBV2mJx8O
1min af en nedkørsel på 6min :o

Det sidste stykke
https://www.youtube.com/watch?v=fRvUVpi9vH4
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 239
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Italien 2024

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Pas på jer selv derude på landevejen... ingen navne nævnt ;)
https://www.youtube.com/shorts/uxPeLzaHBlg
Besvar