Magic Sport 4 afdeling: Løbet

De fynske motionsklubbers løbsserie på landevej.
Besvar
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 928
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Magic Sport 4 afdeling: Løbet

Indlæg af Allan Herskind »

3 Pedaleurer startede i gruppe 3.
Ruten var lettere kuperet (Garmin siger totalt 605 hdm) og noget vindblæst.
Der blev lagt ud som der plejer med fin fart for gruppe 3 folket.
Lidt spredte udbrud fra start, men ikke noget der holdt.
Vinden var som nævnt en faktor, og jeg kom til at sidde "forkert" på det første sidevindsstykke. Lidt amatøragtigt, men jeg gentog det på det andet også :D .
Ellers sad jeg pænt med, men var dog ikke med i fronten. Jeg synes ikke rigtigt at pladsen til at komme derop var der, eller var det bare motivationen der manglede?

Da vi nåede til regissebakken 2. gang kom jeg fint med over det første stykke, men farten blev skruet lige en tand mere, og så kneb det for benene at følge med.
Ofte bliver farten så nedsat betydeligt bagefter, så man kan indhente gruppen igen, men dette skete bare ikke i aften.
Jeg hentede en Nyborg mand der også var faldet af, og vi fortsatte sammen til der manglede 10 km, så var han blevet træt, og jeg kørte alene hjem.

En rigtig dejlig og fin rute, ingen optræk til uheld så vidt jeg bemærkede, og sikkerheden god med MC'ere foran.
Selv om jeg ikke kom med frontgruppen hjem, fik jeg en rigtig fin oplevelse, og en rigtig god gang løbstræning.

Jeg er klar til holdløbet :P
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Carl Nielsen
Indlæg: 48
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:06

Re: Magic Sport 4 afdeling: Løbet

Indlæg af Carl Nielsen »

Det er flot kørt, Allan, og imponerende vilje/moral at du fortsætter helt til mål selvom du skal køre det meste af turen alene💪

I gruppe 1 udeblev den store succes vist også. På 1. omgang lagde Magnus ud som lyn og torden med flere angrebsforsøg og trækken af feltet men på 2. omgang løb luften vist ud af ballonen og han udgik. Casper lykkedes med at ramme udbruddet men det var vist nogle hårde bananer der var med i det, så det lød ikke til at det blev til sejr.

For mit eget vedkommende viste det sig, da jeg fik pakkket cyklen ud ved startområdet, at mine gear i løbet af “kælderopholdet” i juli måned var løbet tør for batteri, så jeg ikke kunne skifte gear. Jeg måtte derfor køre hele løbet i ét gear (heldigvis var det et midtergear). Det lykkedes dog at komme med resterne af feltet hjem, selvom det var en umulighed at køre over 40 km/t medmindre jeg kunne blive trukket med af slipstrømmen og bakkerne var lidt tunge at komme over😀
Casper Bjerring
Indlæg: 244
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Magic Sport 4 afdeling: Løbet

Indlæg af Casper Bjerring »

For mit vedkommende gad jeg overhovedet ikke køre cykelløb men nu var det jo godt vejr og jeg var tilmeldt, så jeg besluttede mig for at holde mig nede bagved. Panen holdt 1½ omgang så blev jeg lidt træt af at side i elestikken bagerst så frem hvor der blev kørt cykelløb. Fra starten af 2. store omgang gik det løs de store kanoner begyndt at angribe så hvorfor ikke gå med og vupti så var jeg i udbrud med nogle stærke gutter og av det gik hurtigt +40 km/t i gennemsnit. På sidste omgang var helt ristet og blev sat fra gruppen med 5 km hjem så gjalt det bare om at komme hjem før feltet hvilket lykkedes tror det blev til en 10 plads. hvilket er ret godt for en dag hvor jeg ikke gad. Carl brillerede med at vinde feltets spurt og imponerende kørt på single speed jeg tro dit gear har været omkring 53/15 :o.

Jeg synes det var en fed rute heller ingen farlige situationer i gruppe 1 og i øvrigt skal NCK have stor ros for deres flagposter det føltes virkeligt sikker at foretage de 2 venstresving.
Allan Friis Madsen
Indlæg: 184
Tilmeldt: 05 jul 2020, 17:49

Re: Magic Sport 4 afdeling: Løbet

Indlæg af Allan Friis Madsen »

Gr. 2
Jeg var med i gruppe 2 og da jeg kun havde kørt det første løb og var udgået med en defekt og samtidigt vidste jeg at jeg ikke er godt kørende pt.
Vi fik snakket taktik inden starten og besluttede Allan skulle med udbrud og ellers holde sig fremme i starten. Jeg troede det var askvig men han havde besluttet sig for at sidde i feltet og køre spurten. Så det blev mig der var med i en masse udbrud forsøg og når jeg ikke var med så tog jeg mig en tørn i spidsen af feltet. Jeg begyndte at tro på lidt mere på benene indtil jeg var ude på anden af de store omgange. Jeg kunne mærke at det var ved at være slut med kræfterne
Efter de mange forsøg og mange km i front. Og ganske rigtigt 3. Gang på regitse bakken var det slut. Jeg kørte den sidste omgang alene bare for at få et gennemført løb i år.
Fed rute og god fornuftig kørsel af alle på nær den bus der var ved at klippe hele feltet.
Håber at få bygget lidt mere på formen inden holdløbet.
Besvar