Diskvalifikationer 3. afdeling

De fynske motionsklubbers løbsserie på landevej.
Besvar
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 516
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Diskvalifikationer 3. afdeling

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

I forbindelse med 3. afdeling af årets Tactic er to deltagere blevet diskvalificeret.

En diskvalifikation er en udelukkelse fra løbsserien, sådan at de to deltagere ikke kan deltage i sidste afdeling og heller ikke får et resultat i årets cup.

De to deltagere er:

Anders Møller, NCK, der ikke nåede starten i sin egen gruppe, men i stedet kørte med i en efterfølgende gruppe trods gentagne protester fra de andre deltagere.

Jacob Hoppe, LPDC, der havde “lånt” sit startnummer ud til Henrik Bavnhøj, som så stillede til start.

Der er i begge tilfælde tale om klare og grove brud på regelsættet.

De deltagende klubber har været enige om diskvalifikationerne.
Jacob Hoppe
Indlæg: 160
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:22

Re: Diskvalifikationer 3. afdeling

Indlæg af Jacob Hoppe »

Så kom man da lige i gabestokken!
Da jeg ikke havde kørt nogle af de andre afdelinger, og ikke kunne deltage i vores afdeling, overdrog jeg mit nummer til Henrik, som gerne ville køre de 2 sidste afdelinger. Det kan man så åbenbart ikke 🙄
Henrik meddelte løbsledelsen ved start, at han havde overtaget mit nummer, så vidt jeg er orienteret. Så jeg synes, det er mega dårlig stil, der ikke er nogen som fortæller ham, at det kan han ikke, for han vil ikke få registret sin tid, og jeg vil blive diskvalificeret for resten af løbene.
Jeg kan godt forstå, at man ikke kan låne sit startnummer ud, hvis man selv har deltaget i nogle af afdelingerne eller påtænker at deltage i efterfølgende løb.
Men det giver ingen mening, at man ikke kan overdrage sit nummer til en anden, hvis man ikke har kørt nogle af løbene. Tænker at her bør reglerne ændres.

Mvh Jacob
Besvar