TacTic Cup Løbsberetning Gruppe 3

De fynske motionsklubbers løbsserie på landevej.
Besvar
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 921
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

TacTic Cup Løbsberetning Gruppe 3

Indlæg af Allan Herskind »

Vi har jo føretrøjen i gruppen, og det vil vi jo gerne have efter sidste afdeling også, så taktikken gik lidt på, at vi andre 3 skulle være hjælpere for Jonas. Nu går det jo ikke altid som det er planlagt, og Per gik med i et udbrud for at få det neutraliseret. Det viste sig så, at det holdte hele vejen til mål :D . Men det var også udmærket, for der var ikke de største trusler mod trøjen med. Vi øvrige var lidt tæt på at indhente dem, men gjorde det ikke, og det endte med at Per kørte en flot 3. plads hjem og Jonas kom på 5 pladsen.
Mine ben var godt trætte til sidst, og jeg følte mig ikke helt så godt kørende som sidst, men om det måske skyldtes, at vi kørte rundt med ca 36 i snit og samtidig ca. 450 hdm kan da godt ske :-)

Også herfra en stor tak til alle der har hjulpet med at få løbet til at kunne afvikles. Så vidt jeg fornemmede hygge alle sig, og det går jo altid nemmere når det er så dejligt vejr.
Lidt ærgerligt, at vi må have hjælp fra nogle af vores koner og ikke selv kan mønstre tilstrækkelige antal hjælpere, men det er så sådan det er.

Men en dejlig aften blev det, og jeg hørte ikke om nogen uheld eller farlige situationer.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 516
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Re: TacTic Cup Løbsberetning Gruppe 3

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

Ja, som sidste år lykkedes det mig at komme i udbrud ved et uheld :?

I år var det dog ikke alene, men i en gruppe med fire ryttere fra forskellige klubber. Jeg kørte med i et ryk fra en Gislev-rytter og det var først, da en Nyborg-mand råbte af mig at jeg fandt ud af at vi var kommet afsted.

Da der ikke var nogen af de nærmeste i klassementet med begyndte jeg så at gå med rundt og fordi der var gode motorer i gruppen og fordi det sikkert var svært at få organiseret noget i feltet, endte vi med at holde hjem.

Udbruddet havde ikke lang tid på noget tidspunkt og ved målgang var Jonas ikke mange meter fra at hente den sidste fra udbruddet.

Gennem årene har jeg vundet mange spurter på Bamsebakken, men jeg havde ikke fået Alaphilippe-benene på i går, så det blev en tredjeplads. Der blev jo også arbejdet lidt undervejs, og det kunne måske være en del af forklaringen - 72% af tiden i pulszone 4 (ud af 5).
Besvar