Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Om alt det der kan være med til at give god trivsel i Pedaleur
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Michael Kjærskov »

Nina Egesborg skrev: 27 sep 2022, 13:25 Jeg vil meget gerne deltage i styrketræningen. Jeg var med forrige år, men kunne ikke deltage sidste år pga. operation i ankel.
For at afklare mine styrke og ikke mindst svagheder, kunne jeg godt tænke mig en screening.

Dbh.
Nina E.
Lyder rigtig dejligt Nina :D Jeg kontakter dig lige direkte så vi kan aftale en tid til screening.
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Michael Kjærskov »

Så er de foreløbige tilmeldinger til denne sæsons cykelrelaterede styrketræning talt op med følgende holdfordeling til følge. :D

Hold 1 – Onsdag, kl. 17.00 – 18.15
Allan H.
Brian S. E.
Claus H.
Gunner G. A
Jan H. K.
John J. H.
Kim N.
Michael S. S.
Michael S. N.
Peter O. D.

Hold 2 – Onsdag, kl. 18.30 – 19.45
Bent J. B.
Jesper A.
Johnny S.
Lars R.
Michael A.
Roger O. L.
Per A. N.
Rene M.
Søren D. M.
Casper W.
Palle E.
Henrik B.

Charmepigerne – Torsdag, kl. 18.00 – 19.15
Anne-Grethe S. A.
Hanne H.
Janne N.
Karin S.
Lene C.
Janne H.
Nina E.
Pernille N.


Jeg mangler fortsat svar fra et par af deltagerne fra sidste år, men der er plads til yderligere Pedaleurs på alle 3 hold, hvis du går og overvejer at være med til en omgang cykelrelateret styrketræning med dine klubkammerater.

I løbet af den kommende uge vil jeg sende et grundtræningsprogram ud med øvelser, som de fleste af jer, der har deltaget før, forhåbentlig kan nikke genkendende til. Lav dem gerne 2-3 x uge de kommende 5 uger, så du og dit muskel-/senevæv er klar til, at vi går i gang med klubtræningerne den 23. eller 24. november (uge 47).
Har du fået lavet en screening og et individuelt træningsprogram, bør du tage udgangspunkt i dette 😊
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Michael Kjærskov »

Tak for en FANTASTISK opstarts-aften i går 👏🏻

Dejligt at mærke stemningen, entusiasmen og gå-på-modet igen, - og fedt at se i udførelsen af de forskellige øvelser, at ikke alt var glemt, og at der er blevet arbejdet videre med øvelserne fra sidste sæson derhjemme eller i fitnesscentret 💪🏻.

Håber at kroppen er medgørlig i dag, og at vejen op fra sofaen eller toiletbrættet ikke er for lang 😉

Vi ses igen til endnu en omgang LPdC-styrke i næste onsdag... 😀
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 871
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Allan Herskind »

Selv tak til alle for en hyggelig aften.
Og som Michael sagde, har han "tunet" programmet lidt ekstra til cykelrelaterede øvelser, så det bliver rigtig spændende at se hvor godt det virker.
Det er kanon, at have en der kan/vil gøre det, så stor tak til Michael allerede :-)

Som jeg også har gjort med cykeltræningen i efteråret, vil jeg også gøre med styrketræningen. Lade tålmodigheden være den drivende kraft, og hellere for lidt end for meget. Så lidt ømhed i dag, men ikke meget.

Vi ses.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Michael Kjærskov »

En lidt tom fornemmelse at sidde på cyklen fra arbejde, og vide at der nu er ca. 8 måneder til at man kommer sent hjem om onsdagen igen.

Ikke fordi jeg savner at komme sent hjem... mere årsagen 😊

Med risiko for at gentage mig selv, vil jeg gerne på egne og Kevins vegne sige KÆMPE mange tak til alle de Pedaleurs, der har deltaget i den cykelrelaterede styrketræning på klinikken. Det har været en inspirerende, humørfyldt, motiverende, sveddryppende og rekordbrydende vintersæson.

Da Kevin og jeg lagde grundplanen og træningsprogressionen for denne sæsons cykelrelaterede styrketræning var ambitionen, at vi fortsat gerne ville undgå overbelastningsskader, men samtidig ville vi også gerne ligge mere styrke på end sidste år.

Vores oplevelse er, at missionen er lykkedes meget godt 👍🏻 Op til flere personlige rekorder er blevet brudt, og generelt har folk bare fået lagt et lag ekstra på💪🏻. Stærkt, og vi håber at I i de kommende måneder får fornøjelse af vinterens strabadser uanset om det gælder på landevejen, i haven, på arbejde, i hverdagen eller ?..

Tak for jeres engagement, træningsiver og kvikke bemærkninger, der nok ikke var gået andre steder 🤣 Vi har nydt hver en time 🙏🏻

Bh.
Kevin og Michael
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Søren Dahl Mortensen
Indlæg: 318
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:41

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Søren Dahl Mortensen »

Tak til jer for super tilrettelagt forløb, god træning og godt selskab !
Besvar