Grejsdalsløbet 2022

Beretninger fra de forskellige cykelløb.
Marcus Astrup
Indlæg: 60
Tilmeldt: 24 jan 2022, 17:39

Grejsdalsløbet 2022

Indlæg af Marcus Astrup »

Jeg er blevet opfordret til at lave en løbsberetning efter deltagelsen i Grejsdalsløbet 2022, så den kommer her:

Som bekendt rimer Grejsdalsløbet på bakket terræn, og det var derfor ikke uden aner at jeg trykkede “deltager” på forummet. Frederik pressede på for at vi skulle køre 225 km, men henset til at det inkluderede mere end 2500 højdemeter, og at jeg aldrig har kørt et cykelløb før, satte jeg foden ned, og fik overtalt Frederik om at 165 km da også er en sjat.

Sammen med 55 andre deltagere stod Frederik, Allan, Steinbjørn, Denys, Claus og jeg klar ved starten, der for den første gruppe startede kl.8.45. Sammen blev vi ført ud af Vejle midtby indtil den reelle start gik.

Personligt var mine ambitioner at ligge i feltet så længe som muligt, og så se, hvad der skete, og det lykkedes da også ganske fint. Fra start lå Allan, Frederik og Steinbjørn og legede med i den forreste del af feltet, mens jeg selv lå i den nedre del. De første 30 km gik uden de store problemer (læs uden de værste stigninger) med en gennemsnitsfart på omkring 35 km/t.

Efter 40 km må Claus lade sig falde tilbage fra feltet, og efter omkring 50 km må Denys gøre det samme.

Efter omkring 80 km rykker fem mand fra feltet i et angreb, hvoraf en dem senere indhentes. To mand fra København styrer feltet med hård hånd, og de sørger for at der trykkes gevaldigt til den efter hver stigning og på de flade stykker. Dog styres feltet ikke hårdere end at der er enighed om at vi efter 128 km fylder drikkedunkene ved Korshøjdepotet.

Efter 140 km er der ca. 15 mand tilbage i feltet, hvoraf Le Pedaleur de Charme fortsat udgør fire mand. Efter 150 km møder vi stigningen ved Gl. Hornstrupvej, 530 meter lang med en gennemsnitlig stigning på 9 %. Frederik, Allan og jeg trykker til den og pludseligt er vi alene. Den rutinerede ræv, Allan, skynder sig hurtigt at melde til angreb, og så var der kun en ting at gøre; at trykke til den og lade det bære eller briste. Et par kilometer forinden den afsluttende stigning på Gl. Kongevej indhentes vi af tre mand, heriblandt Steinbjørn.

Med Gl. Kongevej, der over 520 meter gennemsnitligt stiger 13 % var det bare at lukke øjnene, ned på den lille klinge, og så håbe på at toppen snart bliver synlig. Jeg selv, der i overvejende grad har ligget i den bagerste del af feltet, får skudt det sidste krudt af og indtager en 7. plads blandt de deltagende i 165 km-distancen. Frederik lige bagved med Allan og Steinbjørn på hjul. Fire mand fra Pedaleur ender i top 11 med kun halvandet minut til vinderen af distancen.

Denys og Claus kommer ind lidt tid efter os andre.

En debut der for mit vedkommende gik over al forventning - godt hjulpet på vej af godt selskab og nok også en enkelt eller to af træninger i klubben.

Stats:

Distance: 163 km
Gennemsnitsfart: 34,5 km/t
Højdemeter: 1.868 meter
Senest rettet af Marcus Astrup 16 maj 2022, 22:17, rettet i alt 2 gange.
Knud Pedersen
Indlæg: 591
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Re: Grejsdalsløbet 2022

Indlæg af Knud Pedersen »

Super godt kørt af jer alle 💪
Også virkelig flot debut - som næsten må betyde, at I skal gå efter top 5 næste gang 😊
Jesper Andersen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Grejsdalsløbet 2022

Indlæg af Jesper Andersen »

Flot kørt af alle og jeg er ikke overrasket over at i 2 'nye unge' gjorde det godt. Træningsflid og struktureret træning virker ;-)
Jesper Andersen
RonnySonne
Indlæg: 676
Tilmeldt: 24 aug 2020, 16:33

Re: Grejsdalsløbet 2022

Indlæg af RonnySonne »

Fandme SEJT

Super god læsning

R
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 873
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Grejsdalsløbet 2022

Indlæg af Allan Herskind »

Sådan alle jer.
Godt kørt og tak for beretningen.
I må alle gerne komme med på tur til Østjylland, som er samme slags terræn👍
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Allan Friis Madsen
Indlæg: 170
Tilmeldt: 05 jul 2020, 17:49

Re: Grejsdalsløbet 2022

Indlæg af Allan Friis Madsen »

Ja det var en fornøjelse at køre grejsdalsløbet og være med til køre om de sjove placeringer. Jeg sad med et fornuftigt overskud i fronten af gruppen det meste af løbet og til sidst slap jeg væk fra feltet med de unge på slæb. Vi satte derfor alt ind på at komme først ind på målstigningen. Fedt at få vist tøjet frem til første løb efter Covid.
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: Grejsdalsløbet 2022

Indlæg af Alan Askvig »

Stærkt kørt af jer alle👍🚴

Super beretning Marcus👍
Magnus Malling Pedersen
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29 jun 2020, 21:39

Re: Grejsdalsløbet 2022

Indlæg af Magnus Malling Pedersen »

Super godt kørt af alle LPdC i den start gruppe!
Det bliver 220 km næste år!
Jacob Hoppe
Indlæg: 148
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:22

Re: Grejsdalsløbet 2022

Indlæg af Jacob Hoppe »

Sådan vildt imponerende, stærkt kørt af jer alle. :)
Bjarne Larsen
Indlæg: 321
Tilmeldt: 30 jun 2020, 10:17

Re: Grejsdalsløbet 2022

Indlæg af Bjarne Larsen »

En fornøjelse at læse🤟.

(Og min debut som tilmelder, håber der var styr på det inden løbet, resten sørgede i jo selv FLOT for🥇)
Bjarne Larsen
4 seasons
Besvar