Magic Sport: 3. afddeling - Løbet

De fynske motionsklubbers løbsserie på landevej.
Besvar
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 935
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Magic Sport: 3. afddeling - Løbet

Indlæg af Allan Herskind »

Yes, første gennemførte løb i årets serie :D
Jeg starter i gruppe 3, og vi kom godt fra land.
Vi var 3 Pedaleurer i aften, vi havde vel ikke andet mål end at komme med rundt, og se hvad vi kunne opnå.
Inden aftenens løb så toppen sådan ud: Gislev-Nyborg-Gislev-Nyborg.
Dette bar løbet også præg af, og der blev kørt meget taktisk og rigtig cykelløb i aften.
Nogle ofrede sig og kaptajner sad i læ osv. Det var rigtig sjovt og stort cadeau til de 2 klubber for at få det til at fungere.
Det lykkedes mig at sidde fint med rundt, og sidde rimeligt i læ på de forskellige vindstykker, og kom også rimeligt godt med over Dyred Banke til sidst. Der opstod dog et hul melle den gruppe jeg sad i og de forreste på nedkørslen, og jeg kunne ikke få dem hentet igen. Der var ikke kræfter nok.

Det blev for mit vedkommende til en 16 plads, og det synes jeg selv er meget fint. Benene kunne ikke meget mere, så det er godkendt.

Tak for i aften, og vi ses til næste afdeling i August.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Hans Chr. Hansen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 30 jun 2020, 17:25

Re: Magic Sport: 3. afddeling - Løbet

Indlæg af Hans Chr. Hansen »

Flot kørt Allan. Noterer også, at der blev kørt flot af pedalørerne i gruppe 1-2. Gruppe 1 og 2 kører samme fart i år, så det er lidt hårdt for en tung dreng som mig. Jeg hang fint med på runden og kørte ind på Dyred Banke i front. Desværre var feltet for kort til, at jeg kunne hænge fast i bagenden på toppen, og jeg kunne lige præcis ikke lukke på nedkørslen, så det blev en kort afdeling for mig. Flot kørt af jer andre :)
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: Magic Sport: 3. afddeling - Løbet

Indlæg af Alan Askvig »

8 LPdC'ere stillede til start i gr.2. Der blev lagt godt fra land og en gruppe på 4-5 ryttere kom af sted, og kort tid efter kom yderlig 3 af de unge tynde drenge af sted.
Der blev kørt lidt elevatorkørsel i feltet, hvor nogle lidt halvhjertet forsøgte at slippe væk.
Der var god vind, og det holdt nok de fleste i folden. Der blev kørt okay pænt, med undtagelse af stykket på Ravnebjerggyden, hvor feltet på alle runder lå mest i venstre vejbane :shock: :oops:
Det er svært uden på ruten, at fornemme hvor langt udbryderne er fra hovedfeltet, men kan se på sluttiderne, at det jo ikke var meget. Så LPdC'erne skulle havde flugt Carstens opfordring til, at vi skulle samle os i front af feltet, og prøve om vi kunne køre udbryderne ind? - Men det er jo lettere sagt end gjort :P
Måske vi skulle lægge en lille taktik til 4 afd. i august...? :D
Der er jo også et holdløb i vente i august, så der er rigeligt at træne for i ferien 8-)
Jesper Andersen
Indlæg: 801
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Magic Sport: 3. afddeling - Løbet

Indlæg af Jesper Andersen »

Vi var 4 mand i Gr.1. Kasper udgik ? efter 1. omgang ?. Dennys blev sat men fuldførte. God moral Dennys. " mand i udbrud efter mange forsøg på 2. omgang og derefter 6 mand. Vi fik kørt de 6 ind og de 2 blev også opslugt til sidst. Vi kom derfor samlet til Dyred Banke. Daniel røg med op over og fik kørt spurten mens jeg lige manglede et par meter i at komme med op over bakken. Godt løb med masser af accelerationer og høj hastighed ind imellem.
Jesper Andersen
Jon Gaarsmand
Indlæg: 40
Tilmeldt: 29 jun 2020, 15:47

Re: Magic Sport: 3. afddeling - Løbet

Indlæg af Jon Gaarsmand »

Lækkert at høre lidt nyt fra løbet, nu jeg heller ikke kunne deltage denne gang. Så STORT kryds i kalenderen til august. Godt kørt til jer der deltog ;)
Besvar