Sæson 2022 i RR

Indlæg fra gruppen, hvor der køres og trænes med henblik på cykelløbsrace, så man vil være i stand til at begå sig i den allerforreste gruppe i motionsløb.
Besvar
Jesper Andersen
Indlæg: 797
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Sæson 2022 i RR

Indlæg af Jesper Andersen »

Kære RR

Hermed et 'lille' skriv vedrørende den kommende sæson. Der vil blive nogle ændringer som jeg håber i tager godt imod. Der er flere der har løst licens i DCU til kommende sæson og første licensløb er kommende weekend så nogle er allerede i god form og skarpe.


Sæson 2022 RR

Til sæson 2022 er der forsøgt at nytænke lidt. Jeg har nu trænet RR i en længere årrække og føler at vi trænger til lidt ’nyt blod’.
Til den kommende sæson vil Michael Kjærskov, Jacob Hoppe og Morten Hoff derfor træde officielt ind som en del af trænergruppen.
Endvidere vil vi forsøge at leve endnu mere op til målet om at RR gruppen er for dem der vil køre rigtigt hurtigt og som træner seriøst med dette mål.
Her er en beskrivelse af RR fra klubbens hjemmeside. Den er meget ambitiøs men vi vil hele tiden arbejde i den retning:

Der forventes stor cykelteknisk og -taktisk forståelse og erfaring. Her køres og trænes med henblik på cykelløbsrace, så man vil være i stand til at begå sig i den allerforreste gruppe i motionsløb.
Det er her, du passer ind, hvis du er på ”nedtrapning” til motionscyklingens verden, eller aspirant til at køre den anden vej; altså lige skal lære at mestre cyklen og gruppekørestil i et konkurrencefelt, som vordende licensrytter. Eller også er du bare motionisten, der træner og kører ”til grænserne”.

For at køre i gruppen træner du periodisk 3-4 gange om ugen (”plus det løse”).

Racerrøvene er generelt meget robuste, både fysisk og psykisk, hvilket er en effekt af stor træningsmængde året igennem (også vinter). Kan man ikke sidde med til træningen, er det ikke fordi gruppen kører for stærkt, men fordi formen ikke er der. Formen kan genvindes/etableres i turbo- eller supermotionistgruppen og ved selvtræning/ekstratræning med andre.

Du skal være indstillet på at træne med både en vis disciplin og koncentration og samtidig på en måde, så konkurrenceelementet betones uden at kammeratskab, sjov og ballade går tabt.


Store ord som vi vil forsøge at efterleve i endnu højere grad uden at det sjove ved cykling bliver skubbet i baggrunden.
Vi skal have kørt de nye trænere ind og derfor vil der i starten være 2 trænere pr. træning.
Tirsdag vil være den ’hårde dag’ og torsdag knap så hård da der måske skal køres løb i weekenden og man skal være restitueret.
Vi vil forsøge at lægge 4 ugers træningsprogram ud af gangen inklusive ruter.
Vi starter ud med program for de første 2 uger (uge 13+14) hvor tirsdag varetages af Michael og Morten.
Det bliver 20 min. Intervaller på Ølsted runden hvorefter der køres videre.
Torsdag varetages af Jesper og Jacob og det bliver 2x(10x30/30) intervaller også på en runde.
Så de første 2 uger bliver med samme rute og samme program for tirsdag og torsdag.
Tag godt imod de nye trænere og husk at turlederens anvisninger skal følges.
Håber på en kanon 2022 sæson og at RR bliver super skarpe.
Jesper Andersen
Casper Bjerring
Indlæg: 176
Tilmeldt: 02 jul 2020, 08:31

Re: Sæson 2022 i RR

Indlæg af Casper Bjerring »

Lyder super.

vi ses på et tidspunkt.
Hans Chr. Hansen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 30 jun 2020, 17:25

Re: Sæson 2022 i RR

Indlæg af Hans Chr. Hansen »

Synes, det er en lovende gruppebeskrivelse. Jeg ved ikke hvor meget, jeg kommer til at deltage i år, men jeg lover at bakke op om turledelsen :-)
Allan Friis Madsen
Indlæg: 178
Tilmeldt: 05 jul 2020, 17:49

Re: Sæson 2022 i RR

Indlæg af Allan Friis Madsen »

Kører nok med engang imellem. Men mit fokus i år bliver på lange ture og ved ikke hvor seriøst jeg gider at træne på hverdagsaftenerne.
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: Sæson 2022 i RR

Indlæg af Alan Askvig »

Super godt initiativ og godt at der er nogle der vil bruge tid på at planlægge træningen.

Tak til Jesper dit meget STORE arbejde i RR gruppen 👍

Jeg har ikke planer om at skulle køre løb eller licens, så jeg vil bare nyde LPdC træningen, og se hvor lang tid jeg kan følge med de unge løver?🚴

Jeg håber dog forsat at RR gruppen vil kører efter klubbens motto “Alle med ud og alle med hjem” og sætter det sociale samvær på niveau med høje præstations ambitioner.
Jeg skal i hvert fald gøre mit til begge dele.

Askvig 🚴 60 år - 60 kg - 60 km/t
Renemose
Indlæg: 163
Tilmeldt: 05 sep 2020, 10:32

Re: Sæson 2022 i RR

Indlæg af Renemose »

Det lyder som super godt initiativ !

Og tak også tak til Jesper herfra og velkommen til alle de nye træner:)

Askvig, du må gerne overtage nogle af mine de gamle cykle shorts fra før 2010, "tænker ikke jeg selv for brug for dem mere" :))
Jesper Andersen
Indlæg: 797
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Sæson 2022 i RR

Indlæg af Jesper Andersen »

Alan Askvig skrev: 26 mar 2022, 08:40

Jeg håber dog forsat at RR gruppen vil kører efter klubbens motto “Alle med ud og alle med hjem” og sætter det sociale samvær på niveau med høje præstations ambitioner.
Naturligvis skal vi også huske at have det sjovt og hyggeligt som vi plejer :D
Efterladt er der ingen der bliver. Der er altid opsamling efter intervaller og der køres roligt mellem intervaller :lol:

Vi ses
Jesper Andersen
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: Sæson 2022 i RR

Indlæg af Alan Askvig »

Så blev sæson 2022 kørt igang👍

Mener vi var 11 i RR gruppen, som kørte med stram kæde rundt på Jespers fine tur.

Hyggeligt arrangement på Velodrom Kaffebar.

God sæson til alle 🚴😎
Besvar