Italienstur 2022 april, maj eller september

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.

Italienstur 2022 skal afholdes

Afstemning sluttede 27 sep 2021, 16:09

I uge 16 i april
14
37%
I maj
11
29%
I september
13
34%
 
Afgivne stemmer: 38

admin
Site Admin
Indlæg: 5
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af admin »

Kære medlem af Pedaleur
 
Vi er kun lige kommet hjem fra en rigtig vellykket LPDC-Italienstur for 24 mænd og 10 kvinder her i uge 36, inden planlægningen af den næste tur går i gang. Tvunget af Corona blev turen flyttet fra uge 16 til uge 36, som desværre for nogle betød at de ikke kunne deltage.
 
På turen, hvor vi nød fantastisk vejr med temperaturer på 25-28 C, ingen lukkede bjergpas og mulighed for at bade i den nærliggende sø, opstod snakken om det ville være bedre (primært aht. til varme og vejrsikkerhed) at flytte turen fra uge 16 til uge 36/37 medio september. Efterfølgende er der på Forum argumenteret for at afvikle turen i maj.
Argumenter for at fastholde turen i uge 16 omfatter bl. a., at turen kan bruges til at finpudse formen til sæson start, samt at denne periode ligger længere væk fra sommerferien.
 
Der kan anføres meget for og imod de 3 perioder, og det blev der. Vi har derfor besluttet at spørge medlemmerne vejledende, hvilken periode de ville foretrække for turen i 2022.
 
Vi vil opfordre alle medlemmer med interesse og engagement i Italiensture uanset alder og køn om at tilkendegive deres foretrukne datomæssige placering af turen. Resultatet vil så indgå i beslutningen om den endelige placering af turen for 2022.
 
På forhånd tak for din stemme. Afstemningen lukker den 26. september kl 24.00, så afgiv din stemme NU.
Evt. kommentarer er velkomne i denne streng.
 
 
Med venlig hilsen
 
Bestyrelsen
Claus Mogensen
Indlæg: 211
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:39

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Claus Mogensen »

Maj måned.

Claus Mogensen
Claus Hassing
Indlæg: 75
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:56

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Claus Hassing »

September
Claus V Nielsen (mureren)
Indlæg: 212
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:01

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Claus V Nielsen (mureren) »

September 2022

Mureren. 🚴😎
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

Jeg synes flytning af turen til september bliver solgt lige lidt i overkanten :)

Det er selvfølgelig ca. 5 grader varmere i september, men september er i Italien som i Danmark en måned med meget nedbør og det vi oplevede i år var ikke repræsentativt - vi var heldige.

Jeg synes det er synd hvis turen flyttes til efteråret, så har man ikke det mål at træne mod i månederne før.

Men der er også stor forskel på, hvor vi tager hen. I Negrar, hvor vi var i 2017, som ligger sydligere, lavere og i udkanten af bjergene, er temperaturen året rundt ca. fem grader varmere end i Levico Terme.

Den tur Ronny er i gang med at planlægge for næste år går til netop området omkring Negrar, hvor vi kan forvente optimalt cykelvejr i april. Hverken for koldt eller for varmt.
Vedhæftede filer
Screenshot_20210917-224943_Chrome.jpg
Screenshot_20210917-224943_Chrome.jpg (20.99 KiB) Vist 5195 gange
Roger Oinas Larsen
Indlæg: 240
Tilmeldt: 03 jul 2020, 00:26

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Roger Oinas Larsen »

Godt indlæg, Per
Morten
Indlæg: 112
Tilmeldt: 14 sep 2020, 21:14

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Morten »

September 😊🚴‍♀️💨
Halvard Skott
Indlæg: 138
Tilmeldt: 30 jun 2020, 10:34

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Halvard Skott »

September og gerne i uge 37. - der har jeg bedst tid.
Har kigget på klimagrafer. Jeg når frem til at nedbør er det samme de to måneder.
Det med temperaturer kan også udtrykkes ved at sige at: Tp. i Levico i sept. er som Negrar i april.
Om man ønsker at bruge sommeren, til at træne op til turen sydpå, eller man ønsker at aprilturen motiverer til tidlig forårstræning er jo individuelt.
For de fleste af os ( gamle), er klubturen ikke en træningstur, men en tur man træner op til. :D
Leif Svarer
Indlæg: 122
Tilmeldt: 30 jun 2020, 23:35

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Leif Svarer »

I de sidste mange år hvor vi har holdt os til uge 16 omkring Gardasøen, hvor vi nok samlet set har haft regnvejr 5 dage som er fordelt over 6-8 år.

Så jeg har stemt på uge 16.
Bjarne Larsen
Indlæg: 321
Tilmeldt: 30 jun 2020, 10:17

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Bjarne Larsen »

Dilemmaernes holdeplads😀, eller et luxus problem?

Jeg har været med to gange, forårstur i 18 og nu her i september.

Begge ture var fantastiske, og der er for- og sikkert også bagdele ved begge dele. Kan kun stemme på en, så forholder mig neutral, når jeg ikke kan lave en helgardering.

Stor applaus til Ronny, turledere og andre involverede👏. Uden jer var der ingen tur👍.

Mvh Bjarne
Bjarne Larsen
4 seasons
Besvar