Italienstur 2022 april, maj eller september

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.

Italienstur 2022 skal afholdes

Afstemning sluttede 27 sep 2021, 16:09

I uge 16 i april
14
37%
I maj
11
29%
I september
13
34%
 
Afgivne stemmer: 38

RonnySonne
Indlæg: 676
Tilmeldt: 24 aug 2020, 16:33

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af RonnySonne »

Der må vel hellere komme et lille PIP, fra ham som gennem rigtig mange år har stået for LPdC Udlandtur...

Hvorfor blev turen i tidernes morgen arrangeret som forårs tur ? Jo vi skulle alle få boostet formen, for kommende cykelløb & sæson.
FLY var ikke på tale, det kunne ikke overbevises på hjemmefronten.

Ophold og vejr gennem tiden..

2008 Rovereto - fedt vejr, dog med en GIGA regnbye den førte formiddag. Men hvad gjorde det når de fleste sad indenfor til vinsmagning :P
2009 Laigueglia - fedt vejr, en eftermiddag fik vi vand fra oven. Men igen blev der kørt kort/kort
2010 Gemona del Friuli - egentlig OK vejr men en del koldere, vi var meget nordligt. Heftig regn en halv dag.
2011 Gemona del Friuli - Igen var vejr forhold som året før, men hotel blev valgt igen grundet personale & forplejning var i TOP
2012 Brenzone - fedt vejr - kun regn hele den dag vi skulle på Oliven museum om eftermiddagen. Første år ved Garda søen
2013 Nago - fedt vejr - varmere end vi tidligere havde oplevet. Området fik sne dagen efter vi forlod varmen.
2014 Valpolicella - fedt vejr - Varmere end tidligere oplevet på turene
2015 Negrar - fedt vejr - igen samme gode vejr forhold som året før.
2016 Rovereto / Calliano - Dejligt vejr & køligere, for nordligt til årstiden.
2017 Negrar - fedt vejr - hvad er der mere at sige...
2018 Arco - Dette år styrede Jakob slaget
2019 Arco - fedt vejr - enkelt regnvejrs formiddag - til tider kølige morgener.
2020 Corona
2021 Levico Terme - fedt vejr - næsten som at rejse på badeferie i sommer perioden. Desværre betød ryk til September, ca 20 afbud fra kendinge som altid er med på klubturen.

Så for lige at informerer videre omkring, ideen med forårstur.
Der har aldrig måttet på hjemmefronten været misundelse for, at man tog på en hård træningstur. Alt skulle være hårdt - transport i biler hvor man sad klemt i mange timer, FLY var udelukket, vi kunne ikke hjemme sige vi skulle på chartertur.
Årets tur i Levico, distancerede sig til en chartertur dog uden FLY, der var blandt andet mulighed for brug af udendørs pool, og solbadning om eftermiddagen.

Hvad siger familie og arbejdsgivere til "ekstra" ferie i september ? Mange er lige hjemkommet i august, og vil så skulle arbejde 2-4 uger, for igen at bryde, og afholde endnu en ferie. For mit eget vedkommende, vil jeg nok skulle dele de 3 ugers sommerferie, med en evt klubtur i september. Bliver desværre et NO GO herfra. Jeg er klar over, at flere, ja nok mange efterhånden er pensionister, på den ene eller anden måde.

Falder afstemning & valg på september, står jeg gerne til rådighed som planlægnings assistent. Men kommer ikke til at deltage på turen, desværre.

For at tilgodese alles ønsker, er LPdC vel stor nok klub til at arrangerer 2 ture pr år.
Det kunne sagtens være samme hotel som blev brugt på begge tidspunkter :?: :?:

Ronny
Claus Mogensen
Indlæg: 211
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:39

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Claus Mogensen »

Jeg kan og vil sikkert også deltage i turen til Italien om det bliver i april - maj - eller september, men årsagen til at jeg stemte for maj var som Ronny skriver, at det ligger ca. 2 måneder før sommerferien og deraf ikke betegnet som en slags extra sommerferie - vejret vil alt andet lige være bedre end i april, de høje bjergpas er ryddet for sne, det er de ikke i april.

Så maj er et kompromis mellem september og april, hvor jeg tror vi kan samle flest deltagere også fordi uge 16 næste år ligger i Påsken, som hvad jeg kan høre vil afholde nogen for at deltage.

Den første tur som Ronny har beskrevet til Italien i Rovereto 2008, var i Maj måned, så vi har lidt erfaring med at tage afsted i maj måned.

NB super Ronny at hvis der bliver en tur i september, at du vil være behjælpelig med arrangementet.
Troels Jensen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18 aug 2021, 10:29

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Troels Jensen »

September 2022
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 873
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Allan Herskind »

Jeg vil sikkert også deltage på turen uanset hvornår det bliver, men må dog også tilstå, at efter min CTC-tur har jeg fået mere smag for andre områder end lige Norditalien.
Jeg har stemt på maj, men synes alle 3 tidspunkter har nogenlunde lige mange plusser og minusser.
En ting jeg altid har set frem til er, at når det har været en lang og mørk vinter og foråret er lidt i gang herhjemme, så at komme ned og køre i kort/kort i april. Det har været en stor fornøjelse og noget som de der måtte blive hjemme har været lidt misundelige på, ved jeg.
Naturen er dog lidt kedelig så tidligt på året, og jeg nød frodigheden og sensommeren i år.
Når vi har været afsted i uge 16 udenfor påske-tiden er vi også næsten fri for trafik og især motorcykler. Jeg har ikke været i Valpolicella i september, men ved der kommer rigtig mange motorcykler i de varme måneder.

Og slutteligt vil jeg sige det er fint vi får årstiden op at vende, og vi må se hvad det ender med.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 224
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Ja de fleste fordele og ulemper er jo vendt...

Og med status på:
Forår = 24
Efterår =12

Peger det jo i rigtig retning for mig...
Efter at have holdt 3 uger med familien i juli-august og så væk igen uge 36, det gør at arbejdet hober sig op i en længere periode :(
Så jeg vil nødigt tage 3 + 1 uges ferie inden for 2 mdr. igen..

For man skal jo med på Pedaleur-touren, tænker der bliver rift om de 40 pladser næste år, uanset hvilken uge det bliver 8-)
(Hvis Charmepigerne gerne vil med igen, tænker jeg de vil) ;)
Senest rettet af Charles Mejner Thorarinsson 21 sep 2021, 15:30, rettet i alt 3 gange.
Lene Bak
Indlæg: 230
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:50

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Lene Bak »

September 2022

Mvh
Lene Bak
Hans Jørgen Nielsen
Indlæg: 106
Tilmeldt: 13 jul 2020, 10:02
Geografisk sted: Odense

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Hans Jørgen Nielsen »

september
Bo Ravn
Indlæg: 303
Tilmeldt: 30 jun 2020, 11:45

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Bo Ravn »

På vegne af bestyrelsen, tak til de mange medlemmer, som har deltaget i afstemning og også givet udtryk for deres mening her på Forum. Vi synes det har været en fin demokratisk proces. Bestyrelsen drøftede spørgsmålet på sit møde den 27.09. Afstemningsresultatet var jo nogenlunde lige så grumset som resultatet i det tyske valg, MEN man kan udlede at et samlet stort flertal ønsker en forårstur (april eller maj) og at ganske mange ønsker en septembertur.

Vores beslutning er blevet at anbefale Ronny m. fl. at gå efter at arrangere to ture til Italien i 2022, en i uge 16 og en i uge 36. Ture samme sted, samme koncept og mulighed for at deltage i begge, hvis man vil og kan. Dog kan man kun opnå klubtilskud til en tur pr år. Vi ser frem til to fremragende ture til Italien i 2022, husk at tilmelde dig i tide, når turene slås op.
Venlig hilsen
Bo Ravn
formand
RonnySonne
Indlæg: 676
Tilmeldt: 24 aug 2020, 16:33

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af RonnySonne »

Glimrende løsning...
Så er alle bønner blevet hørt :D

Hvem tager takt-stokken for turen i uge 36..... har vi en frivillig eller skal en prikkes 8-) 8-)
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 224
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Italienstur 2022 april, maj eller september

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Citat:
Hvem tager takt-stokken for turen i uge 36..... har vi en frivillig eller skal en prikkes 8-) 8-)


Thjaa.. de 13 der har stem står vel først for :)
Besvar