Coast to Coast

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Per Antoni
Indlæg: 303
Tilmeldt: 30 aug 2020, 20:19

Re: Coast to Coast

Indlæg af Per Antoni »

👍👍
Den stor brumbasse🐝🐝
Bo Ravn
Indlæg: 303
Tilmeldt: 30 jun 2020, 11:45

Re: Coast to Coast

Indlæg af Bo Ravn »

Åhh mind mig ikke om Col de Marie Blanque og en Peter i storform. Ja Allan den er træls om det kun er de sidste 4 km eller alle ca. 10 fortaber sig i smerte og for høj puls.

Husk at nyde det :D
Venlig hilsen
Bo Ravn
formand
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 872
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Coast to Coast

Indlæg af Allan Herskind »

Så sidder Claus og jeg Toulouse lufthavn og er på vej hjemad.
Det har været en fantastisk tur, og vi har kørt alle de stigninger Touren kørte i Pyrenærerne i 2021.
+ lidt flere til.
Nogle at nævne er Col de Montsegur, Col de Port (ikke Portet), Col d'Azet, Col de Peyresourde, (med en lille afstikker til Peragudes (James Bond flyveplads), og mange andre.
En kanon oplevelse var det at køre igennem Gorge de Galamus. Det er imponerende natur.

For mig er det blevet til 724 km og 14.232 hdm (korrigeret for Garmin-svigt)
Da mine forberedelser ikke har været alt for gode, har jeg passet på mig selv i starten, og er blevet bedre og bedre kørende. Så jeg tror Italiensturen bliver rigtig fin :D


Vejret er blevet bedre og bedre jo længere mod Middelhavet vi er kommet, og vi er blevet godt gennemstegte. Og fantastisk hvordan terræn og bevoksning ændrer sig fra den ene til den anden side.

Så det har været en kanon oplevelse, men nu er det også godt at skulle hjem igen. Omend for kun en kort uge!
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Claus Mogensen
Indlæg: 210
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:39

Re: Coast to Coast

Indlæg af Claus Mogensen »

Så er turen i det franske færdig men en ny starter jo på lørdag i Italien.

Lidt beretning fra turen.

Mandag morgen var jeg ramt af hoste, snue og lidt feber, lidt piller tog det værste, så kom ok igennem dag 2 på cyklen, selvom 3000 højdemeter var “ lidt “ hårdt.

Næste dag var jeg dårligere, så valgte at tage turen i følgebilen, selvom det var surt, så Tourmalet må tages på et andet tidspunkt.

Onsdag kunne piller tage feberen, så der var jeg heldigvis klar igen, etapen var “ kun” på 1500 højdemeter og 50 km.en god start efter er par dage med sygdom.

De næste tre dage gik godt, benene blev bedre og lå ikke længere i den sidste 1/3 når toppen var nået

Det har været en god oplevelse, men hårdt, til tider meget hårdt - føler også at alderen trykker lidt, var den ældste deltager, så det var nok sidste gang jeg vil deltage på lignende arrangement.

NB Allan var flyvende og blev bedre og bedre for hver dag der gik, så rød stue kan glæde sig til en turleder i topform

Claus
RonnySonne
Indlæg: 676
Tilmeldt: 24 aug 2020, 16:33

Re: Coast to Coast

Indlæg af RonnySonne »

Fedt med Jeres opdateringer....
Vi er klar til at ligge på jeres hjul i Italien.
Og næste starter det ihvertfald Mogensen elsker aller mest..
Rigtige stigninger med kolde ben, brosten, grusstier .... Charles har styr på det har jeg set ;-)

Ronny
Steinbjørn Hansen
Indlæg: 100
Tilmeldt: 30 jun 2020, 13:38

Re: Coast to Coast

Indlæg af Steinbjørn Hansen »

Tak for gode beretninger. Lyder som en tur der bør prøves👍
Besvar