Carl Nielsen Touren 2012: 6/6-21

Alt det som ikke kan placeres i andre grupper.
RonnySonne
Indlæg: 676
Tilmeldt: 24 aug 2020, 16:33

Re: Carl Nielsen Touren 2012: 6/6-21

Indlæg af RonnySonne »

God beretning !!

Glæder mig til at høre hvordan det gik i Charles gruppen :o & Leif gruppen på MTB og 90 km 8-)
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 224
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Carl Nielsen Touren 2012: 6/6-21

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Nå ja, jeg var jo "kommet til" at tilmelde mig de 92km og med en tur på 43kn i løbet af de sidste 3 uger, blev jeg sgu lidt presset :o

Ved starten stod der 8-10 til de 92km, MEN 4 af dem på MTB :o
Startede i gruppe 2 med Per S. en flok fra Tåsinge, starten gik roligt men der blev skruet op så da vi nåede Hjelmerup mødte vi med pæn fart i et blødt blindt sving to STORE traktorer, jeg og min venstre makker fik bremset så vi skred ud mod fronten af den forreste traktor men undslap det gjorde ham bag os ikke, Per Smidt som lå længere tilbage og stoppede(feltet blev delt i to) så dog han kom op og stå, så lad os håbe det kun er skrammer...
Vi skal sgu passe på hvor der ikke er god oversigt
Jeg fik hentet den forreste del af gruppen og så blev der givet gas af de 8 Tåsingeflok og os andre 3
Langedil i Haarby plejer at være træls i cykelløb for mig, men efter at overhale Brian Martinsen gik det godt(han var startet i Gruppe 1 på MTB) :shock:
Men ud af Jordløse og gennem Håstrup er mange bakker og på ved ned mod Golfbakken begyndte begge ben at krampe for hvert tråd og så er der sgu langt hjem :evil:
Overvejede flere gange at dreje fra... men har jo også hørt at DNF ikke pynter på et CV
Ved Korinth depotet måtte jeg bare ind og spise/drikke ekstra, jeg var deres første kunde, også det var bare om at liste i mål
Tiden de første 46km =snit 40 de sidste 46km =snit 20km det giver ved lidt afrunding snit på 30km :lol:
God tur, dog var den første halvdel bedst
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Re: Carl Nielsen Touren 2012: 6/6-21

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

En kommentar til styrtet i Hjelmerup:

Det skete et sted som i hvert fald i min bog er et af de kedelige steder. Der er dårlig oversigt og dårlig vej, og vi kom blæsende 40+ mand - jeg havde faktisk taget afstand til at bremse, hvis der skulle komme styrt.

Udfordringen er dels gruppestørrelsen, som var for stor, og så skal man også køre efter forholdene i motionscykelløb, sænke farten hvis der er dårlig vej, dårlig oversigt mm. Det kunne også være gået galt, hvis der havde været et stort køretøj ved Borreby.

Til den mere opløftede side så mødte jeg Ole Møller, omkring Grønderup, tror jeg, og iført Pedaleur tøj :)
Bent Bächler
Indlæg: 296
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:11

Re: Carl Nielsen Touren 2012: 6/6-21

Indlæg af Bent Bächler »

Efter løbet blev der serveret Grill pølser med brød:
Allan og Jon.jpg
Allan og Jon.jpg (45.61 KiB) Vist 2447 gange
Alt i alt et godt arrangement fra Kæden's side, på trods af Corona restriktioner m.m.
Bent
Besvar