Carl Nielsen (Løbet)

Her lægges cykelløb fra ind og udland, som ikke er tilskudsberettiget. Du kan også reklamere for et arrangement, du kender til. Man kan også skrive kommentarer til de forskellige løb.
Besvar
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Carl Nielsen (Løbet)

Indlæg af Allan Herskind »

Dejlig mange Pedaleurer mødtes på planken og cyklede til Nr. Lyndelse i det dejlige morgenvejr.
Vi var 5 der valgte at starte i gruppe 2 på 130 km.
Det blev en vældig fin gruppe og alle Pedaleurer valgte at holde sig til oppe foran fra start.
Vi startede ud i pæn medvind med pæn hsstighed til følge. I starten var der nogle andre der gerne ville trække lidt, men de fleste faldt efterhånden fra.
Det blev hurtigt sådan at der var et par Kæden folk og os der trak læsset.
Dette resulterede i udskilning bagfra og til sidst var der kun Kæden og os tilbage.
Først røg så Allan M med en punktering, senere den ene Kæden mand, den anden ventede så på ham), og en Pedaleur var faldet fra på Golfbakken.
Vi var så 3 tilbage i front af gruppe 2, alle fra Pedaleur. Vi samlede så et par gruppe 1 folk op undervejs, og disse gav fin hjælp på modvindsstykket på vej hjem. Efterhånden som kilometrene gik, blev føringerne kortere og kortere, men det var også en træls vind at kæmpe i mod :)
På det sidste stykke hen i mod medvindsstykket hjem, var undertegnede ved at være tom, men fik lige r... med, med et lille skub fra HC.

På opløbsstrækningen var det slut, og jeg trillede i mål i 3:48.
Dejlig tur i dejligt vejr og tak til alle for en god rundtur i det Fynske.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Hans Chr. Hansen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 30 jun 2020, 17:25

Re: Carl Nielsen (Løbet)

Indlæg af Hans Chr. Hansen »

Sejt kørt, Allan og kompagni. Jeg startede meget bevidst med de forreste. Planen var at hænge med så længe som muligt, og det gik faktisk ret fint (sad i feltet. Casper var hurtigt væk i en gruppe med de allervildeste). Jeg kom endda med over den lange og p....irriterende Hårby-bakke, men så gik den heller ikke længere. Jeg tog derfor alle de resterende bakker i mit eget adstadige tempo. Med bakkerne vel overstået resterede kun de sidste 40 flade kilometer hjem, og det var her, det blev helt genialt, for så kom Allans gruppe jo op bagfra, og jeg kunne følges med dem hjem. For mit vedkommende blev det en meget hård tur alt i alt, men jeg er glad for, at jeg kom hele vejen rundt, og det blev da vistnok klaret på under 4 timer..... :D
Bent Bächler
Indlæg: 310
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:11

Re: Carl Nielsen (Løbet)

Indlæg af Bent Bächler »

Jeg startede også i gruppe 1 sammen med HC, Casper, Carl og Askvig.
Der blev lagt virkelig sløvt ud til at begynde med, men efter Fangel kom der mere fart på.
To udbrud kom af sted efter Fangel. Jeg prøvede at køre det første ind, men kunne ikke.
Så fik Casper dannet udbrud nummer to hvor Carl også kom med, og så så vi ikke mere til dem før målområdet. Udbrud 1 og 2 blev også samlet ret hurtigt.

For mit vedkommende blev det er rigtig hårdt løb, især stykket fra Hårby til den anden side af Diernæs - dvs. stykket med en masse bakker. Der var konstant ryk op ad bakkerne og jeg skulle grave dybt for at hænge på.

Jeg ved ikke rigtigt hvor mange vi var tilbage efter udbruddene var kørt, men vil gætte på en 15-20 stykker. I mål var vi 11 tilbage, som kørte på 3:36, så vidt jeg kan se på resultatlisten.

/Bent
Bent
Jonas Bendixen

Re: Carl Nielsen (Løbet)

Indlæg af Jonas Bendixen »

Tak for en god introduktion til cykelløb, jeg havde fornøjelse af at starte i anden gruppe på 130km sammen med 2 x Allan, Per og Rogar. En fantastisk stemning i front af startgruppen og tak for hjælpen med at komme frem til mål. Og fik et par fif om løbskørsel.

Jeg har efter løbet fået justeret lidt på sadel og styr position så jeg forhåbentligt kommer til at side mere rigtigt, og døje mindre med sovende hånd og krampe i ballen. Næste løb skulle jeg gerne have mere at skyde med :D
Besvar