Hollowtech-kranksæt kan fejle

Her skrives om input om alt det der kan være med til at højne sikkerheden på landevejen, og hvor vi ellers kører.
Besvar
Hans Chr. Hansen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 30 jun 2020, 17:25

Hollowtech-kranksæt kan fejle

Indlæg af Hans Chr. Hansen »

Så er det her sket på mit 5 år gamle FC6800 Hollowtech-kranksæt. Kan forstå, at det er noget, der forekommer en del derude. Watch out! https://www.bikeradar.com/features/shim ... k-failure/
Jesper Andersen
Indlæg: 778
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Hollowtech-kranksæt kan fejle

Indlæg af Jesper Andersen »

Ny cykel 🚴🏽😂
Jesper Andersen
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 871
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Hollowtech-kranksæt kan fejle

Indlæg af Allan Herskind »

Hmmm..., det lader til du selv slap uden skrammer. Det kunne jo godt ske ellers.

Hmmm..., vintercyklen er ikke med Hollowtech😉
Jeg kommer dog på sommercyklen alligevel😎

Rigtig god ide at kigge efter for evt. skader jævnligt.

Knirken kan åbenbart være første tegn på skade, så det må med i vurderingen, når det knirker næste gang!

Tak for indlægget HC, og jeg er sikker på, at Gunner tager det med, når vi næste gang snakker om Italienscheck eller lignende.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Hans Chr. Hansen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 30 jun 2020, 17:25

Re: Hollowtech-kranksæt kan fejle

Indlæg af Hans Chr. Hansen »

Det har været undervejs på et par ture, kan jeg nu regne ud. Ser heldigvis ud til, at 'catastrophic failures' er sjældne. Det starter med en 'svampet' fornemmelse i højre side, og man tror først, det er pedal eller klampe, den er gal med. Hvis man lægger al sin vægt på pedalen og trykker nogle gange, vil man kunne se, om den giver sig i limningen. Synes ikke, det er i orden, at en pedalarm kan fejle på den måde. Shimano må tilbage til tegnebordet. 🤨
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Hollowtech-kranksæt kan fejle

Indlæg af Michael Kjærskov »

... Har du overvejet om der kunne ligge en anden og fysiologisk forklaring bag H.C. :?: ... og at det bare er formen og/eller trådet, der er blevet for powerfuldt :shock: 🚴🏻‍♂️💨💨💨 :lol:

... men nej ikke i orden at situationen overhovedet kan opstå om end man har set meget
Crank.JPG
Crank.JPG (45.98 KiB) Vist 3940 gange
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Besvar