Cykelrelateret styrketræning vol. 3

Om alt det der kan være med til at give god trivsel i Pedaleur
Besvar
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Cykelrelateret styrketræning vol. 3

Indlæg af Michael Kjærskov »

Øv, øv, øv, øv, øv.... det skal ikke være nemt i disse tider

Gårsdagens indskærpelser i forsamlingsforbudet, samt øvrige restriktioner undgår ikke at påvirke opstarten af LPdC’s styrketræningshold :cry:

Forsamlingsforbudet på max. 10 personer gør, at der max. kan deltage 9 personer på hvert hold. Ligesom der foreløbig frem til 2. januar er krav om at der skal trænes med mundbind.

Anbefalingerne om maksimalt at have kontakt til 10 personer kommer IKKE til at påvirke holdene, da disse anbefalinger IKKE er møntet på ens kontakter i husstanden, på arbejdet, fritidsaktiviteter eller skole.

For Charmepigeholdet om torsdagen har de nye retningslinier ikke den store betydning, da der her er 9 tilmeldte på holdet.

MEN.. for herrenes hold om onsdagen betyder det at de begge skal reduceres fra de nuværende 12 deltagere til 9. Dette har jeg valgt at gøre på den mest “retfærdige” måde, nemlig efter først til mølle princippet, således at det er de 18 første tilmeldte, der tilbydes en plads.

Dette efterlader desværre 6 medlemmer i venteposition… Øv

Jeg vil meget gerne fortsat tilbyde jer 6 medlemmer muligheden for at komme til screeningen - som jo allerede er aftalt - så I ved hvad vinterens styrke- og evt. smidighedstræning skal have fokus på. Dette til en favorabel Pedaleurpris (jf. sponsortilbuddene) på kr. 409,- Evt. tilskud fra Sygeforsikringen "danmark" vil være på kr. 133,-

Jeg vil også meget gerne kikke på om vi på klinikken evt. kunne tilbyde jer andre træningsmuligheder. Dette kunne være styrketræning på et TrX-hold, et gruppe-træningsforløb med funktionel styrketræning, et personligt træningsforløb el.lgn.
Jeg vender lige tilbage når jeg har vendt mulighederne med klinikkens øvrige fysser, da jeg desværre ikke har mulighed for at finde timerne i min kalender.

Forsamlingsforbudet gælder som bekendt foreløbig de næste 4 uger frem. Skulle det vise sig at det om 4 uger bliver lempet, er jeg selvfølgelig åben for at de medlemmer der er blevet sat i venteposition vil kunne indgå på et af de 2 onsdagshold - selvfølgelig med en reduktion af prisen for de træninger man ikke har kunnet deltage i.

Jeg laver lige et nyt opslag med oversigten over de 18 førsttilmeldte Pedaleurs, samt på hvilket hold, de er registreret tilmeldt.
Som i vil kunne se skal der endnu engang rykkes lidt rundt på deltagerne så vi max. er 9 på hver hold, MEN jeg håber at vi/I hjælper hinanden så vi kommer i mål med det :-)
Senest rettet af Michael Kjærskov 24 okt 2020, 10:50, rettet i alt 3 gange.
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning vol. 3

Indlæg af Michael Kjærskov »

Holdoversigter 9 deltagere cykelrelateret styrketræning, onsdag:

Hold 1, kl. 17.00 - 18.15:
Peter Dallmann
Michael G. Jensen
Brian S. Elnegaard
Leif Svarer
Claus Hassing
Flemming Christophersen
Allan Herskind
Michael S. Nielsen
John Junge Hansen

Hold 2, kl. 18.30 - 19.30
Lars Rousing
Per Antoni
Michael Andersen
Søren Dahl Mortensen
Jesper Andersen
Bent Bächler
Roger Oinas
Alan Askvig
Gunner Andersen

Som I kan se lykkedes det mig at få det til at gå op alligevel med Rousings ønske om at komme på det sene hold :D

MEN... det betyder også at følgende foreløbig står i venteposition :(
Bo Ravn
Halvard Skott
Jan Hald Kjeldsen
Johnny Sørensen
Rene Mose
Jacob Hoppe
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Lars Rousing
Indlæg: 244
Tilmeldt: 02 jul 2020, 05:12

Re: Cykelrelateret styrketræning vol. 3

Indlæg af Lars Rousing »

Der godt nok træls, jeg havde nok fundet en at bytte med.
Men tak alligevel.
RonnySonne
Indlæg: 676
Tilmeldt: 24 aug 2020, 16:33

Re: Cykelrelateret styrketræning vol. 3

Indlæg af RonnySonne »

Hej MIC

Der skal ankommes til stedet og hjem fra stedet igen med mundbind.(efter omklædning behøves ikke)

Fitness centre gælder det samme.
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning vol. 3

Indlæg af Michael Kjærskov »

RonnySonne skrev: 25 okt 2020, 08:38 Hej MIC

Der skal ankommes til stedet og hjem fra stedet igen med mundbind.(efter omklædning behøves ikke)

Fitness centre gælder det samme.
Tak for tippet Ronny :D
Så godt udmeldingerne i går på div. nyhedssider. Afventer dog en officiel - og mere præcis - udmelding her i løbet af søndagen, da det ser ud til at Kulturministeriet (bl.a. fritids- og idrætsaktiviteter) og Sundhedsministeriet IKKE lige har været i sync med hinanden og meldt ens ud ift. vilkår og brug af mundbind i forbindelse med træning (før, under, efter) :?

Skal nok ligge info op omkring retningslinjer ift. klubbens styrketræningshold her på strengen, når vi på klinikken har modtaget disse :D
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Claus Mogensen
Indlæg: 210
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:39

Re: Cykelrelateret styrketræning vol. 3

Indlæg af Claus Mogensen »

Ved godt jeg kommer på venteliste, men hvis der skulle opstå en mulighed for det sene hold om onsdagen, er jeg klar til det.

Claus Mogensen
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning vol. 3

Indlæg af Michael Kjærskov »

Claus Mogensen skrev: 25 okt 2020, 10:47 Ved godt jeg kommer på venteliste, men hvis der skulle opstå en mulighed for det sene hold om onsdagen, er jeg klar til det.

Claus Mogensen
Hej Claus,

Tak, det er noteret :D Tænker dog at vi lige venter med at aftale en tid til screening til muligheden evt. opstår, ...med mindre du selvfølgelig kunne være interesseret i denne ift. træning derhjemme eller i fitnesscenter :?:

Tænker dog ikke at vi skal regne med at der bliver pillet ved forsamlingsloftet i opadgående retning lige foreløbig, når vi kigger på udviklingen i resten af Europa :cry: ... MEN som jeg skrev i et tidligere indlæg vil jeg lige vende hold-situationen med mine kolleger og se om vi evt. kunne tilbyde de nu 7 Pedaleurs der pt. er i ventesituation alternative hold-tilbud... målrettet cykling naturligvis :D
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning vol. 3

Indlæg af Michael Kjærskov »

Så er der fundet en mulig løsning til de 7 mandlige Pedaleurs der står i venteposition til den cykelrelaterede styrketræning i de kommende vintermåneder.

Min dygtige kollega Mette - der i øvrigt selv er ivrig MTB- og downhill-udøver (nogle af jer er måske stødt på hende i Langesø) - har budt ind med en hjælpende hånd :D

Hun vil være i stand til at styre træningen for de resterende 7 medlemmer torsdage, kl. 17.15 - 18.30 i klinikkens træningsfaciliteter i kælderen, - også kaldt “Muskelbanken” 💪🏻

Så hvis der kunne være interesse - og opbakning - til dette tænker jeg at det er det vi gør :D

Smid mig et par ord om hvad du tænker, hvis du er en af de 7, der står i venteposition,- og er du en af dem der endnu ikke har fået tilmeldt dig styrketræningen så kom glad. Der må være 9 på holdet 8-)
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Johnny Sørensen
Indlæg: 299
Tilmeldt: 27 aug 2020, 12:42

Re: Cykelrelateret styrketræning vol. 3

Indlæg af Johnny Sørensen »

Rigtig flot tilbud, som jeg gerne vil takke ja til.
Johnny Kok

Motion er noget for alle, Ses vi derude? 8-)
Besvar