Rom- SAN Marino 2020

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Besvar
Claus Mogensen
Indlæg: 211
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:39

Rom- SAN Marino 2020

Indlæg af Claus Mogensen »

Som Hanne skrev, var det en god tur med noget ekstremt veje de første tre dage - den første dag var der lovet regn hele dagen og temperaturer omkring 10 grader i dalen og lavere i bjergene, så turen blev reduceret i længde og højdemeter, der kom dog ikke noget regn - næste dag skulle vi op i Gran Sasso, da vi kikkede ud af vinduet om morgenen var der faldet sne ned til 1200 meters højde, så det så ud til at blive en kold dag - den første del af turen gik fint og flere af os fik de korte bukser frem, når vi kørte opad ( var 30 personer incl. 2 turledere og delt i to grupper, kørte i gruppe 2 sammen med Jacob,Hanne, Vicki ). - Efter frokost var vi kommet op i ca.1700 meters højde, hvor temperaturen lå på 1-2 grader med en strid blæst - området er mega flot, ingen huse, ingen biler, ingen træer, men virkeligt koldt, 9 stk fra gruppe 1 valgte at køre yderligere godt 500 højde meter op, mens resten bare skulle hjem så hurtigt som muligt.

Det blev den koldeste tur jeg har prøvet i mange år, hagl, strid modvind samt en kæmpe regnbyge blev vi udsat for, så selvom mange have vintertøj på, var alle gennemblødt og meget kolde inden vi kom ned til hotellet.

Næste dag var vejrudsigten endnu dårligere og jeg have fået pænt med væske i mit højre knæ ( første gang i 9 år ),
valgte jeg at tage turen i følge bilen frem for at cykle - turen blev kortet af så man ikke kom så højt op, men med dagsregn og temperaturer mellem 3-8 grader var alle deltagere ( undtagen jeg ) gennemblødt og meget kolde.

Det var meget unormalt med sådanne temperaturer midt i Italien på denne årstid.

De sidste tre dage var vejret meget bedre og fik set mange flotte natur scener, flotte gamle byer - fik hygget os og spist en masse god mad - den ældste deltager var 77 år, den yngste omkring 30 år - Jacob og jeg kørte den sidste dag op af Pantanis. trænings bjerg Carpegna sammen med 17 andre fra de to grupper, stejlt med stigninger over 20 procent specielt de første to kilometer - længden er 6,6 km, hvor de sidste 4 km er spæret af for biler og det samme når vi kører ned fra bjerget - lille vej med mange billeder af Pantani samt 22 sving med angivelse af højdemeter m.m.. - et bjerg der kan anbefales at prøve hvis man kommer i nærheden af SAN Marino som ligger tæt på bjerget.

På trods sf vejret var det stadigvæk en god tur med mange flotte natur scener samt gamle og hyggelige byer - de øvrige deltagere var alle meget positive og det gav en rigtig god stemning På trods af vejret.

Claus
Besvar