Sorø 6.5.18

Her skrives indlæg der vedrører LPDC-medlemmmers udskejelser i licensverdenen: Beretninger, planlægning, vidensdeling mm.
Besvar
Carl Nielsen
Indlæg: 48
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:06

Sorø 6.5.18

Indlæg af Carl Nielsen »

Så fik jeg også prøvet licensløb. Jesper havde lokket med kuperet rute og opløbsstrækning på 800 meter op af bakke :-)

Starten gik allerede kl 8 så jeg skulle tidligt op. Til gengæld var tilmeldingen ligetil selvom jeg ikke havde licens. Klikkede mig bare ind på løbets hjemmeside og tilmeldte mig der. Chip og løbsnr lånte jeg i løbsvognen på dagen. Det kostede 170 kr for løbet og jeg betalte ikke ekstra for hverken chip eller fordi jeg kørte på klippekort.

Da jeg kom frem viste det sig desværre at enten huskede Jesper forkert eller også havde de ændret rute i forhold til Jespers garanti :-) Der var i hvert fald ingen bakke på opløbsstrækningen og det var meget begrænsede med højdemeter på ruten. Der var en enkelt mindre bakke på ca 500 meter der kom med ca 5 km til mål men det var vist stort set også det.

Men jeg var jo kommet afsted så jeg kunne ligeså godt køre løbet.

På grund af de få højdemeter (og formentlig også den manglende vind) var det et samlet felt der kørte alle 4 runder. Så selve løbet var ikke så specielt. Der blev dog generelt kørt lidt mere risikobetonet end jeg er vant til fra motionsløb (og magic sport) og folk lå noget tættere. Det er jeg ikke så meget for, så tog alle fire omgange bagerst i feltet. Da jeg ikke havde nogen chancer hvis feltet kom samlet til mål kørte jeg på sidste omgang væk på bakken 5 km fra mål i håb om at et par stykker ville gå med så vi kunne holde til mål. Det var der så ikke men nu var jeg jo kommet afsted så der var ikke andet at gøre end give fuld gas alene de sidste 5 km.

Umiddelbart havde jeg fået et pænt hul på Bakken og det holdt næsten helt til mål. 50-100 meter fra stregen blev jeg hentet af feltet og endte så midt i feltet på en 25. plads.

Efterfølgende viste det sig så at der faktisk var to som var stukket tidligere på sidste omgang og som kom ind 10-15 sek før feltet. Det havde jeg så ikke set nede fra bagenden af feltet, men godt var det da så at jeg blev hentet så jeg ikke havde lavet en jubelscene over en 3. plads :-)

Men generelt et fint løb med god stemning og tilskuere på rundstrækningen. Niveauet er bestemt ikke afskrækkende. Der er adskillige i klubben der kører stærkere end der blev gjort i dag i D-rækken og de motionsløb og magic sports cup løb som jeg har kørt har også været hårdere end i dag. Jeg kom selv rundt med en gennemsnitspuls på blot 129 svarende til ca 69% af min makspuls. Så der er ikke undskyldninger for ikke at prøve det hvis nogen har de overvejelser:-)
Jesper Andersen
Indlæg: 797
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Sorø 6.5.18

Indlæg af Jesper Andersen »

Beklager at de har ændret ruten Carl😖
Nå men nu kom du igang og tog også initiativ 👍💪
Husk at hvis du vil undgå problemer så er det bedre at ligge blandt de 10 første end bagerst.
Kan læse at løbet ikke var vildt hårdt denne gang. Det er nu ikke generelt.
Du må finde et kuperet løb næste gang🚵🏻‍♂️🚵🏻‍♂️🚵🏻‍♂️
Jesper Andersen
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 911
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Sorø 6.5.18

Indlæg af Allan Herskind »

Godt kørt under alle omstændigheder, Carl.
Det er overskud, at køre fra feltet på sidste omgang, så med lidt flere bakker, er point nok snart hjemme. Men nu ligger de nok mærke til dig næste gang😉
I øvrigt er den næste Magic Sport også vældig kuperet.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Besvar