Italien 2021 Levico søen

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Bent Bächler
Indlæg: 296
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:11

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Bent Bächler »

Dag 4, hviledag.

I fint selskab med Allan H. og Rolf blev det til 30 km flad cykling, et kaffestop og et is stop.

Nu er eftermiddagen fri til at lege turist.
Bent
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 874
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Allan Herskind »

Dag 5 rød stue:
Passo Manghen: 1699 hdm og 23 km.
Derefter det løse.
Vejret var igen kanon med sol og dejlige temperaturer.
Alle var vist lidt spændte på, hvordan det første bjerg ville blive at køre på.
Og det viste sig, at det var til at have med at gøre, da de første mange kilometre var nemme med kun 7% stigning.
Tilsidst nappede det lidt mere med ca 10%, men alle kom fint op, fik en cola og vi kærte ned igen.
Vores tur var så cirka halvvejs, så der var et pænt stykke igen.
På turen op mødte vi køer med bjælder på, på vejen, men det gjorde vi heldigvis ikke nedad.
Efter en kold nedkørsel gik det lidt op og ned med et par heftige stigninger, men vi er jo ved at være i god form, så hvad betyder 16 % efterhånden!
den sidste stigning inden byen for de fleste fra rød stue, Magnus og Allan Madsen ville lige køre en omvej på vej hjem, var på ca 5 km med snit på 4%.
Men når der midt på stigningen kommer en lang nedkørsel på ca 3 km, bliver der lidt flere % til de resterende km. Det gjorde lidt nas, men var også meget sjovt.
Konklusion på dagens tur:
Passo Manghen ✔
Som vanligt en dejlig stemning og godt humør hele vejen rundt, så tak for turen alle mand, og vi ses i morgen 08.45 :D :D
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Vicki Mogensen
Indlæg: 133
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:25

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Vicki Mogensen »

Sidste dag i Italien:
7 charmepiger samt jesper og claus M valgte at køre samme tur som CP havde cyklet på dag 2. Den SMUKKESTE tur og igen selvfølgelig på 78 km og 1150 hm👍 Første kaffestop var på en restaurent bygget ud over den smukkeste sø, hvor vi sad på toppen og nød udsigten over bjergene. Turen bød på skønne moderate opkørsler og fede nedkørsler👍👍 Frokosten blev
indtaget på et lille charmerende torv - spaghetti carbonada, cola og cappucino, så var vi klar til at tage de sidste kilometer hjem😁 Nu skal der så restitueres, men det har været en helt igennem fantastisk cykelferie - veltilrettelagt, søde positive pedaleur folk, pragtfuldt vejr og imponerende bjerge👏🤩 🚵‍♂️🚵‍♀️😅
Kh Vicki
Allan Friis Madsen
Indlæg: 170
Tilmeldt: 05 jul 2020, 17:49

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Allan Friis Madsen »

Så er Italien overstået for denne gang. Jeg sidder nu i bilen på vej hjem med ømme stænger. Det er hårdt at komme ind og ud af bilen.
Jeg har kørt med rød stue hele ugen og herfra skal der lyde stor tak til Ronny for at stå for turen. Stor tak til Allan H. for at lave nogle fantastiske ruter.
RonnySonne
Indlæg: 676
Tilmeldt: 24 aug 2020, 16:33

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af RonnySonne »

Endelig - endelig , efter udsættelse 2 gange, blev 3 -10 september 2021 datoen for årets klubtur.

Og om ikke det blev med en ny drejning på klubbens udlandsture.
Når SONNE Travel arrangerer er alle velkomne 8-) Charme pigerne fik deres debut på klubbens Italienstur.
Selvom flere nok har tænkt, hmmmm hvad med Vores værksteds humør, hvad med terrasse hyggen, ja hvad med dit & dat.....
Alt ovenstående har fungeret som tidligere år.
Vi har cyklet om end ikke stejlere stigninger end tidligere, gældende for alle, vi har hygget på terrassen, drukket det til maden vi ville.
Kaffe og Grappa til aften briefing, er der dog blevet skåret en del ned på, men skyldtes ene og alene kun, at bar knægten enten arbejdede for meget i slowmotion eller var løbet tør for enten kaffe bønner eller grappa.

Området var godt men hårdt terræn, der var muligheder for stigninger, vi ikke tidligere år har mødt. Igen utrolig mange gæstfrie Italienere.
Vi har mødt både svært farbare & FEDE nedstigninger.
Charles gruppen kan igen sætte flueben ved, grusveje - brosten - piksten (det hedder det)- 24 % stigning - flotte ture - sjældne kørte veje - borge/slotte der findes og dem som er væk.
FEDT, at du gider bruge vinteren på at komponerer alt dette for os brokkehoveder ;)

Dag 1. fællestur, viste klart hvad der kunne forventes hele ugen, enkelte fra drenge gruppen peb en del på toppen, idet stigningsprocenten for deres valgte vej op havde været, så det gav varme lårbasser. :lol: :lol: Sååen er det når man ikke vil lytte...

Øvrige dage forlod vi hotellet hver morgen omkring 8.50, og her må siges, at alle var meget præcise. Jeg er ligefrem imponeret :o :o
Der blev hver dag, som minimum opdelt i 3 grupper, efter distance/højdemeter/hygge/få dage også efter køn ;)
Citat jeg ofte brugte, når jeg passerede Hovmark på bakkerne med 10-16 % stigning, "FEDT NÅR DER ER MEDVIND" Det var nu først på sidste dag der kunne smiles af det.

Højdemeter kampen: Jeg har både måneden før og på turen kørt intern kamp med Mr Kjærsgaard. Det blev desværre til at han "vandt" med 45 hm på turen i Italien. Men min Strava har desværre ikke en rette knap :| :|

Jeg håber, at alle er hjemvendt fredag aften, har desværre ikke hørt fra 3 biler.
For bil 1, forløb alt super fint på hjemvejen, lidt stop and go fra Hannover til Hamborg, ellers intet at bemærke. 15 timers transport incl små pauser, på 1450 km, må siges at være godkendt.

Håber at flere fra turen vil bruge 10 minutter på et lille indlæg, her på strengen.

Hvem mon vil med til Valpolicella i 2022

Ronny
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

Dejligt endelig at komme afsted og super godt at charmepigerne kom med.

Jeg er klar igen i 2022 - slankekuren startede i dag kl. 8:00 :lol:

I forhold til tid på året (april eller september), så er Ronny jo i gang allerede med 2022, og derfor synes jeg at vi skal holde fast i april.

Så kan vi drøfte om turen skal flyttes til efteråret i 2023.
Hans Jørgen Nielsen
Indlæg: 106
Tilmeldt: 13 jul 2020, 10:02
Geografisk sted: Odense

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Hans Jørgen Nielsen »

Hjemme efter en helt fantastisk tur, flot arrangeret - få drømmer om hvad det kræver - mange tak til Ronny. Helle og jeg var ned for første gang og har været rigtig glade for at være med. Jeg har kørt med de charmerende piger alle dage til stor fornøjelse. Niveauet har passet og vi har haft nogle dejlige dage med passende veksling mellem udfordringer og afslapning. Turen kan anbefales til andre motionister der ikke deltager i højdemeterræset, selvom den konkurrence selvfølgelig skal anderkendes.
Det har været givende at møde folk på tværs af grupperne - noget der på efterfølgende træningsaftener kommer klubben til gode.
Tak til Allan Friis og Jan Tilman for godt selskab frem og tilbage - vi var hjemme fredag ca 19.30 efter en tur uden problemer.
September er en rigtig god måned at tage til Italien.
Vi ses, snart 🚴🏿‍♂️🚴🏿‍♂️🚴🏿‍♂️🚴🏿‍♂️.
Claus Mogensen
Indlæg: 211
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:39

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Claus Mogensen »

Allerførst en stor tak til Ronny, for en super tur, endnu engang har du gjort dit arbejde med at arrangere turen perfekt - også tak til Allan H. , Charles. Anne-Grethe,Hanne Hoppe med flere for at have brugt tid på at tilrettelægge ture.

Maden på hotellet var det bedste jeg har prøvet i de 12-13 år jeg har været med, morgenmaden var virkelig god. og super service med morgenmad kl.4.00 om morgenen da vi skulle hjem.

De første to dage kørte jeg med Charles, resten var med charmepigerne, hvilket passede mig rigtigt fint.

Bo og jeg snakkede om at en gruppe med med lidt mere nydelse og lidt mindre ydelse end Charles gruppe ville passe os fint - det vil sige mindre højdemeter/kilometer, ingen grusstier, lidt mere opvarmning når dagen starter på cyklen, god plads til en extra pause, men stadigvæk med udfordringer - må se om vi kan få stablet sådan en gruppe sammen, måske i samarbejde med Charme pigerne.

Vejret i år har været det bedste jeg har oplevet de år jeg har været med, så det taler for september, MEN en anden mulighed kunne være at rykke fra uge 16 til første uge i maj, vejret er alt andet lige bedre der end i april, statistikken siger op til 3-4 grader højere og meget større mulighed for at bjergpas er ryddet for sne - ved første uge i maj er der stadigvæk ca 2 måneder til sommerferien, så der er lidt afstand der.

Claus Mogensen
Per Antoni
Indlæg: 303
Tilmeldt: 30 aug 2020, 20:19

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Per Antoni »

Endnu engang har du Ronny lavet en fantastiks Italiens tur i perfekte omgivelser på et perfekt hotel i et super flot område🌞🌞🚵‍♂️🚵‍♂️ Og Charles dine tur du havde lavet i år var udfordrende til tider lidt hårde, men på intet tidspunkt ville jeg give op 😤🚵‍♂️💨💨og op kom vi allesammen, tak for dit store arbejde du har lagt i turene👍Jeg ved hvor meget du har forsøgt at gøre så vi allesammen kunne nyde dagene🚵‍♂️🚵‍♂️💨💨🌞🌞charmepiger, i skal være så velkommende👍😎 tak for en god tur allesammen ,måske en god ide’ med at flytte næste åres tur til maj, nå jeg må smutte ,de kalder ,vi skal vi vandet 🌊🌊🌊🌊🌞🌞🌞🌞hilsen herfra Stalos vest Kreta 😎
Den stor brumbasse🐝🐝
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 874
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Italien 2021 Levico søen

Indlæg af Allan Herskind »

Tak for turen til alle deltagere.
Den var som vanligt rigtig hyggelig, og dejligt at se området i september. Modne druer, en masse modne æbler og grønt over det hele.
Ingen sne og ingen regn og oven i købet en dejlig sø at bade i.
Cykelterrænet var fint med mestendels gode veje, kun en enkelt lille nedkørsel var lidt udfordrende for rød stue, men det gik også fint.
(29% fald på en smal og ujævn asfaltsti, men i mine øjne dog meget bedre end 29% stigning på samme underlag :D )
Rød stue var næsten de samme hele ugen, kun et enkelt frafald, og vi fik kørt de stigninger der var planlagt og selvom nogle af dem var lidt stejlere end jeg lige havde set hjemmefra, var alle glade og ikke et øje tørt ;)
Vi havde ingen uheld, og kun et par enkelte punkteringer, så ugen må siges at være godkendt. ✔

Tak til Ronny for det store arbejde, fint hotel der var fundet. En større cykelkælder kunne vi dog godt have brugt, men det gik jo alligevel.

Om den næste tur skal være i april, maj eller september ved jeg ikke, men det må vi få afklaret inden længe.
Og jeg håber at vi igen får CP med på turen. Så vidt jeg fornemmer, havde I en rigtig god oplevelse, og jeg ved, at det havde vi mænd også.
Så det er vist en "ommer" næste år :)

Ciao & arrivederci
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Besvar