Italien 2020 Levico søen

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Thomas Nonved
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10 aug 2020, 17:35

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Thomas Nonved »

http://nyheder.tv2.dk/2020-03-02-senest ... oronavirus

Hvad siger i til det ? Nu frarådes alle iIkke nødvendigt Ture til Norditalien.
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 506
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

Den opdaterede vejledning gælder ikke Trentino, men kun Emilia-Romagna, Lombardiet, Piemonte og Veneto. Der kun registreret et tilfælde i Trentino.

https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse- ... r/italien/

https://www.thelocal.it/20200301/map-wh ... s-outbreak

Så skulle vi afsted i weekenden, vil jeg mene der var grønt lys for at tage afsted til Trentino, men ikke til fx. Lombardiet.

Problemet er så at der er over en måned til, vi skal afsted og til den tid er situationen helt sikkert en anden. Lige nu stiger spredningen kraftigt og, når vi skal afsted har myndighederne sikkert ændret strategi fordi der er omfattende lokal spredning i mange lande, også fx Tyskland og Danmark.

Det er en situation som Europa ikke har prøvet før, så det er meget svært at forudsige, hvad der sker. Men det er sikkert at det er meget svært at sælge rejser i den kommende tid, og derfor skal det være muligt at forhandle med hotellet igen. De kan næppe sælge værelserne til andre.

Ovenstående er baseret på de ansvarlige myndigheders udmeldinger, som er det som vi bør have som grundlag.
Ronny Sonne
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:57

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Ronny Sonne »

Lille opdatering herfra.
Jeg har idag snakket med Vores Agent i Italien --- Ciao ciao
Vores område er stadig ikke berørt af de seneste udmeldinger fra udenrigsministeriet, derudover har de trukket et varsel tilbage som blev sendt igår. Men hvad der udsendes om lidt, iaften eller imorgen vides selvfølgelig ikke.
Det skal nævnes, at Italienerne gør hvad de kan for at mindske en epidemi, skoler og universiteter er lukket delvis ned i Trento regionen, som ligger lige under vores destination. De skoler som holder åben, har besluttet at elever skal holde behørig afstand til hinanden på ca 1 meter, det giver eftersignende mange sjove jokes på facebook og lignende digitale medier. Diverse barer udskænker ikke længere i baren, nej nu vil de kun servere ved bordene. Hvis du lander i lufthavne i Italien, bliver du testet. Det samme sker desværre ikke i Danmark hvis man lander fra Italien- det kan man så tænke lidt over....
Hotellet er både frustreret over, at gæster aflyser, samt den smitte risiko de selv er udsat for hverdag.
På det grundlag, er der aftalt at vi stadig ser situation an indtil på onsdag, i forhold til vores deadline.
Dermed holdes der fast i tidligere fremsendte afbestillingsmuligheder for klubmedlemmer.
Ved afmelding skal i til undertegnede sende, konto nr for tilbagebetaling af 1. rate, samt oplysning omkring det beløb du har indbetalt tidligere.
Jeg håber og satser stadig på at jeg/vi kun vil opleve en Corvina virus i uge 16. (google evt Corvina) den er meget mildere..
Håber i holder modet oppe, Jeg og bestyrelsen holder alle penge tilbage så længe det vil være muligt, i værste fald aflyses turen, for så at hører hotellet om de stadig har værelser ledige, hvis der bliver grønt lys, feks i uge 15.

I tilfælde af aflysninger, og turen bliver gennemført.
Vil i opleve en redigeret bilfordeling og værelses fordeling.
Håber i alle er indforstået med den del.

HOLD PEDALEUR HUMØRET OPPE :!: :!: :!:
Ronny Sonne
Claus Frostholm
Indlæg: 40
Tilmeldt: 08 jul 2020, 21:21

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Claus Frostholm »

Hej Ronny.
Tak for den fine orientering.

Der er lidt jeg er i tvivl, som jeg håber I kan give et svar på inden søndag, hvor vi deltagere har fået frist mht. afmelding.

Hvordan takler klubben den situation, at området vi skal ned i, bliver til rød zone, efter på søndag og inden afgang til Italien?
1. Aflyses turen og vi får vores betaling tilbage selv om afmeldingsfrist er overskredet?
2. Hotellet kan ikke aflyses og vi får kun en del eller ingen betaling tilbage?
3. Klubben tager derned uanset om området er i rød Zone ved afgang?


MVh. Claus
Ronny Sonne
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:57

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Ronny Sonne »

Hej Claus

Gode spørgsmål !!

Vi betaler intet til agent eller hotel, dermed har vi ikke noget ude at svømme.
Vil hotel have betaling i næste uge, så annulleres turen.
Dog med den mulighed for at genbestille, ganske kort tid til afrejse dato.

Pedaleur vil overholde de retningslinier der bliver stillet, af ministerier eller lign.

Men satser stadig på Corvinaen..... i uge 16.
Ronny Sonne
Bo Ravn
Indlæg: 304
Tilmeldt: 30 jun 2020, 11:45

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Bo Ravn »

Tak Claus for at stille de gode opklarende spørgsmål, som mange sikkert sidder med.

Og tak til Ronny for at give klare svar på spørgsmålene.

Og nej, LPDC-medlemmer, vi gambler hverken med jeres penge eller jeres helbred. Jeg skyder på at nogle af jer ikke kan blive ved med at have usikkerheden om ferie eller ikke-ferie i uge 16, og vi derfor måske mister nogle deltagere. Det er ærgerligt men nok uundgåeligt i den nuværende usikre situation.

Som Ronny håber jeg også på at vi kommer afsted til coronafri bjergluft.
Venlig hilsen
Bo Ravn
formand
Henrik Elmgreen
Indlæg: 54
Tilmeldt: 30 jun 2020, 18:26

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Henrik Elmgreen »

Beslutningen, som har ligget og naget i underbevidstheden, har måske egentlig været truffet i noget tid.
Man skubber den foran sig - lidt lig'som selskabsskat - men det uundgåelige tidspunkt kommer altid, hvor man må vise mandsmod.
Jeg er med på at området, som vi skal ned til, ikke er i orange zone... endnu, men som selvstændigt erhvervsdrivende med ansvar for personale og vores forretnings generelle ve og vel, kan jeg i bund og grund ikke forsvare at udsætte os for risikoen for at jeg bærer smitten med hjem, hverken til vores personale, eller til andre i min omgangskreds for den sags skyld.

Det er med blødende hjerte…. Jeg har glædet mig helt vildt.

Beklager, som det ser ud lige pt, så vil jeg gerne melde fra til årets Italienstur.
The World Is My Oyster🤙🏼
Gunner Andersen
Indlæg: 246
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:23

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Gunner Andersen »

Hej alle Italiensfarere!
Har glædet mig meget til årets tur, lagt ruter på Strava og lavet aftaler med de venner som bor i området.
Men det lurer om det er uansvarligt og egoistisk, det er ikke en strengt nødvendig tur.
Desuden lurer det i kulissen, at det kan blive kaos undervejs. Vi kan ikke forudse noget 4-5 uger.
Det er farligt for min "OCD", behovet for ikke blot at vide hvorledes jeg kommer ud, men tillige at vide hvorledes jeg kommer hjem igen uden at skade andre.

Jeg melder fra til årets tur.
Kan alternativt foreslå, at der på kort sigt laves planer for cykling i Påsken, det gjorde man altid i Pedaleurs unge dage.
En dagstur til Vejle med spisning inden hjemkørsel i biler. En anden dagstur til Langeland med frokost på en kro. Der er masser af muligheder.
Desuden kunne langtidsplanen være, at man senest i 2021 tog en forlænget tur til Italy, gerne Levico.
Ciao/
Gunner/Ældste Brumbasse :geek:
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 229
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Jeg har læst det sådan at afmeldinger foregik direkte via mail til Ronny eller Jacob..

Om 4 uger er vi klogere på hvor mange der stadig er på 👍☕️🚴🏻‍♂️🙏🏼
Jakob Schwartz Mikkelsen
Indlæg: 66
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Jakob Schwartz Mikkelsen »

Jeg har overdraget den sidste planlægning til Ronny da jeg ikke skulle med på turen, hvilket var planlagt inden diverse virusudbrud. Afbud kan sendes til Ronny, modtager jeg nogle afbud eller andre henvendelser vedrørende turen, så sender jeg dem naturligvis videre til Ronny....
Besvar