Ordrup 15.4

Her skrives indlæg der vedrører LPDC-medlemmmers udskejelser i licensverdenen: Beretninger, planlægning, vidensdeling mm.
Besvar
Daniel Voetmann

Ordrup 15.4

Indlæg af Daniel Voetmann »

Så skulle jeg ud prøve kræfter med licens løb for første gang
Jeg havde prøvet at lokke flere med men uden held. Så jeg kørte afsted alene, for nu havde jeg besluttet mig for at det skulle være denne her søndag
Og jeg havde ikke noget arbejde eller familie der skulle passes😊

Ca 50 mand var til start. Vi skulle køre en rundstrækning på 10 km 8 gange

Starten går og der er en masse ryk
Ca halvvejs kommer 2 mand afsted det virker ikke super farligt men alligevel lister de længere og længere væk
Vi får lidt gang i samarbejdet i feltet og haler lidt ind på de to
Da vi kører ud på 6 omgang får vi at vide at de er 25 sekunder foran

Så er der pludselig 2 mand der kommer med et seriøst ryk lige efter en bakke og de kommer op til de 2 andre

Samarbejdet går nu helt i ged i det der er tilbage i feltet
Og da vi kører ud på sidste omgang vælger jeg efter den lange mål bakke at give den et skud jeg kører med alt hvad jeg kan i 2 km med en enkelt rytter på smækken som ikke vil tage føringer
Jeg får med nød og næppe lukket op til de forreste
Jeg bruger lige de næste par kilometer til at komme lidt til kræfter igen

Vi nærmer os nu spurten og jeg ligger nr to efter en der giver den fuld gas
Jeg tænker faktisk på det her tidspunkt at den er hjemme😊
Spurten er op ad bakke, men da jeg trækker ud for give den det sidste kan jeg godt mærke at det ikke går hurtigt nok, men lige meget hvor meget jeg bander og skælder ud på mine ben så kan de ikke mere og 3 mand kommer uden om mig på de sidste meter.
Men jeg ender på en 4 plads i mit første licens løb og det er jeg sku meget godt tilfreds med

Til sidst vil jeg bare lige sige at det var en super fed oplevelse
Jeg var selvfølgelig lidt nervøs inden start.
Men jeg kan med garanti sige at der ikke bliver kørt hurtigere, en langt de fleste i racerrøvene kan være med

Og så er der en ting mere der gør det meget federe en motionsløb, og det er sikkerheden.
Masser af motorcykler og ensrettede veje og hjælpere med flag i alle sving
Og tilskuere der råber og klapper😊

Så jeg kan kun anbefale flere pedaleur at hoppe ud i det, det er super sjovt

PS tillykke til Valgren i Amstel😊🚴
Jesper Andersen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Ordrup 15.4

Indlæg af Jesper Andersen »

Sådan Daniel :D
Stort tillykke. Vinterens træning gav pay-off. Men ingen tvivl om at du har set meget stærk ud
så super at se det lykkedes for dig. Nu er det bare derud af når du har mulighed og lyst til at køre flere løb.
Som Daniel skriver og som vi talte om på rytter-møde så er der flere RR der kan være med så kom ud af busken. Det gør (ikke) ondt :shock: :D

Og ja fantastisk Amstel løb. Der er mange stærke danskere :D
Jesper Andersen
Jon Gaarsmand
Indlæg: 36
Tilmeldt: 29 jun 2020, 15:47

Re: Ordrup 15.4

Indlæg af Jon Gaarsmand »

Stærkt kørt Daniel - virkelig flot at sidde med i finalen på dit første licensløb.
Der er også en masse sjov i forhold til det taktiske, ud over at sikkerhed osv. er i top i forhold til motionsløb og rytterne er mere jævnbyrdige, så man slipper for nogle af de udfordringer der er ved motionsløb, så glæd dig til de næste løb - især, hvis du får nogle klubkammerater med.
Hvis du fortsætter med at skrabe point sammen, så er du jo i C-klassen inden sommer :D
Jan Nymark
Indlæg: 42
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Ordrup 15.4

Indlæg af Jan Nymark »

Flot Daniel.
Stort tillykke med de første point, der skal nok komme flere hen a vejen :o
Besvar