Outdoor Sydfyn 2019 – MTB

Beretninger fra de forskellige cykelløb.
Besvar
Michael Andersen
Indlæg: 113
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:39

Outdoor Sydfyn 2019 – MTB

Indlæg af Michael Andersen »

På en af årets bedste sommersøndage blev der i søndags d. 25/8 kørt Outdoor Sydfyn MTB med god tilslutning fra LPdC. I alt 11 startende fordelt på de 3 ruter á 58, 42 & 28 km blev det til og det blev også en rigtig varm dag i de Sydfynske Alper med flotte resultater.
Ruten på 58 km ”Den grusomme” og 43 km ”Den onde” havde samlet 10 mand til start og vi lagde os alle sammen pænt midt i startbox 1 inden afgang fra Faaborg Havn. Tina Dal Hansen var enlig pige i flokken og startede lidt efter i box 3 på 28 km ”Den gode”.
Ruten blev i år startet med retning mod øst og Kaleko for ret hurtigt at dreje ind på en grusvej op ad bakke mod Svanninge Huse og derefter mod Gåsebjergsand. Denne opkørsel gav ret hurtigt spredning som vanligt. For undertegnede lykkedes det nogenlunde at holde trit op af bakken, men med et lille gab til de hurtigste 40-50 deltagere M/K. Redningen blev Henrik Broe, der kom stormende op ad bakken i vanlig stil og jeg kunne hægte mig på. :D
Dermed fik vi kontakt til gruppen igen og jeg kunne bytte til Lars Bønnelands baghjul ved indgangen til skoven og ”Alperne”. Henrik Broe spurtede videre og forsvandt mellem træerne, men heldigvis på den ”Onde” – Godt kørt Henrik.
Herefter stabiliserede det hele sig og jeg lå stadig sammen Lars B. og 2 af de rigtig gode piger. Trængslen i sporet, var faktisk ikke særlig slem og alt var godt. Men ak og ve på en heftig nedkørsel ude i bakkerne fik jeg en sivepunktering. - Tror faktisk, at jeg krængede dækket delvist af. Baghjulet pludseligt blødere på en gang og så gradvist mere og mere. Allerede i starten af det orange spor 1. gang måtte jeg pumpe, men tæt blev mit TL set-up ikke igen.
Dermed blev en slange og min sidste CO2-patron investeret i projektet. Her blev jeg så passeret af en masse ryttere og blandt andet Michael G. Jensen og Andreas Kjeldsen. Klar blev jeg med slange monteret og et tidstab, men det lykkedes at komme op til Andreas igen. Men, øv det forbaskede baghjul var stadig ikke tæt og sivede stadig.
Med hjælp fra en venlig tilskuer / supporter tæt ved depotet blev der hentet en fodpumpe og jeg fik pumpet ordentligt (2,5 bar) så dækket sprang på plads. Jeg var sat, men det lykkedes igen at hente Andreas og den gruppe han kørte med. Stadig var baghjulet ikke tæt og der måtte pumpes en 4. gang med Andreas’ pumpe, som han generøst lod mig køre med resten af løbet. :)
Heldigvis holdt denne pumpning på sidste omgang i det orange spor helt til mål, men nu var det kramper i bentøjet der begyndte at drille. Føj hvor det bare gør nas. Efter 4 timer og 13 minutter var det hele overstået og jeg kom heldigvis i mål. :D
Alle kæmpede bravt med varmen og bakkerne og resultaterne blev som følger:

Den grusomme – 58 km / H50:
Nr. 2 Steinbjørn Hansen
Nr. 18 Michael G. Jensen
Nr. 21 Michael Andersen
Nr. 25 Andreas Kjeldsen

Den grusomme – 58 km / H40:
Nr. 9 Michael Bønke
Nr. 10 Anders Stougaard

Den onde – 43 km / H40:
Nr. 3 Henrik Broe
Nr. 15 Charles Mejner Thorarinsson

Den gode – 28 km / Dame:
Nr. 32 Tina Dal Hansen

I øvrigt hørt på stævnepladsen ved mål:
Charles Mejner Thorarinsson ankom søndag morgen med en skade på læggen efter rundbold og rosevin i haven, men den drillede ikke så meget og det lykkedes at komme i mål på en meget solid 15 plads på Den onde distance / H40
Også på Den onde / H40 kørte Henrik Broe ind på en rigtig flot 3. plads, men kørte hjem inden podiet? – Er det ikke anden gang i år Henrik?
Steinbjørn Hansen napper en fin 2. plads på Den grusomme / H50 og podiet er fotodokumenteret. :)
Lars Bønneland og Jacob Hoppe måtte desværre scorer hver en DNF på Den grusomme distance med henholdsvis trætte ben og dårlig ryg.
Tina Dal Hansen gennemfører i fin stil Den gode / 28 km på en 32. plads, men måtte stå op i pedalerne det meste af løbet pga. en skadet dropper post ved mødet med en låge og et mindre styrt.
Vedhæftede filer
20190825_091444.jpg
20190825_143520.jpg
// Michael A
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 871
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Outdoor Sydfyn 2019 – MTB

Indlæg af Allan Herskind »

Tak for indlægget Michael.
Dejligt at læse I har haft en god tur, med det besvær der nu kan være med grej😝
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Michael Andersen
Indlæg: 113
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:39

Re: Outdoor Sydfyn 2019 – MTB

Indlæg af Michael Andersen »

Selv tak Allan 👍
Det handler jo om at få nogle oplevelser derude 😊
// Michael A
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 224
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Outdoor Sydfyn 2019 – MTB

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Fin beskrivelse Michael, kan tilføje at gennemførte deltager antal var
Den Grusomme 82
Den onde 97
Den Gode 123
og kan bekræfte at man kan godt køre på MTB i bakker med fiberskade, man skal bare holde anklen i samme vinkel hele turen :twisted: :lol:
Michael Andersen
Indlæg: 113
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:39

Re: Outdoor Sydfyn 2019 – MTB

Indlæg af Michael Andersen »

Tak og godt kørt Charles 👍
// Michael A
Henrik X Grønvall

Re: Outdoor Sydfyn 2019 – MTB

Indlæg af Henrik X Grønvall »

Super go og underholdende rapportering Andersen :? der er en dygtig skriverkarl gemt ovenfor de hurtige ben ;)

Godt kørt alle mand 👍

X :mrgreen:
Michael Andersen
Indlæg: 113
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:39

Re: Outdoor Sydfyn 2019 – MTB

Indlæg af Michael Andersen »

Tak for de pæne ord Mr. X Grønvall :)
Til de teknik-interesserede kan jeg tilføje vedr. min Tube Less punktering, at det faktisk var dæksiden, der var tyndslidt:
Ca. 10-12 cm langs med fælgkanten og næsten ikke synligt; andet end udslip af TL væske. :geek:
Den er ikk' prøvet før, men cyklen ventes klar til PowerCup i morgen. :D
// Michael A
Henrik Broe
Indlæg: 40
Tilmeldt: 06 jul 2020, 21:55

Re: Outdoor Sydfyn 2019 – MTB

Indlæg af Henrik Broe »

Hej Michael
Godt skrevet jeg for tanker om sved i øjene og kolort på styret😎
Ja det var et super løb, og kald mig bare den hemmelige 3er 🤨
Jeg stod som nr 10 på listen da jeg kørte hjem?
Med Anders var så flink at tage gavekortet for mig, tak.
Vi ses først i næste uge så god powercup i morgen 😅
Besvar