Grejsdal 2018

Her lægges cykelløb fra ind og udland, som ikke er tilskudsberettiget. Du kan også reklamere for et arrangement, du kender til. Man kan også skrive kommentarer til de forskellige løb.
Bjarne Larsen
Indlæg: 324
Tilmeldt: 30 jun 2020, 10:17

Re: Grejsdal 2018

Indlæg af Bjarne Larsen »

Tak for en god og flot tur, til jer der var omkring mig. beklager min larmende krank, igen😳👎🏻

Træls at høre du røg med ned i styrtet mod Munkebjerg, Charles. Det skete lige foran os og jeg hørte en punktering og så lagde en 5-6 stykker sig ned. Der blev også kørt tæt og uroligt.

Henrik Vorgaard, Lars H. Per S, og jeg hjalp hinanden rundt, Per valgte dog på et tidspunkt, at gå 'en ned, men rundt kom vi alle.

Det var dejligt med alle de LPdC'er forrest i startblokken, det har været et flot syn😊.

Jeg har desværre ravet et hold i lænden til mig, så ligger pt. Stille og MSC i morgen er nok ikke muligt.

God tur til alle og tak for i går👍
Bjarne Larsen
4 seasons
Casper Bjerring
Indlæg: 244
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Grejsdal 2018

Indlæg af Casper Bjerring »

Det var min debut på Grejsdalsløbet og det er nok ikke sidste gang. Flot tur og bakkerne passer mig godt :P. Som Bjarne også skriver var LPdC flot repræsenteret i startblokken vi lå samlet forrest ud af byen. efter den første rigtige bakke slog jeg ud og så bagud og det eneste jeg så var ca. 15-20 pedaleurs rest af startgruppen var sat det var et sjovt syn.

Jeg havde gode ben så jeg kørte friskt til i starten og lidt efter Munkebjerg kom jeg til at slå et hul til resten af gruppen på en lille nedkørsel men havde følgeskab af Steinbjørn og Magnus så vi forsatte alene (det var jo cykelløb) og så gik det ellers der ud af og hold nu op hvor skal man overhale mange hele tiden så fik råbt bagfra et utal af gange. Vores lille trio holdt til omkring 105 km så blev i indhentet af den tidligere nævnte Virtu buisness club gruppe som vi koblede os på. Men folk var begyndt at være trætte så der var stor udskilning bagfra i gruppen og Magnus og herefter Steinbjørn røg også af så jeg kom i mål med resterne af Virtu gruppen vi var nok 10 mand.

Resultatet blev vidst en samlet 28 plads hvilket jeg er godt tilfreds med ud fra startgruppen.

Det var som sagt en flot tur med en del vind, det er lidt sjovt med de her løb hvor startegruppe er med til af afgøre det samlede resultat. Og tak for følgeskab til dem der var med under vejs :D
Henrik Christensen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jun 2020, 21:14

Re: Grejsdal 2018

Indlæg af Henrik Christensen »

Jeg havde også en fin debut på 220 distancen.
Vi startede 6 Pedaleur kl. 7.48 Jacob Hoppe, Allan Madsen, Claus Mogensen, Claus Frostholm, Jens Ahm Sørensen og jeg.
Da jeg ikke tidligere har kørt en så lang distance, valgte jeg en lidt konservativ tilgang og lagde mig i læ :)
Allan, Claus Frostholm og jeg kom med en velkørende gruppe. Men efter ca. 50 km blev jeg lidt usikker på, om jeg kunne stå distancen og droppede ned i næste gruppe. Tempoet her var fint og jeg gik med rundt, så der også blev set lidt velvilligt på mig, som eneste Pedaleur :) Gik i depot ved Munkebjerg og ved Nørup skole - herefter blev det hele splittet noget op og pludselig var det mig der lå og trak. Men benene var gode og med ok fart. Det blev en lille gruppe på 6 mand, der kom til sidste bakke på Gammel Kongevej :twisted:
Føj for den lede, de sidste 600 meter gav krampe op til begge ører, men jeg kom i mål på 7 timer og 33 min.
Et godt velorganiseret løb og på dagen perfekt cykelvejr :D
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: Grejsdal 2018

Indlæg af Alan Askvig »

Fantastisk cykelvejr til Grejsdal.
Jeg havde en rigtig fin tur og tak til Kjærskov for at hive mig med over bakkerne.
Som Casper skriver, fulgtes LPdC’erne et langt stykke af vejen, men vi blev skilt af vilde dyr, stop for rødt og andre gode undskyldninger.
Jeg oplevede heldigvis ikke de 50 ryttere, der blev diskvalificeret for at køre over for RØDT...!?! Forhåbentlige var ingen af dem fra LPdC?
At ryttere vælger at køre over for rødt er svært at gøre noget ved, andet end det løbsledelsen har gjort.
Der var desværre også flere styrt og mindst et med alvorlig personskade.
Trist, at det sker i sådan et ellers fint arrangeret motionscykelløb.
En anden ting der kunne forbedres er vejbelægningen, der flere steder på ruten er ubehagelig farlig at køre cykel på.

God bedring til jer LPdC’er der har været involveret i styrt og andre ubehageligheder.
Besvar