Søndagstur, 9. juni kl. 9 til Helnæs Fyr

Indlæg vedrørende weekendturene og andre ture som ikke foregår i mørke.
Peter Dallmann
Indlæg: 90
Tilmeldt: 11 aug 2020, 11:51
Geografisk sted: Odense

Re: Søndagstur, 9. juni kl. 9 til Helnæs Fyr

Indlæg af Peter Dallmann »

Da jeg meldte turen ud havde jeg en frygt for at jeg ville komme til at køre de 110 km alene, men sådan skulle det heldigvis ikke gå. Ni mand mødte op ved planken og frygtede hverken distancen eller vinden. Vi blev hurtig enige om at mottoet for turen skulle være at holde sammen på gruppen og fokusere på det gode humør, så meget passende begyndte solen at skinne samtidig med at vi forlod planken. Turen ud gik over bl.a. Nårup, Turup, Ebberup, inden dæmningen til Helnæs ventede i kraftig side modvind, men hvad gør det når man har gode cykelkammerater der lægger sig foran én og tager vinden. :D Vi drog ud til fyret, hvor turens første og eneste tissepause blev holdt. Herefter rundede vi lige stranden, så vi efterfølgende kan sige at vi har været hele den smukke ø rundt. Turen hjem gik over Brunshuse og af små veje til Voldtofte, Gummerup og Verninge. 111 km stod der på min Garmin da jeg igen rundede planken, med et fint snit på 30 km/t, takket være gode cykelkammerater, der brugte deres overskud til at tage monsterføringer i den kraftige vind. Tak til alle mand for en dejlig cykeloplevelse.

p.s.
Lige et hurtigt tip til en lille udflugt: Udover en enestående natur byder Helnæs også på en kro, hvor man kan få god dansk mad tilberedt på en moderne måde.
always look on the bright side of life!
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 921
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Søndagstur, 9. juni kl. 9 til Helnæs Fyr

Indlæg af Allan Herskind »

Brian Nørregaard Nielsen skrev: 09 jun 2019, 13:59 Nye gearkabler er allerede bestilt 😁
Fint Brian, vær opmærksom på bremsekabler også. Kan være lidt mere træls, hvis et af dem lige pludselig opgiver!
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Allan Friis Madsen
Indlæg: 184
Tilmeldt: 05 jul 2020, 17:49

Re: Søndagstur, 9. juni kl. 9 til Helnæs Fyr

Indlæg af Allan Friis Madsen »

20190609_105649.jpg
Tak for turen til fyret på Helnæs
Besvar