Italien 2018 Arco

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Bjarne Larsen
Indlæg: 326
Tilmeldt: 30 jun 2020, 10:17

Re: Italien 2018 Arco

Indlæg af Bjarne Larsen »

Så lakker det mod enden og det har været fantastisk, at opleve knaldhård cykling parret med en rigtig hyggelig omgangstone, for en ny mand, der ikke før dette, kunne prale af den store bjergerfaring.

Der er en vis hakkeorden, og jeg beklager at mit forsigtige forsøg på, at ændre på en "tradition" gav lidt uro ved bord 1. Hr. Lange må modtage min undskyldning herfor😬. Spisningen pjatter man ikke med😂😂.

Mange tak til alle, og i særdeleshed arrangøren, Jakob, og de hårdtarbejdende turledere. Tak!.

Jeg forsøger at indsætte en kort video, fra en tur med rød
stue, hvor kaptajnen ugen igennem, var Allan "grusvej" Herskind.

God tur hjem.

Vh. Bjarne "bakkespurt😳"
Bjarne Larsen
4 seasons
Jakob Schwartz Mikkelsen
Indlæg: 66
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Italien 2018 Arco

Indlæg af Jakob Schwartz Mikkelsen »

Så er årets klubtur overstået, og jeg håber alle er kommet godt hjem. Det var den første tur som jeg havde ansvaret for. Det vil sige at en tung arv efter Ronny`s ture skulle videreføres.

Jeg har selv haft glæde af konceptet, så jeg tænkte at der ingen grund var til at lave de helt store ændringer.

Vi har i år været forfulgt af uheld. Først kom Carsten M til skade med ryggen og måtte melde afbud og holde en længere pause fra cyklingen (heldigvis ser det ud til at Carsten slipper for men). Derefter indtraf den største tragedie af alle da Palle Andersen afgik ved døden, på en træningstur i Spanien, der dels var en ferietur med familien, men samtidig også en forberedelse til turen med klubben til Italien. Vi afholdt inden den første cykeltur 1 minuts stilhed til ære for Palles minde. Torsdag som var vores sidste cykeldag, blev desværre også rammen for en ulykke. Der var en del af klubbens medlemmer der havde taget turen op til Prada. Efter indtagelse af en frokost på toppen af bjerget, gik turen ned mod Garda søen, her havde Troels uheldigvis en frontal kollision med en varebil, og kom til skade med bækkenet og brud på hænderne. Heldigvis var Jens Ahm (læge) med på samme tur, og han var med det samme hos Troels, indtil der ankom reddere. Som Jens nævnte ved aften briefingen så kunne det være gået meget værre, så trods de skader Troels har fået, har han på sin vis været heldig.

Jens Ahm og Jesper Lange kørt efterfølgende i bil til hopspitalet med Troels` ting. Jens kunne tale med hospitalet m.v. (Tak til jer begge to)...

Også tak til de cykelkammerater, der hentede cyklen, og gav en hjælpende hånd umiddelbart efter ulykken.

Vi var i år begunstiget med et utroligt flot vejr. Og jeg tror også de fleste var yderst tilfreds med hotellet vi boede på, ud fra de tilkendegivelser jeg har hørt.

Sidst men ikke mindst skal der også lyde en kæmpe tak til Charles, Allan H., Gunner og Leif for det kæmpe arbejde de har brugt i forbindelse med turplanlægningen.

Jeg ved der også er andre der har givet et nap med på den ene eller anden måde (Tak til jer alle).

På et aften briefingsmøde bragte jeg emnet op omkring destinationen for næste års tur, og efter snak frem og tilbage blev konklusionen at vi fastholder området omkring Gardasøen, men måske prøver et nyt område. Derudover talte vi lidt omkring alternativ transportform til bil, eksempelvis i form af fly. Dette indebærer en hel del mere planlægning, og er ikke en særlig fleksibel løsning, en fleksibilitet der med min erfaring fra årets tur er nødvendig. Derudover er der et pris issue, der ikke taler for flytransport, men mere herom senere.

Vi fik taget en flot billede af alle deltagerne på turen med Thomas` drone foran hotellet, der sikkert vil blive publiceret her på hjemmesiden. Jeg vil sørge for at alle deltagere får et eksemplar på mail.

Slutteligt vil jeg sige at jeg allerede er i gang med planlægningen af næste års tur, og har sendt nogle ønsker og ideer til vores rejse agent...

Rigtig god weekend til jer alle

Mvh
Jakob
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: Italien 2018 Arco

Indlæg af Alan Askvig »

Tak for en super tur og rigtig god bedring til Troels.
Jesper Lange

Re: Italien 2018 Arco

Indlæg af Jesper Lange »

undskyldningen godtaget Bjarne 8-) ......men ser heller ikke det gentager sig :D :D :D
Claus Mogensen
Indlæg: 209
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Italien 2018 Arco

Indlæg af Claus Mogensen »

Først og fremmest tusind tak til Jacob for at overtaget den svære arv efter Ronny, det klarede du super godt.

Turlederne Allan, Charles og Gunner fortjener også en stor tak for planlægningen af ruter, det nyder vi andre godt af.

Vejret var super, hotellet noget af det bedste vi har været på i de 11 år jeg har været med - fik kørt næsten samme antal km. og højdemeter som de sidste 2 år, benene var dog dårligere end sidste år syntes jeg.

Kørte primært i Charles gruppe, var lige en enkelt gang under Allan vinger, fordi jeg ikke er så glad ved grus/stenveje.

Endnu engang en SUPER TUR med masser af kammeratskab.

Troels styrt var selvfølgelig en ærgerlig afslutning på turen og rigtig surt for Troels - har lige talt med ham i tlf. og efter omstændighederne har han det godt - kan kun ligge ned, håber at blive fløjet hjem på mandag eller tirsdag, hvor han så skal indlægges på Odense sygehus for at blive opereret i begge hans hænder og i bækkenet, så vi ser ham nok ikke på cyklen mere i år.

Med hensyn til sikkerhed ved kørsel i bjerge og specifikt nedkørsler, tænker jeg det kunne være en rigtig god ide, at vende det når vi skal sydpå igen næste år.

Jeg et selvfølgelig klar næste år igen med en pladcering omkring Gardasøen og meget gerne i uge 16 som vi plejer.

Tak til alle deltagere for en god tur.

Claus Mogensen
Klaus Høiberg Nielsen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 jul 2020, 07:26

Re: Italien 2018 Arco

Indlæg af Klaus Høiberg Nielsen »

Tak til alle for en super tur ....helt som det plejer 😀😀

Jeg har efterhånden været med mange gange ...men aldrig kørt uden hviledag 😍

Monte velo blev krydset af ....dog ikke i rekord fart ...kun på bagsiden ...der var farten god 48 i snit ...næste gang må der byttes lidt rundt :-)
Prada blev også krydset af omend nogle af klubkammeraterne undrede sig om hvordan vi var kommet op ...❤️👀

450 km og 6500 hdm i motions tempo og sociale kaffe og spise arrangementer som de andre stuer/hold også har kopieret ifht de første ture i Italien.

Tak til alle især Jacob for at gøre turen velorganiseret ...ser frem til nye udfordringer gerne i Italien og gerne en anden uge ....venter spændt på hvad der venter os

Klaus
Michael Kjærskov
Indlæg: 415
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Italien 2018 Arco

Indlæg af Michael Kjærskov »

Også herfra skal der lyde en stor TAK til Jacob for en super veltilrettelagt tur :D

Som andre tidligere har skrevet på strengen blev der dog den sidste dag lagt en kraftig dæmper på stemningen efter Troels’ uheld. Heldigvis tog Troels’ cykelhjelm godt fra, og han er ved godt mod trods flere frakturer (kan læse på FB i dag, at han kommer til OUH, Odense natten til tirsdag).

Der var snak om at rykke italiensturen til et andet sted end området omkring Gardasøen og til et senere tidspunkt end uge 16, hvor turene hidtil har ligget. Dette pga. det velkendte terræn, vejret, helligdage mm.
Geografisk tror jeg dog at området nord for Gardasøen eller øst herfor, er der vi får mest for pengene transport-, vejr- og cykelmæssigt.
Det er overskueligt at komme til, 4 mand og 4 cykler i en bil, hvilket er med til at holde prisen nede, - og selvom vi har været i området de sidste 6 år lykkes det stadig turlederne at finde veje og opstigninger vi endnu ikke har været på.
Personligt er kendte steder som ex. Prada stigningen, S. Barbara, M. Baldo eller M. Bondone, også samtidig noget af det jeg hver gang “ser frem til” at prøve kræfter med på cykel. Dette er nemlig kun noget jeg får mulighed for en enkelt gang eller to hvert eller hvert andet år.

For mit eget vedkommende passer uge 16 perfekt. Det er lige efter en lang, mørk og kold vintersæson, hvor kroppen “trænger” til solens varme stråler. Vejrmæssigt har vi siden 2012, hvor jeg første gang var med i Italien, sammenlagt også kun haft 1 1/2 dag med regn i uge 16. Uge 16 karambolerer heller ikke med alle de danske motionsløb, der for alvor starter op i slut april/start maj, og så er det tilpas langt væk fra familiens sommerferie, og nogle af de mange bjergrige udenlandske løb Pedaleurs medlemmer prøver kræfter med i juni/juli måned.

Så et fromt ønske fra mig. Lad endelig være med at flytte italiensturen til et senere tidspunkt. Vejret er vi ikke herre over alligevel og helligdagene fra Påske og frem er ligeså omskiftelige fra år til år. Men uge 16 vil altid være uge 16.
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Italien 2018 Arco

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Faldt lige over en flok Pedaleur´s som tilskuer til Tour of the Alps etape 1
I svinget ved bakkespurten ca. 6.7 km til mål, kræver nok tv2-play abb.

https://play.tv2.dk/programmer/sport/cy ... the%20Alps

Flugte selv efterfølgende bagsmækken på de sidste følgebiler...kæden skulle holdes stram
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Italien 2018 Arco

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Det meste er jo skrevet,
dog vil jeg tilslutte mig ønsker om at holde fast i Gardasøen +/- 100km
og uge 16, som er booket til cykelferie 2019
Gælder mig allerede, håber det bliver med Pedaleur`s
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 966
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Italien 2018 Arco

Indlæg af Allan Herskind »

Herfra også tak for en hyggelig og dejlig tur igen.
Flot debut for Jakob, og det er jo bestemt ikke selvskrevet, at turen kunne blive så god igen. Godt arbejde Jakob.

Som turleder for rød stue lykkedes det igen i år at finde nogle vældig fine ture at køre, og mange strækninger var ukendte. Vi kørte også nogle steder, hvor vi blev enige om, at det kunne være rigtig sjovt at køre ruten den anden vej. Så mulighederne i området er ikke udtømte, og selvom jeg var lidt skeptisk på et tidspunkt, har jeg været yderst tilfreds med terræn. Der var endda flere steder vi ikke kom, blandt andet op mod Monte Baldo, men lad os se hvad vi kan finde ud af næste år.
Jeg vil også gerne afsted i uge 16 igen, men udelukker ikke senere afgang også.

Rigtig god bedring til Troels, og jeg håber ikke det giver for store mén og ulemper i forhold til arbejde og familie det næste stykke tid.

Tak for turen alle mand og ikke mindst Roomie Rousing for igen et godt makkerskab.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Besvar