RR 4.4 kl.18

Indlæg fra gruppen, hvor der køres og trænes med henblik på cykelløbsrace, så man vil være i stand til at begå sig i den allerforreste gruppe i motionsløb.
Besvar
Daniel Voetmann

RR 4.4 kl.18

Indlæg af Daniel Voetmann »

Så skal vi køre de første cykelløb i weekenden. De fleste af os skal først køre søndag, så det er okay vi får pulsen op et par gange i løbet af træningen, Jesper som skal køre løb lørdag må lige holde lidt igen hvis han kan :D

Vi kører på rundstrækningen i baghaven
Sanderum, holkebjergvej, ravnbjerggyden og ind igen af sanderumvej

Opvarmning 20 minutter

1 blok:
2x12min rulleskift (3-4mandsgruppe – føringerne er høj medium og ca. 30-40sek lange) pause 8min mellem intervallerne

2 blok:
2x10min: (sammen 2 og 2) 1 minuts føringer 15sek meget hård forcering + 45sek AT
Pause 6min mellem intervallerne

Medium. = 80-90 af max puls eller FTP hvis man køre efter Watt
AT. = 87-92 af max puls eller 100 % af FTP hvis man køre efter Watt

Derefter køre vi til Korup hvor der er en lille rundstrækning hvor vi kan køre en skiltespurt eller to

Ellers kunne planen frem mod søndag være at man holder fri fra træning fredag, og så kører en time lørdag på hometrainer eller landevej evt med følgende træningsblok
30min opvarmning. 10min let + 5min medium + 5min let + 3min AT +5min let.

Og så er man helt klar til at køre stærkt søndag :D
Magnus Malling Pedersen

Re: RR 4.4 kl.18

Indlæg af Magnus Malling Pedersen »

jeg befinder mig i Aarhus imorgen aften, så kommer desværre ikke. I må ha' en god træning.
Jan Nymark

Indlæg af Jan Nymark »

Vi ses hvis vejrguderne ikke holder mig under tag :?
Alan Askvig

Indlæg af Alan Askvig »

Kommer
Henrik Christensen

Indlæg af Henrik Christensen »

Fint planlagt program. Jeg kan dog ikke i aften. :|
Jesper Andersen

Indlæg af Jesper Andersen »

Vi ses
Jesper Andersen
Steinbjørn Hansen

Indlæg af Steinbjørn Hansen »

Kommer
Jesper Andersen

Indlæg af Jesper Andersen »

Jeg er kommet godt hjem :D . Jeg punkterede lige efter intervallet var startet ved kirken. Fik skiftet og så kørte jeg modsat jer (troede jeg). Jeg kørte tilbage til kirken og drejede til højre for at køre imod jer. Jeg kom et godt stykke derudaf og så havde jeg en siver!. Nu havde jeg ikke flere slanger eller CO2 så begynder at gå hjemad !! (der er 15km). Efter et par km møder jeg en flok fra Korup og får 2 CO2 patroner til min siver. Kører så et par km og så er den flad!.
Jeg begynder så at køre på den flade ring (på mine ZIpp hjul). Det kan godt lade sig gøre hvis man passer godt på. Dækket lægger sig fladt og fælgkanten kører på det flade dæk, men forsigtigt :shock: . Jeg kører nogle km men møder så Hoppe. Han har en slange som jeg får men han har hverken CO2 eller pumpe med!. Jeg har en patron tilbage da jeg heldigvis jo fik 2 af Korup folkene. Derefter hjemad med høj fart da der er et problem med mit dæk med de gentagne sivere. Jeg når lige akkurat hjem og så er den flad igen.
Håber punkteringskvoten er opbrugt til weekendens løb.
PS: bare lige for god ordens skyld så har ingen fejlet ifb med min punktering. Højst mig selv ved ikke at høre ordentlig efter ruten på runden.
Jesper Andersen
Alan Askvig

Indlæg af Alan Askvig »

Øv Jesper - vi kunne heller ikke forstå hvor du blev af...?
Men bortset fra Jespers øv tur, så var det en god gang træning Daniel havde planlagt.
God 2 x 12 min rulleskift, vi droppede de 2/2 mands intervaller pga. den kraftige vind. I stedet for kørte vi samlet i en gruppe til Vissenbjerg, hvor bakken stod der endnu og derefter hjemad i medvind med 50-60 + km/t mod Bolbro - det var sjovt at få lidt “gratis” fart i cyklen.
Det skal lige siges, at Steinbjørn satte farten hele vejen fra Vissenbjerg til Bolbro 😳

Tak for turen
Foråret er på vej 😎
Daniel Voetmann

Indlæg af Daniel Voetmann »

Ja så har vi lige misforstået hinanden, det beklager jeg, for vi kørte mod sanderum igen, og så op af den samme vej som vi kørte opvarming på.

Men øv med de punkteringer, husk at få lavet dine dæk tubless, det er lækkert😊

Ellers tak for en god træning👍

Held og lykke til alle dem der skal køre løb i weekenden
Besvar