Pedaleur var repræsenteret med 13 ryttere, heraf 4 på den lange distance - jeg selv skulle igen cykle den korte.
Det var en super kold morgen, hvor bilen viste temperaturer mellem 3,5 og 0,5 grader inden start. Så snart starten var gået skænkede man dog ikke temperaturen en eneste tanke.
Jeg havde før start øffet lidt over det noget specielle i, at Alpetramp benytter bruttotider. Det skulle dog hurtigt vise sig at turen blev alt andet end et socialride

Rytterne fra Pedaleur skulle alle starte i gruppe 5, og da starten gik, angriber Kingo ud af skolegården – jeg kan se, at jeg må træde over 800 watt for at komme på hjul af ham.
Derefter tager Pedaleur ansvaret i gruppen og skiftes til at føre, indtil vi kommer til Søbo Løkker hvor Allan, Jonas, jeg og 2 andre glider væk fra gruppen. Vi 5 skiftes til at føre indtil Golfbakken, hvor Jonas takker af, da han ikke tror han komme med op over. Jeg hænger heldigvis på, med det yderste af neglene.
Der blev virkeligt holdt højt tempo i gruppen, og det blev for mit vedkommende en kamp for at hænge på. Vi havde heldigvis en motorcykel foran os meget af vejen – hvilket gjorde, at alle sving blev taget ret hurtigt og alligevel næsten uden farlige situationer.
Ikke et opslag fra mig, uden at det skal handle om at blive sat fra en gruppe

En hård dag på kontoret, hvilket min puls over viser: