Århus-KBH 07-09-2024

Beretninger fra de forskellige cykelløb.
Besvar
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 265
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Århus-KBH 07-09-2024

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

En lille beretning fra en varm og lang dag på cyklen
Mr. Sonne, som havde solgt sin billet til Denys, kom kl. 0600 som aftalt og tilbød privat taxa til Århus, Denys blev opsamlet i Vissenbjerg. TAK
Starten var flyttet til p-pladsen ved cykelbanen, lidt tamt når man har prøvet at starte inde på NRGI-park, ikke hvad Denys havde forstillet sig ;)
Startgruppe 8.30 var næsten 100 mand, jeg lagde mig blandt de 10-12 forrest for at undgå splittelse og at feltet knækkede over, der blev kørt ræs fra start i front gruppen, de andre var nok også 20år yngre end mig :o hele vejen til Vejle var det bare om at holde på. da vi nåede Munkebjergbakken opdagede at vi faktisk var max 15 mand tilbage, halvvejs oppe sejlede de væk, på toppen var vi 3 tilbage, den yngste ville forsøge at hente fronten, vi to andre lagde os i læ bag ham, efter 6-8 km fik vi kontakt. Men var ømme efter de første 100km, så vi slap og trillede over den gamle bro til depot i Middelfart(ros til Veggerby for depoterne) på turen henover Fyn var jeg sgu presset, kramper i baglåret ved hver lille stigning, overvejede et kort øjeblik at stoppe i Bellinge :oops: Men blev samlet op af en fin gruppe fra Brændekilde til Depot i Rolfsted. Fødderne kogte i de sorte sko med 27grader som mange andre gik vi rundt uden sko i depotet, mens vi spiste æbleskiver og rugbrødsmadder.
Efter Rolfsted stødte en Odense-KBH gruppe 25kmt, trillede med dem til broen, for at få energi i kroppen igen. Over broen var der væsentligt mere modvind end henover Fyn, så det var bare om at dukke sig, og finde det bedste læ :idea: Korsør depot mere energi i kroppen.
Hele turen over Sjælland sprang jeg mellem grupper, hvis der kom en hurtig gruppe forsøgte jeg at følge den 20-30 km indtil jeg sprang af til en langsommere det gentog sig flere gange måske det var i mit hoved, at farten ikke passede til mine ben (fantastiske depoter på Sjælland, altid med fuld musik og udsmykning)
Min lille 3 mandsgruppe til sidste depot, blev enige om at følges det sidste stykke, ...men 200m efter depotet punkterede den ene(de to flugtes) så var jeg ladt alene i mørke med 35km igen, blev opsamlet af 3, men når man kun er 4 kan man ikke gemmesig, selv om tanken var tom. Pludselig med 25 km igen kom der et futtog med fart, så var det bare om at klemme ballerne sammen og hoppe på. :D
Det blev nogle hurtige kilometer ind igennem KBH til Valbyhallen, op at stå og fuld gas efter hvert sving og lyskryds, tanken blev HELT tømt og kroppen godt øm, mest i nakken. i mål efter 12timer og 10minutter (375km og 2400hm)
Så nu er Efterårets udfordring til mig selv over, .......det bliver nok en anden næste år :lol:
.
Hvordan mon det gik Denys ?
.
Aarhus KBH.PNG
Aarhus KBH.PNG (362.62 KiB) Vist 685 gange
Senest rettet af Charles Mejner Thorarinsson 08 sep 2024, 21:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Michael Madsen SV
Indlæg: 20
Tilmeldt: 17 jul 2024, 14:29

Re: Århus-KBH 07-09-2024

Indlæg af Michael Madsen SV »

Mega godt kørt!
Knud Pedersen
Indlæg: 678
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Re: Århus-KBH 07-09-2024

Indlæg af Knud Pedersen »

Fint beskrivelse - som at være der selv🥵
Michael du skal melde dig på næste gang - det er en oplevelse, hvor man til tider skal grave dybt🙂
Steen Jæger
Indlæg: 216
Tilmeldt: 10 maj 2022, 16:22

Re: Århus-KBH 07-09-2024

Indlæg af Steen Jæger »

Så flot Charles - tænk sig, at vi supermotion har ryttere, der kører så godt. Godt kørt og godt beskrevet. Respekt !
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Århus-KBH 07-09-2024

Indlæg af Allan Herskind »

Ja, rigtig godt kørt. Tænkte lidt på jer, da det blæste fra øst lørdag.
Og tak for beretningen, det bestyrker mig i, at jeg heller ikke skal med næste år :D
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Karin Søndergaard
Indlæg: 971
Tilmeldt: 29 jun 2020, 23:27

Re: Århus-KBH 07-09-2024

Indlæg af Karin Søndergaard »

Virkelig godt kørt, Charles, du er sej 🚴‍♂️💪 - ja, østenvinden var hård. Og som de andre skriver, god beskrivelse. Det giver et rigtig godt indtryk af turen at kunne følge med vha. din fine beretning. Håber, du har fået ro i benene igen 🤞

Kh. Karin 😊
Nina Egesborg
Indlæg: 327
Tilmeldt: 30 jun 2020, 07:22

Re: Århus-KBH 07-09-2024

Indlæg af Nina Egesborg »

Godt kørt og som de andre skriver, godt beskrevet. Det må være sjovt at tænke tilbage på - eller måske der lige skal gå lidt tid😀

Nina E.
Peter Dallmann
Indlæg: 117
Tilmeldt: 11 aug 2020, 11:51
Geografisk sted: Odense

Re: Århus-KBH 07-09-2024

Indlæg af Peter Dallmann »

Det lyder til at du kom hele følelsesregisteret igennem, og det er vel også meningen med så langt et løb. :D
Ved min deltagelse husker jeg depoterne som en ren katastrofe, så godt at arrangøren har oppet sig på det område.
Til gengæld havde de dengang sørget for medvind. :lol:
always look on the bright side of life!
Besvar