Problemer med bremser på Canyon Areod Disc

Vi diskuterer cykeludstyr, træningsmetoder, kalorieindtag, drikke mm.
Besvar
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 554
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Problemer med bremser på Canyon Areod Disc

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

Efter Italiensturen gik mine bremser lidt på foran, og efter flere forsøg fil Folkebo det løst ved at skifte lejerne.

Der er mange der har den ca. samme model og hjulsæt, og jeg har hørt at andre har de samme problemer, så her kommer lige mine erfaringer.

Det der er problemet, er lejerne i hjulsættet som åbenbart i nogle tilfælde slides meget hurtigt. Det er modellen DT Swiss ARC 1600 Dicut, og problemet kom efter kun 5.700 km.

Jeg spurgte Folkebo om der var grundlag for en reklamation, men det kommer man normalt ikke langt med med lejer. De sagde også at jo hurtigere et hjulsæt var, jo større var risikoen for, at der skete noget, som det jeg oplevede. Nye lejer kostede 199 + arbejdsløn.

I øvrigt et rigtig godt hjulsæt, som er letløbende og hurtigt pga. aerodynamikken uden at være særligt følsomt i stærk sidevind.

Det der nok er sket, er at lejerne ikke har været helt rigtigt justeret, og så slides tingene meget hurtigere, så man skal huske at holde øje med det og man skal helt sikkert også få en cykel der er købt på nettet spændt efter og justeret hos den lokale smed, når den har kørt nogle ture, fx 500 km.
Besvar