Mener vi var 11-12 stykker ved Planken til dagens tur

.
En god blanding af folk på tværs af træningsgrupperne, også en god blanding af cykelvalg (Gravel-, vinter- og “forårs”-cykler) og så en gæst, Jens, som Bjarne havde lokket med på weekendtur med 3 cifre.
Herskind havde dog lavet en lidt kortere tur, så man kunne køre fra, hvis man havde en bagkant eller bare ikke lyst til at køre sig i hegnet… eller disen, som lå tæt over det Østfynske.
Ved Kogsbølle skilledes gruppens veje. Allans tilbud var åbenbart for fristende, hvilket betød at vi kun var 3 til at køre den fulde tur: Carsten Olsen, vores gæst Jens og undertegnede

.
Jeg ville være fuld af løgn, hvis jeg sagde at turen var fyldt med fuldstændig fantastiske udsigter og landskaber - for vi kunne ikke se en pind ret meget mere end 100 m væk. Til gengæld var det et fuldstændig fantastisk cykelterræn med den ondeste sidevind og en fornemmelse af at det heletiden gik opad efter vi vendte snuden hjemover i Bøsøre (Højdeprofilen på Strava afslører at denne fornemmelse ikke var helt forkert

) - og som de gode værter vi er i klubben sørgede Carsten og jeg selvfølgelig for at “pakke Jens ind” så han kom godt hjem til Planken.
Må indrømme at jeg nu er træt, MEGET træt

. + 120 km på gravelcyklen med 2,5 bar i dækkene slider godt på bentøjet - men hvad gør det når der er bold og cykling i tossekassen i eftermiddag.
Tak for turen… og mega godt kørt Jens

. Tænker at en morfar på sofaen er velfortjent i eftermiddag