RR 2. maj kl. 18.00

Indlæg fra gruppen, hvor der køres og trænes med henblik på cykelløbsrace, så man vil være i stand til at begå sig i den allerforreste gruppe i motionsløb.
Nicolai Rørdam
Indlæg: 131
Tilmeldt: 20 jun 2022, 18:23
Geografisk sted: Odense

Re: RR 2. maj kl. 18.00

Indlæg af Nicolai Rørdam »

Kommer 😎
Nicolai/smen'
Jacob Hoppe
Indlæg: 155
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:22

Re: RR 2. maj kl. 18.00

Indlæg af Jacob Hoppe »

Kommer ikke, tager en tur i Vejle på vej hjem fra Himmerland. God tur til jer 😉
Casper Wulff
Indlæg: 132
Tilmeldt: 08 sep 2021, 17:07

Re: RR 2. maj kl. 18.00

Indlæg af Casper Wulff »

Kommer
Casper Bjerring
Indlæg: 176
Tilmeldt: 02 jul 2020, 08:31

Re: RR 2. maj kl. 18.00

Indlæg af Casper Bjerring »

Jeg kørte fra da jeg ikke havde tillid til min lap ville holde turen rund.. men den holdt fint hele veje hjem uden pumpning. Håber i havde en god tur hjem i medvind.
Hans Chr. Hansen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 30 jun 2020, 17:25

Re: RR 2. maj kl. 18.00

Indlæg af Hans Chr. Hansen »

Var en ret fin tur, synes jeg :-)

Sekvenserne kan drille, når vi har nye med og der er lidt tvivl om, hvad det vil sige, at køre 'jævnt' på bakken og fyre den af fra toppen - og niveauerne i øvrigt er lidt forskellige. Men forpustede nåede vi vist alle at blive undervejs, og det er jo det vigtigste.

Om tubeless. Når alle andre kan have en mening, vil jeg også. Har indtil videre fravalgt det, fordi jeg kan læse mig til (https://www.bicyclerollingresistance.co ... s-clincher), at jeg opnår - næsten - samme effekt med latex-slanger. Skal man have den sidste lille gevinst fra tubeless, skal det vejes op mod:
1) Vanskelig montage (det kan gå helt galt)
2) Frekvent udskiftning af latexmasse
3) Rengøring af ramme indsmurt i latex
4) Det sjældne totalhavari midt ude på landevejen, hvor man skal hentes med bil

Indtil videre falder min afvejning ud til fordel for latex-slangerne.

Jeg skal pumpe før hver eneste tur, men jeg har købt mig en elektrisk kompressor, så det går nemt.
Michael Kjærskov
Indlæg: 400
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: RR 2. maj kl. 18.00

Indlæg af Michael Kjærskov »

Hans Chr. Hansen skrev: 03 maj 2023, 10:12 Var en ret fin tur, synes jeg :-)

Sekvenserne kan drille, når vi har nye med og der er lidt tvivl om, hvad det vil sige, at køre 'jævnt' på bakken og fyre den af fra toppen - og niveauerne i øvrigt er lidt forskellige. Men forpustede nåede vi vist alle at blive undervejs, og det er jo det vigtigste.
Enig i at de tiltænkte intervaller "faldt lidt ujævnt" til gårsdagens træning HC :) .

Intentionen og forsøget var at køre dem løbsspecifikt i terrænet (læs: På bakkerne) og i sidevinden, da "Søhest"-ruten egner sig ganske glimrende til dette ...men mine ambitioner kræver tydeligvis lidt mere øvelse hos både tour-leder og i RR-gruppen i forhold til en klarere instruktion og medfølgende eksekvering :D ... men det tænker jeg at vi med øvelse og træning nok skal nå at få på plads inden sæsonen er ovre :lol:
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Besvar