Tactic 2023

De fynske motionsklubbers løbsserie på landevej.
Besvar
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Tactic 2023

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

I lighed med sidste år deltager vi igen i de fynske klubbers fælles løbsserie på landevej: Tactic cup

Der er fire afdelinger, hvor vi igen som en af de største klubber har tilbudt at afholde en afdeling.

Konceptet er at man en tirsdag aften kører 3 eller 4 omgang på en rute på 15-20 km i seks forskellige grupper alt efter hastighed.

Der er masser af hjælpere ude med flag, og motorcykler foran, så det er meget sikkert at deltage.

Efter hvert løb er der sandwich og drikkelse og det er gratis at deltage. Man får udleveret chip og rygnummer som skal afleveres igen efter sæsonen.

Vi var sidste år ca. 15 afsted og havde det rigtig sjovt.

I forhold til tempoet, så er der stor forskel på de seks grupper.

Gruppe 1 er meget hurtig og kun enkelte pedaleurs vil kunne være med her. I den anden ende er tempoet i gruppe 6 moderat. Man kan læse mere om grupperne og løbsserien her:

https://my.raceresult.com/233137/

Vær opmærksom på at de gennemsnitshastigheder der er angivet, er den hastighed der køres med i løb, og den er meget højere ned ved træning. Sidste år var min egen hastighed i løbene ca. 35 km/t, hvor en træningstur i sæsonen lå på 31-32 km/t. Så kan man køre en tur i gruppe med 28 km/t, så kan man være med i grupper 6.

Tag evt. fat i mig omkring gruppe, og hvis nogen melder sig til i en gruppe der er for let eller svær, så hører man også fra mig.

Tilmelding til cuppen er på hjemmesiden: https://pedaleur.dk/event/85 (husk at logge ind) og fristen er 1/4.

Første afdeling falder sammen med vores Italienstur og anden afdeling med Mallorca-turen, og det er selvfølgelig ok at misse en afdeling på den konto.

Vær med til nogle god aftener med cykelløb i 23 og meld dig til 8-)
Frank Rosander
Indlæg: 85
Tilmeldt: 21 apr 2021, 13:41

Re: Tactic 2023

Indlæg af Frank Rosander »

Jeg har tilmeldt mig i gruppe 2, men syntes godt nok, der bliver kørt stærkt.
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Re: Tactic 2023

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

Husk at melde jer til Tactic cup - fire gange sikkert cykelløb i nærområdet.

Kom glad 8-)
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 874
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Tactic 2023

Indlæg af Allan Herskind »

Jeg har meldt mig i gruppe 4.
Vel vidende, at jeg ikke kommer til 1st afdeling på grund af Italienstur🥴.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Besvar