RR sæson 2023

Indlæg fra gruppen, hvor der køres og trænes med henblik på cykelløbsrace, så man vil være i stand til at begå sig i den allerforreste gruppe i motionsløb.
Besvar
Jesper Andersen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

RR sæson 2023

Indlæg af Jesper Andersen »

Sæson 2023 RR

Sæson 2022 er overstået. Følgende blev meldt ud inden vi startede på 2022 sæsonen:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Til sæson 2022 er der forsøgt at nytænke lidt. Jeg har nu trænet RR i en længere årrække og føler at vi trænger til lidt ’nyt blod’.
Til den kommende sæson vil Michael Kjærskov, Jacob Hoppe og Morten Hoff derfor træde officielt ind som en del af trænergruppen.
Endvidere vil vi forsøge at leve endnu mere op til målet om at RR gruppen er for dem der vil køre rigtigt hurtigt og som træner seriøst med dette mål.
Her er en beskrivelse af RR fra klubbens hjemmeside. Den er meget ambitiøs men vi vil hele tiden arbejde i den retning:

Der forventes stor cykelteknisk og -taktisk forståelse og erfaring. Her køres og trænes med henblik på cykelløbsrace, så man vil være i stand til at begå sig i den allerforreste gruppe i motionsløb.
Det er her, du passer ind, hvis du er på ”nedtrapning” til motionscyklingens verden, eller aspirant til at køre den anden vej; altså lige skal lære at mestre cyklen og gruppekørestil i et konkurrencefelt, som vordende licensrytter. Eller også er du bare motionisten, der træner og kører ”til grænserne”.

For at køre i gruppen træner du periodisk 3-4 gange om ugen (”plus det løse”).

Racerrøvene er generelt meget robuste, både fysisk og psykisk, hvilket er en effekt af stor træningsmængde året igennem (også vinter). Kan man ikke sidde med til træningen, er det ikke fordi gruppen kører for stærkt, men fordi formen ikke er der. Formen kan genvindes/etableres i turbo- eller supermotionistgruppen og ved selvtræning/ekstratræning med andre.

Du skal være indstillet på at træne med både en vis disciplin og koncentration og samtidig på en måde, så konkurrenceelementet betones uden at kammeratskab, sjov og ballade går tabt.

Store ord som vi vil forsøge at efterleve i endnu højere grad uden at det sjove ved cykling bliver skubbet i baggrunden.
Vi skal have kørt de nye trænere ind og derfor vil der i starten være 2 trænere pr. træning.
Tirsdag vil være den ’hårde dag’ og torsdag knap så hård da der måske skal køres løb i weekenden og man skal være restitueret.
Vi vil forsøge at lægge 4 ugers træningsprogram ud af gangen inklusive ruter.
Vi starter ud med program for de første 2 uger (uge 13+14) hvor tirsdag varetages af Michael og Morten.
Det bliver 20 min. Intervaller på Ølsted runden hvorefter der køres videre.
Torsdag varetages af Jesper og Jacob og det bliver 2x(10x30/30) intervaller også på en runde.
Så de første 2 uger bliver med samme rute og samme program for tirsdag og torsdag.
Tag godt imod de nye trænere og husk at turlederens anvisninger skal følges.
Håber på en kanon 2022 sæson og at RR bliver super skarpe.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi synes selv at det blev fulgt godt og specielt har vi været glade for den store opbakning der har været vist. Fremmødet har aldrig været større og det må betyde at et eller andet har ramt plet.
I 2023 fortsætter alle trænere og det gør den strukturerede træning også. Vi vil i 2023 lægge endnu mere vægt på polariseret træning. Dvs at vi enten kører lavintenst eller højintenst. Ikke så meget lige midt imellem.Der kommer et opslag på Forum med lidt forklaring omkring dette.
Der er nu ca. 12 uger til sæsonstart så husk nu at få vintertrænet. Vi forventer at jeres grundform er på plads når vi starter sæsonen i RR-gruppen. Der bliver jo trænet på mange forskellige måder: Zwift, bane , mørkemand, spinning......Husk også de lange ture med lav intensitet.
Målet er stadig at blive superskarpe og det kan man jo så bruge til hvad man vil. Det kan være licensløb, ligge forrest i licensløb eller bare være i kanonform.
Vi håber på lige så stort fremmøde som i 2022. Vel mødt til sæsonåbningen 2023.
Jesper Andersen
Nicolai Rørdam
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jun 2022, 18:23
Geografisk sted: Odense

Re: RR sæson 2023

Indlæg af Nicolai Rørdam »

Fedt! 💪 Glæder mig og håber, jeg kan være med. GODT NYTÅR 🎉
Nicolai/smen'
Casper Bjerring
Indlæg: 167
Tilmeldt: 02 jul 2020, 08:31

Re: RR sæson 2023

Indlæg af Casper Bjerring »

Jeg glæder.. Nu var 2022 en fuser for mig, så er max motiveret til 2023. Kjærskov har stillet mig en udfordring så har også noget at træne efter det bliver godt :evil:

Godt nytår..
Besvar