Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Om alt det der kan være med til at give god trivsel i Pedaleur
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Michael Kjærskov »

Hej Allesammen,

De første klubkammerater har den sidste måneds tid allerede prikket mig forsigtigt på skulderen for at høre, hvornår den cykelrelaterede styrketræning starter op i vintersæsonen 22/23.

Planen var egentlig at der skulle være opstart i uge 46, MEN da der onsdag i denne uge er et klubarrangement på Fangel Kro med Mads Frank er planen for opstart ændret. Opstart vil derfor først være i uge 47.
En anden ting jeg er nødt til at ændre på er træningstidspunkt og -dag for Charmepigernes hold. Holdet er jeg desværre nødt til at flytte til mandage fra kl. 18.30 - 19.45, for selv at kunne stå for undervisningen. Håber det kan lade sig gøre for jer Charmepiger 🙏🏻 ellers må vi arbejde på at finde en alternativ løsning 😀.

Opstartsdatoerne for 22/23-sæsonen bliver derfor:
Mandag 21. november, kl. 18.30 - 19.45 - Charmepigerne
Onsdag 23. november, kl. 17.00 - 18.15 og 18.30 - 19.45 - Hold 1 og 2 “Drengene”

Vi træner fra uge 47 til og med uge 8 (minus uge 52 & 7, som er jule- & vinterferieugerne)

Vedrørende tilmelding vil klinikken i næste uge sende en mail ud til sidste sæsons holddeltagere, hvorvidt man ønsker i at bevare sin plads på holdene i 22/23 sæsonen. Tidligere års deltagere har fortrinsret til holdene (max 14 pers. pr. hold), men er der ledige pladser fylder vi dem op løbende - eller laver et hold mere hvis interessen skulle stikke helt af 😀.

Har du ikke tidligere være en del af holdtræningerne, men ønsker at deltage i dette års træning kan du skrive til mig her på tråden eller til klinikkens mail: Klinik@dalumfysioterapi.dk
Ønsker du i den forbindelse også at få foretaget en fysioterapeutisk screening for at få afklaret din krops styrker, begrænsninger og muligheder, samt få lagt et personligt træningsprogram, er der også mulighed for det. Klubprisen på screeningen har ikke ændret sig og er fortsat på kr. 295,-

I slutningen af oktober/starten af november vil alle der er tilmeldt styrketræningsforløbet modtage en mail med 6-8 grundøvelser, som man med fordel kan smugtræne med 2-3 gange om ugen inden træningsopstart (Nogle husker sikkert hvad jeg tidligere har nævnt om vævstilvænning og profylakse ift. overbelastningsskader 😊)

En del spurgte sidste sæson til, om det var muligt at udvide styrketræningsforløbet med marts måned også. Dette tænker jeg ikke bør været noget problem i sæsonen 22/23, men lad os se hvor stor interessen er når vi nærmer os 😊

Hvad koster det?
Som glad sponsor i LPdC holder vi inflationen i ro. Derfor vil klubprisen på de 12 x cykelrelaterede styrketræningsaftener igen i denne vintersæson være kr. 1.188,- 😀


Nogle Pedaleurs havde sidste sæson svært ved at huske hvilket hold de var tilmeldt. Jeg har derfor sluttelig vedhæftet holdinddelingen i 21/22.

Hold 1, kl. 17.00 - 18.15
Peter Dallmann
Michael G. Jensen
Brian S. Elnegaard
Leif Svarer
Claus Hassing
Allan Herskind
Michael S. Nielsen
John Junge
Bo Ravn
Jan Hald Kjeldsen
Michael Seedorf
Gunner Andersen
Halvard Skott
Kim Nielsen

Hold 2, kl. 18.30 - 19.45
Per Antoni
Michael Andersen
Søren Dahl Mortensen
Jesper Andersen
Bent Bächler
Roger Oinas
Alan Askvig
Lars Rousing
Rene Mose
Johnny Sørensen
Hans Jørgen Nielsen
Jacob Hoppe
Claus Mogensen
Morten Hoff

Charmepigerne
Anne-Grethe Schou Andersen
Hanne Hoppe
Janne Holm
Janne Nortvig
Karin Søndergaard
Lene Christensen
Pernille Nørremark
Helle Rasmussen
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Casper Wulff
Indlæg: 125
Tilmeldt: 08 sep 2021, 17:07

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Casper Wulff »

Lyder godt. Jeg er på og får sendt en mail til dig.
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Michael Kjærskov »

Casper Wulff skrev: 10 sep 2022, 09:41 Lyder godt. Jeg er på og får sendt en mail til dig.
👍🏻
Det lyder godt og er noteret Casper 🙏🏻 ... Du smider mig bare en mail så vi kan få aftalt nærmere 😊
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
RonnySonne
Indlæg: 676
Tilmeldt: 24 aug 2020, 16:33

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af RonnySonne »

Michael Kjærskov skrev: 10 sep 2022, 10:13
Casper Wulff skrev: 10 sep 2022, 09:41 Lyder godt. Jeg er på og får sendt en mail til dig.
👍🏻
Det lyder godt og er noteret Casper 🙏🏻 ... Du smider mig bare en mail så vi kan få aftalt nærmere 😊
Vil være en God ide at starte med ene timer :lol:
Claus V Nielsen (mureren)
Indlæg: 212
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:01

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Claus V Nielsen (mureren) »

Hej Michael.

Hvis der er en plads efter jul.

Vil jeg meget gerne på det hold.

Mureren. 😎🚴
Karin Søndergaard
Indlæg: 847
Tilmeldt: 29 jun 2020, 23:27

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Karin Søndergaard »

Hej Michael,

Jeg kan jo desværre ikke om mandagen.

Hilsen Karin.
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Michael Kjærskov »

Claus V Nielsen (mureren) skrev: 12 sep 2022, 09:06 Hej Michael.

Hvis der er en plads efter jul.

Vil jeg meget gerne på det hold.

Mureren. 😎🚴
Skulle der være en plads ledig på et af holdene efter jul skal du være meget velkommen Claus... MEN du skal regne med at få sved på panden og være lidt “bagud på point”, hvis dine klubkammerater går ligeså hårdt til stålet som sidste sæson, da de er ca. 1 1/2 måned foran 💪🏻
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Michael Kjærskov »

Karin Søndergaard skrev: 12 sep 2022, 16:47 Hej Michael,

Jeg kan jo desværre ikke om mandagen.

Hilsen Karin.
Det er jeg ked af at høre Karin :( ... men for at det familiære puslespil skal gå op herhjemme, er jeg nødt til at rykke holdet til mandag, hvis jeg selv skal stå for træningen.

Lad mig endelig vide, om det er en generel udfordring for holdets deltagere at holdet rykkes til mandag. Alternativt kan en af mine dygtige kolleger måske stå for undervisningen, hvis I ønsker at holde fast ved torsdag :D
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Michael Kjærskov
Indlæg: 390
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Michael Kjærskov »

Så er det på fredag 30. okt. at du senest skal have tilmeldt dig de cykelrelaterede styrkehold hos Dalum Fysioterapi & Idrætsklinik, hvis du ønsker at gøre brug af fortrinsretten til din plads fra sidste år.

Rigtig mange af jer har vi allerede hørt fra, men vi mangler stadig nogle få 😉

Et par stykker har måttet melde fra pga. skader eller andre konkurerende vinteraktiviteter, MEN vi bliver igen i denne vintersæson mange Pedaleurs på holdene. Dette er vi på klinikken rigtig glade for. Tusind tak for jeres tilmeldinger 😀

Har du ikke tidligere været med på holdene, men synes at det også lyder interessant for dig, eller har du spørgsmål, så kan du stadig melde ind på denne streng eller kontakte mig på klinikken på: klinik@dalumfysioterapi.dk
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Nina Egesborg
Indlæg: 259
Tilmeldt: 30 jun 2020, 07:22

Re: Cykelrelateret styrketræning - Opstart 22/23

Indlæg af Nina Egesborg »

Jeg vil meget gerne deltage i styrketræningen. Jeg var med forrige år, men kunne ikke deltage sidste år pga. operation i ankel.
For at afklare mine styrke og ikke mindst svagheder, kunne jeg godt tænke mig en screening.

Dbh.
Nina E.
Besvar