Super: sæson 2022

Indlæg fra gruppen, hvor man i løbs-højsæsonen skal kunne køre med mindst 30 km/t i en gruppe for at kunne følge med.
Besvar
Knud Pedersen
Indlæg: 616
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Super: sæson 2022

Indlæg af Knud Pedersen »

Så starter sommersæsonen endelig og supermændene vil myldre frem af vinterhulen :)

Jeg vil selv stå for en del ture men håber igen i år at få hjælp med at arrangere ture, så der kommer forskellige input til, hvor vi skal hen, og til hvordan vi skal træne.
Sidste år var b.la. Jan, Claus, Peter, Bo, Ronny, Charles..... med til at holde hjulene i gang i supermotion - og håber I og andre er klar igen?
Mine træninger vil fokusere på at komme forskellige steder rundt på Fyn - som regel startende op i modvinden. Undervejs krydret med diverse fartlege - afhængig af hvem og hvor mange, der er den pågældende aften.
Jeg vil melde distancen ud dagen før og satse på 2-2½ timers træning. Hvis solen skinner måske en længere tur på 3 timer, men det vil være undtagelsen.
Når vi alle kommer i form igen, vil vi typisk komme hjem med en gennemsnitsfart på 30 km/t. Dvs hvis du selv kan køre med en snit på ca. 28 km/t vil du sagtens kunne følge med i supermotion. Supermotion kan også være et godt sted at starte, selvom du kører stærkere. Du vil nemlig lære at begå dig i gruppekørsel og det er nu engang mere sikker, hvis der overskud.

Jeg kan desværre ikke på søndag, men Claus Mogensen har lovet at lave en tur, så han melder nok ind med lidt info.

Det bliver godt at komme ud at cykle med jer igen fra næste uge.
RonnySonne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 24 aug 2020, 16:33

Re: Super: sæson 2022

Indlæg af RonnySonne »

Kommer ikke søndag.

Men er klar på turlederhjælperollen

R
Søren Dahl Mortensen
Indlæg: 329
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:41

Re: Super: sæson 2022

Indlæg af Søren Dahl Mortensen »

Jeg må desværre også melde fra på søndag, men er klar fremadrettet 🚴🏻‍♂️😎
Jan Hald Kjeldsen
Indlæg: 213
Tilmeldt: 25 aug 2020, 21:35

Re: Super: sæson 2022

Indlæg af Jan Hald Kjeldsen »

Må også melde fra på søndag. Er både udenbys og ukampdygtig :cry:
Men regner med at komme stærkt tilbage.
Claus Mogensen
Indlæg: 222
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:39

Re: Super: sæson 2022

Indlæg af Claus Mogensen »

Som Knud har skrevet kommer jeg med en tur på ca 60 km - forventer at være ved Velodronen omkring 11.15 - turen bliver enten ned over Vantinge en lidt flad rute eller en med mange bakker som byder på Vissenbjerg m. m., ser lige hvor vinden kommer fra og træffer så beslutningen ud fra det.
Evt. nye medlemmer er jo altid meget velkomne i Super Motion.

Claus Mogensen
Halvard Skott
Indlæg: 141
Tilmeldt: 30 jun 2020, 10:34

Re: Super: sæson 2022

Indlæg af Halvard Skott »

Ikke tilmeldt, pga anden aftale, - som nu er aflyst.
Så vi ses på søndag.
Hilsen Halvard
Claus Mogensen
Indlæg: 222
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:39

Re: Super: sæson 2022

Indlæg af Claus Mogensen »

Vi var 9 stk. der tog med på en tur ned mod Vantinge og Brobyværk - alle var godt kørende, så det gik fint selvom der var flere som ikke har kørt meget i en gruppe.

Vi kørte 57 km og med små 30 i snit, som må være godkendt på første tur i år.

Tænker der er et kommende nyt medlem, mener du hed Søren.

God stemning ved Velodronen, som godt kan gentages.

Claus Mogensen
Besvar