Carl Nielsen 130 km

Beretninger fra de forskellige cykelløb.
Besvar
Knud Pedersen
Indlæg: 586
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Carl Nielsen 130 km

Indlæg af Knud Pedersen »

Supermotion var også tilstede i dag, og eftersom Jan Kjeldsen var den eneste forhåndstilmeldte, måtte undertegnede jo træde til :) efter at have vurderet at benene vel var ok efter at have gået 2x25 km på Gendarmstien (kan godt anbefales).
Vi var kun ca 40 til start i 130 km, så det blev til én startgruppe, hvilket ikke er en fordel, når man hellere vil lægge roligere ud :( , men op på hesten og følge med så godt man kunne - til Vissenbjerg - men heldigvis var der også et par andre, der hang lidt, så vi fik dannet en gruppe på 5-6 mand - som hentede Roger :) - men han "stjal" så et par ryttere senere på turen, og så var vi kun Jan, en fjordager mand og så mig. Fjordager manden trak ikke i starten, men fik lov at ligge på hjul - det er ok, når man er 70+. Efter golfbakken og Diernæs havde vi ikke mere at skyde med (inkl. kramper), men så viste det sig, at Fjordager manden også godt kunne trække en gang imellem :)
Super dejligt cykelvejr, og som sædvanligt godt arrangeret af kæden.
Bent Bächler
Indlæg: 292
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:11

Re: Carl Nielsen 130 km

Indlæg af Bent Bächler »

Det var i hvert fald fantastisk cykel vejr til de 130 km.

Selv lykkedes det mig med nød og næppe at komme med op over Vissenbjerget med forreste gruppe.
Herefter gik tempoet til gengæld noget ned indtil vi kom til bakkerne fra Hårby til Diernæs.
Jeg blev skivet på Stenbækken, men fandt hurtigt sammen med to andre.
Efter Diernæs fik den ene defekt, og så var vi to tilbage, men med 20 km til mål kunne/ville min makker ikke mere, og jeg måtte køre alene hjem.

Lidt synd at der ikke er flere til start i sådan et flot løb.
Jeg tæller 162 i alt på de 3 distancer på resultatlisten, og så kan man godt være i tvivl om det er et løb der bliver arrangeret igen?
Bent
Jan Hald Kjeldsen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jun 2020, 21:11

Re: Carl Nielsen 130 km

Indlæg af Jan Hald Kjeldsen »

Øv, havde tænkt at prale lidt med en over all placering som nr. 32. Men Knud har afsløret at vi kun var 40 til start :lol:
Flot vejr, fint løb - men alt for få deltagere :?:
Carl Nielsen
Indlæg: 48
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:06

Re: Carl Nielsen 130 km

Indlæg af Carl Nielsen »

Ja det kan undre at der ikke var flere tilmeldte når starten går så tæt på Odense, når ruten er rigtig god og når vejret endda viser sig fra sin bedste side? Men løbet kan varmt anbefales.

På Diernæs kom jeg afsted i et 5 mands udbrud og selvom vi kørte alt hvad vi kunne de sidste 40 km for at holde resterne af feltet bag os blev vi undervejs alligevel overhalet af en lille fyr i Cofidis outfit fra top til tå... Så er der alligevel langt til tour-niveau☺
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 862
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Carl Nielsen 130 km

Indlæg af Allan Herskind »

Carl Nielsen skrev: 03 jun 2019, 21:50 På Diernæs kom jeg afsted i et 5 mands udbrud og selvom vi kørte alt hvad vi kunne de sidste 40 km for at holde resterne af feltet bag os blev vi undervejs alligevel overhalet af en lille fyr i Cofidis outfit fra top til tå... Så er der alligevel langt til tour-niveau☺
hmmmm.... vi må jo give den en ekstra skalle til træning i aften!

Jeg har snakket med både Kæden og Pedaltramp(Alpe- og Stjernetramp), og tilslutningen til deres løb falder støt og roligt hvert år.
Det samme i øvrigt også for Grejsdalen.
Så det er åbenbart en tendens der er kommet for at blive. Jeg har ikke lige løsningen på, hvad man kan gøre, og om man skal gøre noget ved det.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Sæsonstart 24/3
I korte rør! Ja, lad os nu se :D
Michael Kjærskov
Indlæg: 383
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Carl Nielsen 130 km

Indlæg af Michael Kjærskov »

Hmmm... Lyder til at Jesper Hansen var ude at træne. Mødte ham sidste år på en træningstur, og troede at jeg blev overhalet af en scooter :shock: ... indtil jeg så at chaufføren havde Astana-tøj på 8-)
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Casper Bjerring
Indlæg: 244
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Carl Nielsen 130 km

Indlæg af Casper Bjerring »

For mig var det en lorte dag på rammen. På brostenene i Krengerup tabte jeg en dunk så fra km 40 havde jeg kun lidt over en ½ dunk til de sidste 90 km :x . Det gik OK og benene var fine. Efter Golfen og de efterfølgende bakker på vej mod diernæs var jeg tør for væske og det kunne mærkes. Jeg blev i "feltet" ind til jeg løb ind i voldsomme kramper med 6 km til mål og trillede alene hjem derfra. :roll:
Besvar