Gresdalsløbet

Beretninger fra de forskellige cykelløb.
Besvar
Allan Friis Madsen
Indlæg: 167
Tilmeldt: 05 jul 2020, 17:49

Gresdalsløbet

Indlæg af Allan Friis Madsen »

Jeg synes også lige jeg vil komme med en lille beretning fra årets Gresdalsløb.

Jeg havde valgt mande distancen på de 220 km og vi var 6 stk. fra Pedaleur til start. Da vi var i klart undertal i startgruppen blev det ikke til mange føringer de første ca. 90 km. Jeg holdt mig dog til i fronten af gruppen for ikke at blive sat af. Efter de 90 km besluttede jeg mig for at gå en smule ned i tempo, da 220 km jo er langt. De hurtigste fra gruppen fortsatte og jeg kørte videre med en anden gruppe frem mod Munkbjerg, som vi ramte efter ca. 110 km. På Munkebjerg kommer Claus Frostholm op til mig og vi tager et hurtigt stop i depotet og fylder kun vandflasken.
Ud af depotet og se om vi kunne finde en gruppe. Det lykkedes aldrig at finde nogen vi kunne køre sammen med derfra. Vi blev fanget bagved et alvorligt styrt på en nedkørsel gennem en skov, hvor det tog os 10-15 minutter at passere ambulancen. Jeg fik spist en bar(dagens første), mens jeg ventede. Vi kom videre og fulgtes pænt ad indtil 150 km, hvor jeg gik sukkerkold. Morgenmaden var indtaget kl. 5.30 i Odense og jeg havde spist en banan inden starten og kun et par geler og en bar undervejs. Hvad kan man lære. Ja husk at spise og drikke, når man skal køre så langt.
Jeg fandt mit eget tempo som var langsomt og kørte roligt frem til depotet som kom efter 170 km, der fik jeg indtaget en grovbolle en kage en bar og en gel samt noget frugt. Jeg fik desuden drukket godt.
Af sted igen og maden begyndte så småt at virke, det blev ikke helt godt, men jeg kunne dog køre til målet. Jeg kunne derfor køre i mål i en ok tid på trods af problemerne.

Som altid er der stor ros til arrangørerne og til dem, der ikke har kørt løbet før, så er det bare med at prøve det til næste år.
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 862
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Gresdalsløbet

Indlæg af Allan Herskind »

Kender godt det depot. Stolene klistrer, så det kan være meget svært at få r..... fri og komme videre 😜. Især når solen skinner 🌞
Venlig hilsen
Allan Herskind
Sæsonstart 24/3
I korte rør! Ja, lad os nu se :D
Besvar