Alpetramp beretning

Beretninger fra de forskellige cykelløb.
Besvar
Casper Bjerring
Indlæg: 244
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Alpetramp beretning

Indlæg af Casper Bjerring »

Nu er det ikke så mange løb jeg har fået kørt i år så nu var der endelig chancen for at skrive en beretning.
Vi var tre fra klubben, der stillede til start på 140 km ruten, Bent, Denys og Jeg. Denys og Jeg started i gruppe 1 og Bent i gruppe 2.
Det er en hård start der er på den nye rute med, bjeget, Jordløse og Haastrup bjergvej inden for de første 15 km.
Det blev lagt fra land med speederen i bund og sådan blev det ved ind til omkring 50 km, hvor 3 mand slap afsted. jeg trykkede lidt til den på diernæs og golfbakken for at få tyndet lidt ud i gruppen og det lykkedes, men frafaldet var ikke så stort som håbet. herfra gik det som det nu går i cykelløb angreb her og der og enkelte der falder fra. Efter 110 km fik jeg desværre en krampe i det ene lår på vej op ad en lille bakke, der troede jeg løbet var slut men på toppen af bakken fik jeg krampen ud af benet og så stod den ellers på jagt af feltet som havde fået et par hundrede meter som nu skulle lukkes, heldigvis blev hullet lukket over et par km, og så stod den bare på sparer mig så meget som muligt og holde med feltet. Mens jeg lige var væk fra feltet var yderligere 3 stukket af sted.
På vej over bjerget fik jeg kamper igen men holdt feltet da jeg vidste at jeg ikke var den eneste der var på limit. Denys havde tidligere sagt at hvis vi kom sammen hjem ville han køre leadout så jeg måtte lige finde nogle krafter igen. Denys leverede et fremravende leadout faktisk så godt at vi kun var to som rigtigt kunne følge ham og jeg blev leveret som første mand i opløbssvinget, og så var det bare fuld gas og det lykkedes at blive 2'er i spurten, hvilket selvfølgelig ikke er 1'er men mit klart bedste spurt resultat så jeg er rigtig godt tilfreds. (Ja det er et motionsløb så hvorfor sprinte vejen var lukket og Denys gjorde et formidabelt arbejde og det er jo ikke farligt når man er forrest)
Denys du kørte stærkt idag og "you can be my leadout anytime"
Brian Nørregaard Nielsen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Alpetramp beretning

Indlæg af Brian Nørregaard Nielsen »

Når Casper nu skriver en beretning vil jeg også komme med en fra 170 km ruten.
Michael G. Jensen og jeg stillede til start på den lange rute.
Der var kun 22 tilmeldte og 17 til start, så der var kun en enkelt gruppe at sende afsted.

Der var rimeligt sammenhold i gruppen til at starte med, ved omkring 60 km var gruppen dog blevet delt i 2.
Michael og jeg holdt os fint i gruppe 1, dog udgik Michael ved omkring 100 km pga. defekt?
Peter Sant som kom først i mål stak af lidt før golfbakken, og ingen viste nogen form for lyst til at følge efter.
Selv stak jeg af fra hele gruppen op ad golfbakken, men måtte desværre vente på gruppe 1 igen, da Peter var væk og jeg ikke havde nogen at køre efter.

Da vi kom til "den lange mil" op mod Jordløse stak dem der havde overskud tilbage af, jeg var dog ikke en af dem :(
Vi 3 der var blevet sat og vi fik kørt de sidste 10 -15 km sammen, jeg kom i mål som nr. 7 hvilket var 6,5 min. efter Peter der kom først.
Carl Nielsen
Indlæg: 48
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:06

Re: Alpetramp beretning

Indlæg af Carl Nielsen »

Stærkt kørt💪💪
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 862
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Alpetramp beretning

Indlæg af Allan Herskind »

Ja, rigtig godt kørt I 2.
Og tak for de fine beretninger.
Dejligt at læse, når man nu ikke selv kan deltage.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Sæsonstart 24/3
I korte rør! Ja, lad os nu se :D
Bjarne Larsen
Indlæg: 319
Tilmeldt: 30 jun 2020, 10:17

Re: Alpetramp beretning

Indlæg af Bjarne Larsen »

Som et supplement til andres fine beretninger, kan jeg tilføje, at Knud, Jan, Roger, Per(kollega) og jeg kørte fra Planken kl 8, på kanten af frostvejr.

Vel ankommet til Brobyværk kom vi videre med gr. 3 eller 4. På 85 km ruten. Det gik planmæssigt, og aftalen om at følges gik også fint, indtil Per ikke sad på smækken længere.

Jeg konkluderede, at han nok havde materielle problemer, og at han nok skulle klare sig. Vi 4 andre kom fint med gruppen, der dog blev skilt grundigt ad på Golfbakken. Vi samlede lidt folk op på den sidste del af ruten, og kom samlet til mål, hvor Knud fortjent overspurtede mig.

Roger fik et skilt, hvilket husker jeg ikke.🤔😊. Men godt kørt Roger :roll:

Per var ramt af en kombi af gearproblemer og noget med tunge ben, men han kom godt i mål kort efter os. Endnu et godt løb, hvor fælleskørsel planen for en gangs skyld, næsten, lykkedes.

Mvh Bjarne
Bjarne Larsen
4 seasons
Bent Bächler
Indlæg: 292
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:11

Re: Alpetramp beretning

Indlæg af Bent Bächler »

Som nævnt startede jeg i gruppe 2 på 140 km.
Der var nemlig lukket for gruppe 1 da jeg nåede frem til starten, og jeg tænkte også at de nok ville køre for hurtigt.
Men jeg kan da se, at der var 15 fra gruppe 1, som kom i mål efter mig :D .

Starten var kold og så begyndte det også at regne, så de første ca. 30 km var på våde veje, og det var koldt.
Senere kom solen frem, og så var det næsten for varmt...

Det kneb lidt med at få føringsarbejdet fordelt, der var mange, som ikke ville tage en føring, men der var mange som havde kræfter på bakkerne. Efter Golfbakken var vi 12-14 mand tilbage i front.
Og efter bakken ved Snave var vi 6 tilbage, som arbejdede godt sammen til mål. En måtte slippe på Bjerget, og så var vi 5 tilbage til spurten, hvor jeg blev nummer 3 i gruppe 2.

Jeg kørte i øvrigt sammen med Claus Christensen, som kørte i Pedaleur for et par år siden i Turbo gruppen. Jeg skulle hilse...
Bent
Besvar