Fyn Rundt 100 km

Beretninger fra de forskellige cykelløb.
Besvar
Knud Pedersen
Indlæg: 586
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Fyn Rundt 100 km

Indlæg af Knud Pedersen »

Det var lidt spændende om det ville blive et løb i tørvejr, men det holdt nogenlunde hele vejen rundt.
For første gang i lang tid lykkedes det mig at holde fast i en gruppe hele vejen rundt - det er nu engang nemmere ;)
Gruppen varierede i størrelse - nogle gange en tand for mange, men det er hvad der sker, når det er en meget flad rute.
Der var mange pedaleurs i gruppen, men vi blev spredt undervejs - nogle kørte stærkt - andre punkterede :( - i dag virkede mine indlæg efter hensigten :)
Jeg havde downloadet ruten og det var en rar ting eftersom, der var mange sving på ruten. Umiddelbart er det irriterende med mange sving - især når man sidder bagerst - men på den anden side er det jo også en måde at sprede grupperne på.
Og burger og øl i mål er allertiders :D
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 862
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Fyn Rundt 100 km

Indlæg af Allan Herskind »

Ja, det blev en forholdsvis tør tur rundt.
Efter lidt "pjækkeri" bestemte jeg i går, at jeg ville prøve og se hvordan det kunne gå med en 100 km tur.
Og det gik ganske udmærket, og jeg kom med "Knuds" gruppe rundt.
Og som Knud skriver, var de første mange kilometer rimeligt flade, men der kom dog lidt bakker til sidst.
Første udskilning skete da en del af gruppen holdte tilbage for hajtænder, da der kom trafik på den tværgående vej.
Og det var såmænd udmærket, at få delt gruppen lidt, og vi var mange nok til at få det til at køre.
Vi forsøgte endda rulleskift på et tidspunkt, og lige som det kom til at fungere, kom der en stor gruppe bagfra og "ødelagde" det. Men pyt, vi var stadig mange til at få det til at køre.

Den næste store udskilning skete i Vissenbjerg, hvor en del holdte tilbage for rødt, mens andre ikke gjorde.
Men vi var stadig en fin gruppe til at holde gang i hjulene.

Til sidst gik der lidt træthed og spredt fægtning over det, men det gik fint nok med at komme hjem i mål.

Så efter øl og burger, blev det alligevel en fin dag på cyklen, på trods af lidt regn og våde veje og selvom benene er lidt trætte nu.

Vi overhalede en del Pedaleurer til sidst, da de stod i vejsiden og var punkteret. Øv for dem.

Tak for hyggeligt selskab
Venlig hilsen
Allan Herskind
Sæsonstart 24/3
I korte rør! Ja, lad os nu se :D
Jan Hald Kjeldsen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jun 2020, 21:11

Re: Fyn Rundt 100 km

Indlæg af Jan Hald Kjeldsen »

Jeg kom også med Knud's gruppe rundt. Og det gik rigtig fint uden punkteringer ;)
Jeg kan prale med bedste Pedaleur i gruppen M60-69. Selvfølgelig på en billig baggrund, da jeg var den eneste Pedaleur i denne gruppe :lol:
Tak for hyggeligt selskab. Burger og øl løfter helhedsindtrykket.
/Jan
Jon Gaarsmand
Indlæg: 36
Tilmeldt: 29 jun 2020, 15:47

Re: Fyn Rundt 100 km

Indlæg af Jon Gaarsmand »

Ligesom Allan skulle jeg da også lige se at få gang i cyklen i år. Så første tur over 100. :D

Det gik vældig fint på de første 50 km (lidt for godt måske), men da jeg var lidt lav på væske besluttede jeg at stoppe ind i depotet. Det var jeg så den eneste der gjorde i gruppen. Så de næste par km blev alene op ad bakke i modvind. Dårlig plan. Jeg blev indhentet af en lidt hurtigere gruppe og nåede så op til resten af Knuds gruppe små 15-20 km senere på vej op ad en bakke, hvor de to grupper fik kontakt.
Det var så lige præcis der den manglende træning på lange ture viste sig i form af kramper :cry:

Jeg var så ikke den eneste pedaleur der blev sat på bakken, så jeg slog følge med Per Antoni og Niels, aka Dupont og Dupont, ind mod mål. Det blev til en hyggelig tur med en punktering for Per ved slagteren i Skallebølle og endnu en 500 m fra mål, så Niels og jeg tog os af spurten, trods Pers massive overskud på turen, men alle kom i mål :D
IMG_20190818_132459-01.jpg
IMG_20190818_132508-01.jpg
IMG_20190818_132527.jpg
Jeg synes iøvrigt det var en elendig rute med for mange cykelstier, for store grupper og for få vagter på umiddelbart farlige kryds af veje.
Besvar