Alpetramp 2025

Beretninger fra de forskellige cykelløb.
Besvar
Brugeravatar
Michael Madsen SV

Alpetramp 2025

Indlæg af Michael Madsen SV »

Igen i år blev det traditionsrige Alpetramp afholdt, og som en god afslutning på racersæsonen skulle jeg selvfølgelig med.

Pedaleur var repræsenteret med 13 ryttere, heraf 4 på den lange distance - jeg selv skulle igen cykle den korte.

Det var en super kold morgen, hvor bilen viste temperaturer mellem 3,5 og 0,5 grader inden start. Så snart starten var gået skænkede man dog ikke temperaturen en eneste tanke.

Jeg havde før start øffet lidt over det noget specielle i, at Alpetramp benytter bruttotider. Det skulle dog hurtigt vise sig at turen blev alt andet end et socialride :)

Rytterne fra Pedaleur skulle alle starte i gruppe 5, og da starten gik, angriber Kingo ud af skolegården – jeg kan se, at jeg må træde over 800 watt for at komme på hjul af ham.

Derefter tager Pedaleur ansvaret i gruppen og skiftes til at føre, indtil vi kommer til Søbo Løkker hvor Allan, Jonas, jeg og 2 andre glider væk fra gruppen. Vi 5 skiftes til at føre indtil Golfbakken, hvor Jonas takker af, da han ikke tror han komme med op over. Jeg hænger heldigvis på, med det yderste af neglene.

Der blev virkeligt holdt højt tempo i gruppen, og det blev for mit vedkommende en kamp for at hænge på. Vi havde heldigvis en motorcykel foran os meget af vejen – hvilket gjorde, at alle sving blev taget ret hurtigt og alligevel næsten uden farlige situationer.

Ikke et opslag fra mig, uden at det skal handle om at blive sat fra en gruppe :) – så selvfølgelig skete det også her. På vej tilbage til mål, på Jordløsevej, bliver der angrebet lidt i højre og venstre – dog primært fra ryttere vi har samlet op undervejs. Jeg ender desværre med at vælge det forkerte hjul og har ikke kræfter til at springe op til de resterende ryttere fra gruppen. Øv – så tæt på at sidde med hele vejen. Jeg får mig kæmpet hjem til målstregen og taber kun 38 sekunder til Allan.

En hård dag på kontoret, hvilket min puls over viser:
alpetramp 2025.JPG
alpetramp 2025.JPG (25.44 KiB) Vist 2425 gange
Alan Askvig

Re: Alpetramp 2025

Indlæg af Alan Askvig »

Fint referat Michael og godt kørt alle mand 🚴‍♂️
Allan Friis Madsen

Indlæg af Allan Friis Madsen »

Ja social ride kan noget. :D
Vi endte 2 i top 10 samlet og 4 i top 20
Tak for turen
Knud Pedersen
Geografisk sted: Odense SV

Indlæg af Knud Pedersen »

Ja, ud af næsten 200 gennemførte er det da absolut godkendt 💪
Godt kørt 👍
(Synes de har rykket lidt på listen, så der nu er 3 i top 10)
Besvar