Gran Fondo

Her lægges cykelløb fra ind og udland, som ikke er tilskudsberettiget. Du kan også reklamere for et arrangement, du kender til. Man kan også skrive kommentarer til de forskellige løb.
Jonas Mindegaard
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25 apr 2022, 13:23

Re: Gran Fondo

Indlæg af Jonas Mindegaard »

Hvis jeg får røven over bakkerne, så spurter jeg gerne om kap :lol:
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 251
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Gran Fondo

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Hej Per m.fl.
Husk at login, for at se om løb er klubstøttet
Eller se strengen “Kommende cykelløb” 😉
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 554
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Re: Gran Fondo

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

Så er der blevet kørt Grand Fondo og Medio Fondo, og det var noget skidt.

Dels var vejret mere end almindeligt dårlig, men løbet var også meget farligt.

Man skulle jo tro at når det var UCI/DCU der stod for det, så ville der være styr på det, og der var en masse sikkerhedstiltag, som ville give mening for at profelt, men starten i store felter (180 i min gruppe), som kørte i hele vejens bredde på rute 44, hvor cyklen kørte 40 km/t af sig selv og hvor der var masser af road furniture var super farlig, som Frank også har skrevet om her, og inden vi nåede Ollerup efter 6 km, havde der også været to styrt, hvor det andet var meget alvorligt.

Jeg holdt god afstand til den farlige kørsel bagved sammen vores gamle medlem Ole Møller, og os skete der ikke noget med, men mit cykelløb stoppede efter 13 minutter, og så var det træning for resten :cry:

Også logistikken omkring ud´levering af nummer og chip var pinlig. Stor tommel ned til arangementet.
Frank Rosander
Indlæg: 106
Tilmeldt: 21 apr 2021, 13:41

Re: Gran Fondo

Indlæg af Frank Rosander »

Taktikken var på plads, det var vejeret så bare ikke, øv øv det var koldt, blæsende og vådt. planen var at ligge i top 20 de første 80 km, bakkererne blev ikke kørt så hurtigt i dag, så det var ok at sidde med. Efter Verninge prøvede jeg et par gange at komme afsted, de lykkes efter 4 forsøg, var sammen med 3 andre, og hurtigt blev vi 10. det gik godt, fik hentet en masse andre, og havde nok 1 min ned til feltet. Styrtede desværre med ca 50 igen, blev hentet af feltet, men fik hurtigt lukket hullet, skulle lige sunde mig 10 min, var så friske igen, prøvede et par gange, men kunne ikke komme afsted. valgte at tage føringen af feltet de sidste 6 km, det gik så godt (læs gode ben), så kom ind på opløbs strækningen som 2 3 stykker. blev nummer 7. total tilfreds.
Jonas Mindegaard
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25 apr 2022, 13:23

Re: Gran Fondo

Indlæg af Jonas Mindegaard »

Hvordan fik i det til at fungere ift væske på den lange distance? :D
Frank Rosander
Indlæg: 106
Tilmeldt: 21 apr 2021, 13:41

Re: Gran Fondo

Indlæg af Frank Rosander »

Hej Jonas. Meget nemt, der kom så meget regn, at det bare var at kører med åben mund... :lol: Jeg havde 2 store flasker med, det var jo koldt, så ingen problem der, havde det været 25 grader, var man nok nød til at gå i depot, mange havde folk ude på ruten, hvor de fik flasker, dette er nok mest optimalt.
Besvar